Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش اقتدار ۹۹ این نیرو از فردا با حضور تیپپ‌های هوابرد، نیرو‌های مخصوص و واکنش سریع در سواحل مکران آغاز می‌شود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو رزمایشی هدف محور و خاص را در سواحل مکران برگزار می‌کند، گفت: رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا با حضور تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۶۵ نیرو مخصوص و ویژه، تیپ ۲۲۳ واکنش سریع با پشتیبانی ترابری و رزمی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش در سواحل مکران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه اهداف و ویژگی‌های این رزمایش منحصر به فرد است، افزود: پس از تغییرات عمده‌ای که در پی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساختار یگان‌های نزاجا ایجاد شد؛ این رزمایش به صورت تهاجمی و هدف محور برای نخستین بار در سطح نزاجا برگزار می‌شود.

امیر حیدری اظهار داشت: تمامی تاکتیک‌های به کار گرفته شده در این رزمایش ترکیبی، بومی و خلاقانه است که متناسب با ساختار‌های جدید نیروی زمینی ارتش هویت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و تسلیحات به کار گرفته شده در این رزمایش عمدتاً ساخت صنایع داخلی، متخصصان نیروی زمینی و صنعت دفاعی کشور است تصریح کرد: مهمترین هدف این رزمایش ارزیابی قدرت تحرک و تهاجم تیپ‌ها و لشکر‌های واکنش سریع و متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ثبت رکورد در سرعت عمل و پاسخگویی سریع و قاطع به تهدیدات از اهداف پیش بینی شده در این رزمایش است؛ همچنین در این رزمایش تاکتیک‌های نوین و خلاقانه بومی به منظور افزایش توان نفوذ و تهاجم گسترده یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، در سواحل دشمن اجرا می‌شود.

امیر حیدری با اشاره به بهره گیری از نیرو‌های متخصص و چند منظوره که توانمندی اجرای عملیات‌های مختلف را در پوشش جغرافیایی مختلف اعم از دریا، خشکی، کوهستان و... دارند، تصریح کرد: در این رزمایش از نیرو‌های متخصص و چند منظوره جهت اجرای عملیات ترکیبی برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات متحرک هوایی، عملیات نفوذ در سطح و زیرسطح و حرکت به سوی اهداف دریایی دشمن از دیگر برنامه‌های این رزمایش است؛ بنابراین گزارش، این رزمایش با حضور و نظارت امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و همچنین نظارت فرماندهان و مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح و ستاد ارتش برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش واکنش سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود

وزیر دفاع ژاپن امروز (یکشنبه) گفت 2 بالگرد نیروی دفاع دریایی ژاپن به تازگی حین رزمایش بر فراز اقیانوس آرام سقوط کردند و دست‌کم یکی از هشت خدمه آن کشته و هفت نفر دیگر مفقود شده اند.

به گزارش ایرنا، مینورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این 2 بالگرد در آب‌های حدود ۲۷۰ کیلومتری شرق جزیره توریشیما در مجمع الجزایر ایزو و حین رزمایش شبانه در این منطقه سقوط کردند و به نظر می‌رسد با یکدیگر برخورد کرده باشند. جزایر ایزو در جنوب توکیو قرار دارند.

این سقوط بر مجموعه سوانح مرگبار هواگردهای نیروهای دفاع شخصی ژاپن (SDF) در سال‌های اخیر افزوده و نگرانی عمومی را نسبت به ایمنی پرواز آن‌ها با وجود تلاش‌های دولت برای بالا بردن بسیار زیاد بودجه دفاعی بیشتر کرده است.

مینورو کیهارا ضمن اذعان به تکرر وقوع سوانح نیروی دفاع از خود ژاپن گفت: ما آموزش‌هایی برای اطمینان حاصل کردن از این‌که درس‌های حوادث گذشته فراموش نمی‌شوند، ارائه کردیم، اما این حادثه رخ داد و مایه تاسف است.

بالگردهای SH-۶۰K که هر کدام حامل چهار خدمه بودند، به ترتیب در ساعات ۲۲:۳۸ و ۲۳:۰۴ به وقت محلی ارتباط خود را از دست دادند.

مینهورو کیهارا گفت احتمالا سیگنال اضطراری این 2 بالگرد همزمان ارسال شده است.

وی افزود که 2 دستگاه ضبط مکالمات پرواز «در مکانی بسیار نزدیک به هم» پیدا شده و اکنون تحت بررسی هستند.

به گفته دریادار ریو ساکای، رئیس ستاد MSDF، این ستاد تمامی رزمایش‌های بالگردهای SH-۶۰K ساخت شرکت «صنایع سنگین میتسوبیشی» را پس از این حادثه متوقف کرد و برای بررسی آن کمیته‌ای تشکیل داد.

ریو ساکای در نشستی مطبوعاتی گفت که این 2 بالگرد پس از برخاستن از ناوشکن‌های جداگانه‌ای که در نزدیکی محل حادثه مستقر شده بودند در حال رزمایش شناسایی و حمله به زیردریایی بودند.

وی با اشاره به این‌که هیچ گونه اختلالی در تجهیزات این دو بالگرد گزارش نشده است، گفت: عمق آب در نزدیکی محل سقوط حدود ۵ کیلومتر و ۵۰۰ متر است.

مینهورو کیهارا گفت علت این حادثه هنوز مشخص نیست، اما وزارت دفاع ژاپن تمام تلاش خود را برای جستجو و نجات مفقودان انجام خواهد داد.

حوادث مرگبار اخیر هواگردهای نیروی دفاع از خود ژاپن شامل سقوط یک بالگرد UH-۶۰JA به دریا در استان اوکیناوا در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین – اردیبهشت ۱۴۰۲)‌ است که منجر به کشته شدن ۱۰ سرنشین آن شد.

ژانویه ۲۰۲۲، یک جت جنگنده F-۱۵ نیروی دفاع از خود هوایی ژاپن در نزدیکی استان ایشیکاوا در دریای ژاپن سقوط کرد و 2 خلبان آن کشته شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • نیرو‌های مسلح در قضایای اخیر چهره خوبی از اقتدار خود به نمایش گذاشتند/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان