Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@09:32:31 GMT

رئیسی:خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۵۱۲

رئیسی:خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم


به گزارش تابناک به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، اظهار داشت: ما خود را در دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم؛ اقداماتی از جنس تهیه لایحه تامین امنیت و ارتقای کرامت بانوان در سال گذشته با همین رویکرد تهیه و به دولت ارسال شد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی وحدت‌بخشی و ائتلاف آفرینی در جامعه اسلامی است، گفت: روایت انگلیسی با کمک دلارهای آمریکایی از سیره اهل بیت در قاب توهم هالیوودی، تفرقه آفرین است؛ نه نگاه افراطی که زن را گوشه نشین در خانه می‌داند، نه نگاه تفریطی غربی که زن را در حد یک کالا می‌شناسد، هیچکدام را قبول نداریم؛ زن نمونه، همانند حضرت زهرا (س) هم رکن خانواده است هم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، جریان ساز و موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوان ایرانی دوشادوش مردان، در عرصه‌های مختلفی مثل دفاع مقدس و دوران کرونا، نقش ویژه‌ای داشته‌اند

رئیسی با بیان اینکه تولید واکسن ایرانی منشا تولید قدرت شده و دشمن را عصبانی کرده است تصریح کرد: از همین جهت ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی را که یک بنگاه بزرگ خیریه و حمایت از محرومان است را تحریم می‌کنند؛ همانند شهید بهشتی به دشمن میگوییم از اقتدار انقلابی ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست شورای عالی قوه قضاییه بیان داشت: کلانتری‌ها و مراجع قضایی حق ندارند ارجاع شکایات واصله مردم را برای رسیدگی، حتی یک روز به تاخیر بیندازند؛ گزارش شده در کارتابل‌های الکترونیک برخی مراجع، گزارش‌ها و شکایات مردم با تاخیر ارجاع می‌شود که باید نظارت صورت بگیرد و تذکر جدی داده شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی رئیسی رئیس قوه قضاییه حقوق زنان آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!

عصر ایران - آن طور که آقای رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفته بود، قرار بود به جای :"گشت ارشاد" برای حجاب، "گشت ارشاد مدیران" راه بیندازند.

قرار بود به جای این که زنان و دختران را به زور سوار بر ون کنند و زمینه ساز حوادث تلخی مانند قصه پر غصه مهسا امینی شوند، با مسوولان خطاکار برخورد کنند.

قرار بود به جای تنزل فریضه امر به معروف و نهی از منکر به روسری، صاحبان منصب را که عهده دار سرنوشت مردم اند، به نیکی امر کنند و از بدی ها بازدارند... .

اما به جای همه این ها ، دیدیم که رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که مرتکب منکر انتقال باغ ۱۰۰۰ میلیاردی بیت المال به خود و پسرانش شده بود، با گفتن "غفلت کردم" مشمول این فریضه و گشت ارشاد مدیران نشد و در عوض، بار دیگر زنان و دختران را با جیغ و داد و کشان کشان به داخل ون ها بردند تا تجربه شکست خورده گشت ارشاد را برای چشیدن شکستی دیگر تکرار کنند.

تقصیر آقای رئیسی نیست! ایشان لابد از خوبان اند و هزار وعده خوبان یکی وفا نکند! این هم رویش... ولی نه انصاف است، نه تدبیر و نه خدمت به نظام و انقلاب و اسلام و حجاب، این گونه رفتارها.

زیاده عرضی نیست!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چون گشت ارشاد جمع شد رأی ندادیم و 7 دلیل دیگر! حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل 17 آقازاده‌ و خانم زاده‌ سینمای ایران که به واسطه پدر و مادرشان بازیگر شدند!(+عکس)

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • تصمیم مهم در مورد کارت ملی در سال 1403/ معاون رئیسی خبر داد
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • تبعات سنگین قهر نبی کیتا: خداحافظ بوندس‌لیگا!‏
  • اژه ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی علیه دو مقر نظامی بود/ توسعه فناوری اختیاری نیست، مجبور به توسعه هستیم/ همه مدیران قضایی موظف و مکلف به پیاده‌سازی مفاد سند تحول قضایی هستند +متن سند تحول و تعالی قوه قضاییه