Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی موسسه محک، تارا بهبهانی نقاش و داوطلب محک در اینب اره گفت:برگزاری نمایشگاه نقاشی شاگردانم در مؤسسه خیریه محک سنتی قدیمی است. هر سال در اواخر فروردین ماه نمایشگاهی موضوعی از هنرجویانم برگزار می‌شد اما امسال زمان و نحوه اجرای این نمایشگاه با توجه به شرایط کنونی تغییر کرد و آثار هنرمندان کودک و نوجوان به صورت مجازی در وب‌سایت محک به مناسبت چهام فوریه (15 بهمن) روز جهانی سرطان به نمایش درمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طی ۱۴ سال گذشته این اولین باری است که این نمایشگاه بر خلاف سنت همیشگی خود در بهمن ماه و به صورت مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: دو عامل باعث شد تا نمایشگاه امسال در تاریخ همیشگی اجرا نشود. ابتدا شیوع ویروس کرونا و سپس شرایط جسمی من به دلیل ابتلا به سرطان. 
بهبهانی تأکید کرد: استقبال فراوان از دوره‌های پیشین نمایشگاه و تماس‌های مکرری که از دلیل برگزار نشدن نمایشگاه پرس و جو می‌کردند باعث شد تا هنگامی که از نظر جسمی شرایطی پایدار پیدا کردم، اقدام به تهیه مقدمات برگزاری نمایشگاه کنم. خوشبختانه آثار هنرجویان هم با سرعتی بیش از سال‌های پیشین آماده نمایش شد تا نمایشگاه به مناسبت روز جهانی سرطان برگزار شود.
این نقاش باتجربه با بیان اینکه موضوع نمایشگاه امسال «پیروزی» و علت انتخاب آن برای پانزدهمین دوره نمایشگاه‌اش به نفع کودکان مبتلا به سرطان است، ادامه داد: طی درمان بیماری‌ام، یکی از موضوعاتی که ذهنم را درگیر می‌کرد پاسخ به این پرسش بود که آیا در نبرد با این بیماری پیروز خواهم شد؟ و بعد به مبارزه بی امان کودکان محک فکر کردم.
وی اضافه کرد: در نهایت تصمیم گرفتم پیروزی را به عنوان مضمون مشترک آثار نمایشگاه انتخاب کنم. کودکان پیروزی را دوست دارند. نگاه هر کدام به این مفهوم نیز متفاوت است. طی صحبت‌هایم با شاگردان دوره اخیر تلاش کردم تا ذهن آن‌ها را به سمت رابطه پیروزی و کودکان مبتلا به سرطان هدایت کنم. هر کدام از شاگردانم که پیروزی‌های شخصیشان را توصیف می‌کردند با این سوال من مواجه می‌شدند که آیا تو هم می‌توانی با شرکت در این نمایشگاه به پیروزی کودکان محک کمک کنی؟
بهبهانی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بهانه‌ایست که دست به دست هم دهیم و به بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان که استوار ایستاده نگاهی بیندازیم و چشمان امیدوار به آینده بیماران کوچکش را دریابیم و کمک کنیم تا مخارج سهمگین بیماریشان تأمین شود.
وی اظهار داشت: نقاشان شرکت کننده در این نمایشگاه همراه با خیرین و نیکوکاران در این نمایشگاه امیدوارند که امسال هم با روش جدید برگزاری آنلاین بتوانیم گامی در جهت تحقق آرزوها و رویاهایمان، برای دوستان مبتلا به سرطان‌مان برداریم. دور نیست روزهای روشنی که پیروزی تمام کودکان مبتلا به سرطان را جشن می‌گیریم و واژه سرطان را برای همیشه از فرهنگنامه بیماری‌ها پاک می‌کنیم.

نمایشگاه «من پیروزم» از ۳ تا ۱۰ بهمن با شعار «من یک هنرمندم و برای پیروزی کودکان مبتلا به سرطان تلاش می‌کنم» در راستای پویش انجمن کنترل جهانی سرطان (UICC) و به مناسبت روز جهانی سرطان، برای اولین بار پس از ۱۴ بار اجرا به صورت مجازی در وب‌سایت مؤسسه خیریه محک (mahak-charity.org) برگزار خواهد شد.

همه عواید حاصل از این نمایشگاه صرف تأمین هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان خواهد شد.

برچسب‌ها انجمن حمایت از کودکان سرطانی ( محک) سرطان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرطان سازمان بهزیستی کشور سرطان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور کودکان مبتلا به سرطان جهانی سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» در راستای رویکرد پژوهشی خود، میزبان نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» خواهد بود که با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان و نگارخانه ترانه باران برگزار می شود.

این نشست روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ با حضور سجاد محمد یارزاده رییس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، مهران هوشیار دانشیار و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره، مهدی خانکه استادیار و ریاست مدرسه عالی مهارتی دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، مهدی محمدی استادیار و مدیر گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره برگزار می شود و دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در پایان این نشست تخصصی به شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور از طرف دانشگاه اهدا خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه ترانه باران به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان و اساتید خوشنویسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه‌ با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه ‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 6085190

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ