Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:07:36 GMT

خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۲۰۶

خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم

رئیس قوه قضاییه گفت: ما خود را دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، اظهار داشت: ما خود را در دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم؛ اقداماتی از جنس تهیه لایحه تامین امنیت و ارتقای کرامت بانوان در سال گذشته با همین رویکرد تهیه و به دولت ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی وحدت‌بخشی و ائتلاف آفرینی در جامعه اسلامی است، گفت: روایت انگلیسی با کمک دلارهای آمریکایی از سیره اهل بیت در قاب توهم هالیوودی، تفرقه آفرین است؛ نه نگاه افراطی که زن را گوشه نشین در خانه می‌داند، نه نگاه تفریطی غربی که زن را در حد یک کالا می‌شناسد، هیچکدام را قبول نداریم؛ زن نمونه، همانند حضرت زهرا (س) هم رکن خانواده است هم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، جریان ساز و موثر است. بانوان ایرانی دوشادوش مردان، در عرصه‌های مختلفی مثل دفاع مقدس و دوران کرونا، نقش ویژه‌ای داشته‌اند

رئیسی با بیان اینکه تولید واکسن ایرانی منشا تولید قدرت شده و دشمن را عصبانی کرده است تصریح کرد: از همین جهت ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی را که یک بنگاه بزرگ خیریه و حمایت از محرومان است را تحریم می‌کنند؛ همانند شهید بهشتی به دشمن میگوییم از اقتدار انقلابی ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست شورای عالی قوه قضاییه بیان داشت: کلانتری‌ها و مراجع قضایی حق ندارند ارجاع شکایات واصله مردم را برای رسیدگی، حتی یک روز به تاخیر بیندازند؛ گزارش شده در کارتابل‌های الکترونیک برخی مراجع، گزارش‌ها و شکایات مردم با تاخیر ارجاع می‌شود که باید نظارت صورت بگیرد و تذکر جدی داده شود.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رييس قوه قضاييه حقوق زنان سيدابراهيم رئيسي قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ ای طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند