Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکوهی‌پور گفت: با کاهش شدید و محسوس دما، پیش‌بینی می‌شود شاهد سرما زدگی و یخزدگی در مزارع و باغات کشاورزی خواهیم بود و در این راستا هشدار کشاورزی سطح قرمز اعلام می شود.

«فرج‌ الله شکوهی‌پور» روز دوشنبه (29 دی) در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر با  با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوای بوشهر طی روز های آینده  اظهار داشت: با برسی نقشه های هوا شماسی پیش بینی می شود با وزش باد شدید تا بسیار شدید شاهد افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس به بیش از سه متر خواهیم بود که هشدار دریایی سطح قرمز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه  با توجه به وزش باد بسیار شدید شمال غربی طی روزهای پنجشنبه و جمعه بر روی خلیج فارس و در سواحل استان، دریا کاملاً مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سرعت وزش باد در روزهای پنج شنبه و جمعه بر وی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر افزایش یابد.

 

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد شد تصریح کرد: ارتفاع موج در شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان دو متر و بیشتر ارتفاع موج در مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل مرکزی و جنوبی استان بیش از سه متر و در فراساحل گاهی تا چهار متر خواهد بود و توصیه می‌شود طی این مدت اکیداً از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری در خلیج فارس اجتناب شود.

 

وی به کاهش شدید دما در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: با کاهش شدید و محسوس دما، پیش‌بینی می‌شود شاهد سرما زدگی و یخزدگی در مزارع و باغات کشاورزی خواهیم بود و در این راستا هشدار کشاورزی سطح قرمز اعلام می شود.

 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه طی بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اوایل روز پنج شنبه با ورود یک توده هوای سرد به استان و وزش باد شدید و سرد، روند کاهش دما در سطح استان آغاز می‌شود،  اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طی روز پنج شنبه تا روز شنبه، دمای هوا در سطح استان به طور میانگین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یابد و پس از آن سرمای هوا تا روز یکشنبه ماندگار باشد.

 

شکوهی‌پور با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود کاهش دما در روز جمعه و در مناطق مرتفع استان از شدت بیشتری برخوردار باشد خاطرنشان کرد:  در برخی نقاط از شهرستان‌های جم، دشتستان، دشتی، دیلم و گناوه، دیر و عسلویه دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه سلسیوس برسد

 

وی با اشاره به اینکه این وضعیت باعث سبب سرمازدگی و یخزدگی در محصولات و مزارع و باغات کشاورزی می‌شود افزود: توصیه می‌شود دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما تنظیم شود.

 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: تمهیدات لازم برای محافظت از مزارع و محصولات کشاورزی در برابر سرمازدگی و یخزدگی انجام شود.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیش بینی هواشناسی پیش بینی آب و هوا هشدار هواشناسی استان بوشهر خبرگزاری شبستان پیش بینی می شود استان بوشهر ارتفاع موج خلیج فارس کاهش شدید وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

سلامت هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بوشهر به‌عنوان یکی از نعمت‌های خدادادی برای کل کشور به‌حساب می‌آید.

دبیر هفتمین مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر و مراکز استان‌ها گفت: بوشهر در کنار خلیج‌فارس همچون جواهر می‌درخشد، اما وقتی درون شهر گذری می‌کنیم بافت فرسوده، بافت ناکارآمد، حاشیه‌نشینی و بافت تاریخی رهاشده را مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگرچه مدیریت شهری بسیار زحمت می‌کشند و در بازآفرینی شهری در بافت تاریخی همت کرده‌اند، اما بودجه و اعتباری که برای این شهر در نظر گرفته می‌شود و تولید درآمدی که انجام می‌شود برای توسعه شهری کافی نیست.

هدایتی اضافه کرد: بوشهر در یک‌طرف خلیج‌فارس قرارگرفته است و در آن‌طرف خلیج‌فارس نیز شهرهایی را با بالاترین امکانات را می‌بینیم و چرا بوشهر نباید چنینی توسعه پیدا کند؟

وی تصریح کرد: بوشهر می‌تواند پذیرای گردشگران داخلی و بین‌المللی باشد و تولید درآمد پایدار نه‌تنها برای شهر و استان بلکه برای کشور نیز بکند

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها گفت: مسئولین عالی کشور یک نگاه ویژه به بوشهر و اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری داشته باشند

هدایتی اضافه کرد: هزار و ۸۳۷ هکتار بافت ناکارآمد در شهرهای استان بوشهر داریم و همچنین ۷۷۰ هکتار به‌صورت غیررسمی و حاشیه‌نشینی در شهرهای استان بوشهر داریم.

وی بیان کرد: هزار و ۱۰۸ بافت فرسوده و ۳۷ هکتار بافت تاریخی در استان بوشهر داریم که این بافت‌ها در ۱۱ شهر از ۴۲ شهر استان بوشهر استان بوشهر اعلام‌شده است و اگر سایر شهرها نیز موردبررسی قرار بگیرد این آمار بسیار زیاد خواهد شد.

کد خبر 6087030

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است