Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:39:39 GMT

رئیسی:خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۵۱۲

رئیسی:خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم


به گزارش تابناک به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، اظهار داشت: ما خود را در دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم؛ اقداماتی از جنس تهیه لایحه تامین امنیت و ارتقای کرامت بانوان در سال گذشته با همین رویکرد تهیه و به دولت ارسال شد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی وحدت‌بخشی و ائتلاف آفرینی در جامعه اسلامی است، گفت: روایت انگلیسی با کمک دلارهای آمریکایی از سیره اهل بیت در قاب توهم هالیوودی، تفرقه آفرین است؛ نه نگاه افراطی که زن را گوشه نشین در خانه می‌داند، نه نگاه تفریطی غربی که زن را در حد یک کالا می‌شناسد، هیچکدام را قبول نداریم؛ زن نمونه، همانند حضرت زهرا (س) هم رکن خانواده است هم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، جریان ساز و موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوان ایرانی دوشادوش مردان، در عرصه‌های مختلفی مثل دفاع مقدس و دوران کرونا، نقش ویژه‌ای داشته‌اند

رئیسی با بیان اینکه تولید واکسن ایرانی منشا تولید قدرت شده و دشمن را عصبانی کرده است تصریح کرد: از همین جهت ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی را که یک بنگاه بزرگ خیریه و حمایت از محرومان است را تحریم می‌کنند؛ همانند شهید بهشتی به دشمن میگوییم از اقتدار انقلابی ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست شورای عالی قوه قضاییه بیان داشت: کلانتری‌ها و مراجع قضایی حق ندارند ارجاع شکایات واصله مردم را برای رسیدگی، حتی یک روز به تاخیر بیندازند؛ گزارش شده در کارتابل‌های الکترونیک برخی مراجع، گزارش‌ها و شکایات مردم با تاخیر ارجاع می‌شود که باید نظارت صورت بگیرد و تذکر جدی داده شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی رئیسی رئیس قوه قضاییه حقوق زنان آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار شایعه جذاب اقتصادی که در آستانه سال نو تکذیب شد

فرارو- یارانه رئیسی جدید‌ترین شایعه اقتصادی در آستانه تعطیلات نوروز است که در همان ساعات ابتدایی شنبه ۲۶ اسفند تکذیب می‌شود. پیگیری‌ها نشان می‌دهد اساسا چیزی به اسم یارانه رئیسی یا عیدی رئیس‌جمهور در آستانه سال جدید وجود ندارد و مردم باید مراقب پیامک‌ها ارسالی و لینک‌های جعلی باشند. یارانه رئیسی البته تنها شایعه تکذیب شده آخر سالی نیست و می‌توانیم با یک لبخند و خیال راحت از کنار تیتر‌ها و خبر‌هایی با مضمون افزایش سهمیه بنزین نوروزی، بالارفتن سقف برداشت از خودپرداز‌ها به‌مناسب تعطیلات و کف ۲۵ میلیونی حقوق کارگران در سال آینده رد شویم.

یارانه رئیسی؛ تکذیب شد

یارانه رئیسی عنوانی است که همزمان با آخرین روز‌های سال به تیتر یکسری از اخبار در فضای مجازی بدل شده است. ماجرا به روز‌های پایانی هفته قبل برمی‌گردد که بخشی از رسانه‌ها بحث یارانه تشویقی را به اسم یارانه جدید یا همان یارانه رئیسی جا زدند و خیلی از هموطنان را با این عبارت به اشتباه انداختند.

یارانه تشویقی یا همان یارانه مضاعف به مناسبت دهه فجر از بهمن امسال تا اردیبهشت سال آینده به حساب سرپرستان خانوار حاضر در دهک یک تا هفت واریز می‌شود و هیچ ربطی به موضوع جعلی یارانه رئیسی ندارد.

خبر واریز عیدی یا یارانه از سوی رئیس‌جمهور بلافاصله با شروع اولین ساعت‌های اداری روز شنبه ۲۶ اسفند به نقل از رسانه‌های رسمی، تکذیب شد. پیگیری‌های همکاران ما مشخص می‌کند این خبر جعلی است و دوباره پای کلاهبرداری و این حرف‌ها مطرح است. طوریکه که از مردم خواسته شده موقع ارسال لینک و پیامک حاوی یارانه رئیسی، حسابی مراقب باشند.

حقوق کارگران به ۲۵ میلیون می‌رسد؛ تکذیب شد

افزایش حقوق کارگران و جلسات سه‌جانبه تعیین مزد هر سال به روز‌های آخر و اصطلاحا دقیقه ۹۰ کشیده می‌شود و معمولا بازار شایعات مربوط به این حوزه تا رسمی شدن عددورقم نهایی، داغ داغ است. آخرین شایعه‌ای که در روز‌های اخیر به‌شکل باورنکردنی دست به دست می‌شود، بحث تعیین حداقل حقوق کارگری برای سال آینده در محدوده ۲۵ میلیون است.

حقوق ۲۵ میلیونی کارگری در سال ۱۴۰۳ با این حال جزو شایعاتی است که می‌توانیم با بدون کلیک کردن خبر و یک لبخند ملیح از کنارش رد شویم. چرا؟ شما افزایش ۲۴۰ درصدی حقوق کارگری برای سال آینده را باور می‌کنید؟

افزایش حقوق کارگران منوط به چانه‌زنی سه‌جانبه است و این وسط باید عدد نهایی به تایید نماینده کارگران، نماینده کارفرمایان و نماینده دولت برسد. تا اینجا بحث افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال آینده نهایی شده و طبق اغلب پیش‌بینی‌ها باید منتظر افزایش حقوق کارگران برای سال آینده در همین حدواندازه باشیم. خلاصه که حقوق ۲۵ میلیونی کارگران در سال آینده یکی دیگر از شایعات دم عیدی است و قابلیت جدی گرفتن ندارد.

سهمیه بنزین نوروزی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تکذیب شد اما قرار است مشکلی بابت تامین بنزین در تعطیلات پیش‌رو وجود نداشته باشد

افزایش سقف برداشت از خودپرداز برای تعطیلات نوروز؛ تکذیب شد

سقف برداشت از خودپرداز در ایام نوروز تفاوتی با بقیه روز‌های سال نخواهد داشت و شایعاتی که درباره این موضوع در روز‌های اخیر احتمالا در شبکه‌های اجتماعی به چشمتان خورده، وجاهت ندارد.

سقف برداشت از خودپرداز از سال ۱۳۸۷ به این طرف همیشه خدای معادل ۲۰۰ هزار تومان بوده و گاهی این سقف به خاطر مناسبت‌هایی مثل نزدیک شدن به ایام پیاده‌روی اربعین در یکسری از شهر‌های خاص بیشتر شده است.

سقف برداشت از خودپرداز با این حال برخلاف شایعاتی که گفتیم، در تعطیلات پیش‌رو همچنان ۲۰۰ هزار تومان است و برای برداشت پول بیشتر، راهی جز مراجعه به کارت‌های بانکی دیگر نداریم. کنار سقف ۲۰۰ هزار تومانی برداشت از خودپرداز فراموش نکنید حداکثر مبلغی که می‌توانید در تعطیلات نوروزی به کمک دستگاه‌های ATM، موبایل‌بانک، اینترنت بانک و اپلیکیشن‌های موبایلی کارت به کارت کنید، ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است و این یکی هم تفاوتی با بقیه روز‌های سال ندارد.

افزایش سهمیه بنزین برای سفر‌های نوروزی؛ تکذیب شد

سهمیه بنزین نوروز یکی دیگر از عبارت‌های گول‌زننده یا به‌عبارتی یکی دیگر از شایعات تکذیب‌شده روز‌های گذشته است. اواسط اسفند زمزمه‌های افزایش سهمیه بنزین به‌خاطر پیک مسافرت‌های نوروزی شنیده شد، اما روز ۲۰ اسفند جعفر سالاری‌نسب در مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با رسانه‌ها منکر خبر شد.

سهمیه بنزین نوروزی به‌نقل از مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حرف من‌درآوردی است و مثل سال‌های گذشته اساسا چیزی به اسم سهمیه بنزین نوروزی نداریم. البته جعفر سالاری‌نسب وعده داده باوجود آغاز فصل بهار و تعطیلات نوروز و افزایش حجم سفر‌های بین شهری، مشکلی بابت تامین بنزین نوروزی وجود نخواهد نداشت. ان‌شاءالله.

دیگر خبرها

  • سرمربی ناتینگهام از کسر امتیاز عصبانی است
  • اجرای طرح ویژه بازرسی از بازار تا ۲۴ فروردین ادامه دارد
  • رانندگان متخلف تاکسی جریمه سنگین می‌شوند
  • همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ‌ساز» در شیراز برگزار شد
  • امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد
  • درخواست محمدرضا عارف از رئیس قوه قضاییه برای جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر: فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد/ لایحه حجاب بر اساس تفکرات ایدئولوژ
  • دفاع تمام قد برادر داماد رئیسی از کاظم صدیقی
  • تکذیب چهار شایعه جذاب اقتصادی در آستانه سال نو
  • چهار شایعه جذاب اقتصادی که در آستانه سال نو تکذیب شد
  • صف‌آرایی قوه قضاییه برای مقابله با گرانی/ کارگران درباره افزایش حقوق خود بدانند...