Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی استار، براساس گزارش یک روزنامه‌نگار لبنانی و یک شرکت انگلیسی، شرکتی که نیترات آمونیومی را که در ماه اوت گذشته در بیروت منفجر شد خریداری کرده است احتمالا مرتبط با دو تاجر سوری بوده که به دلیل ارتباط با دولت سوریه تحت تحریم‌های ایالات متحده هستند.

طبق گزارش سازنده فیلم مستند، فیراس هاتوم که این هفته از ایستگاه تلویزیونی الجدید لبنان پخش شد،  شرکت ساوارو که در سال ۲۰۱۳ این مواد شیمیایی را خریداری کرد آدرسی را در لندن منتشر کرده که مرتبط با شرکتی متعلق به جرج حسوانی و عماد خوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو تاجر همراه با مادلال خوری، پیش تر به دلیل حمایت از دولت سوریه از سوی واشنگتن در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بودند و هر سه شهروند مشترک سوریه و روسیه هستند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ، مادلال خوری را در سال ۲۰۱۵ به اتهام «اقدام به تهیه نیترات آمونیوم در اواخر سال ۲۰۱۳» متهم کرد و یکسال پس از آن نیز برادرش خوری را نیز به دلیل همکاری تجاری با مادلال در لیست تحریم‌های خود قرار داد. حسنانی نیز در سال ۲۰۱۵ به اتهام کمک به دولت اسد در خرید نفت از شبه نظامیان دولت اسلامی تحریم شد ‌که وی این موضوع را رد کرده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بشار اسد سوریه لبنان انفجار بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتغال سفیر ایران را احضار کرد

منابع خبری از احضار سفیر ایران در پرتغال توسط این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه پرتغال روز سه‌شنبه سفیر ایران در لیسبون را احضار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام در اعتراض به توقیف کشتی توسط ایران است که با پرچم پرتغال و مرتبط با رژیم صهیونیستی بود.

اخیرا شرکت مالک کشتی«ام.اس.سی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی درحال عبور از تنگه هرمز بود که توسط ایران توقیف شد.

در این بیانیه آمده است: خدمه کشتی توقیف شده ۲۵ نفر هستند و این افراد برای تضمین سلامتی خود و بازگرداندن کشتی با مقامات ذیربط در ارتباط هستند.

پیش‌تر یک رسانه آمریکایی خبر داد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

ساعتی بعد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرده است.

دیگر خبرها

  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • (ویدیو) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • پرتغال سفیر ایران را احضار کرد
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟