Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز با محوریت دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور هادی عسگری مدیرکل پشتیبانی، فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مدیران دانشگاه رازی در سرسرای جلسات این دانشگاه رونمایی شد.

محمد‌هادی عسگری در این مراسم در جمع اصحاب رسانه ضمن تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه در شرایط سخت کرونا، اظهار داشت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و ایجاد یک دلسردی در جامعه، معاونت فرهنگی وزارت علوم جهت بهره‌برداری بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، ابتکار عمل را در دست گرفت و برنامه‌های مختلف در دانشگاه باعث امیدبخشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رونمایی از سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی وزارت علوم، افزود: در اکثریت دانشگاه‌ها سامانه‌های وجود داشت، اما در سطح ملی جهت برگزاری انتخابات مجمع‌ها و با توجه به اینکه چشم‌اندازی جهت پایان کرونا وجود نداشت تصمیم به راه‌اندازی یک سامانه جامع در سطح ملی گرفته شد.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تا پایان سال ٩٩ تمامی مجمع‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها باید برگزار شود، افزود: این سامانه قابلیت‌های مختلفی دارد که می‌توان به بخش تصویری، اپلیکیشن سیبان جامع انجمن‌ها جهت اطلاع‌رسانی، بارگذاری اخبار، پیام رسان و اتوماسیون اداری جهت انتقال فایل بین دانشگاه‌ها و وزارت علوم اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این سامانه در سال صرفه‌جویی یک‌میلیارد تومانی دارد، تصریح کرد: این سامانه اکنون رسمیت کامل دارد و اگر در آینده پیشنهادی جهت ارتقاء آن باشد امکان عملیاتی کردن آن وجود دارد.

عسگری ادامه داد: بسیاری از دانشگاه های کشور در تشکیل این سامانه دارای اولویت بودند که مجموعه وزارت علوم به دانشگاه رازی اعتماد کرد و اکنون بهره آن را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه مجموعه فنی این سامانه بصورت جهادی و شبانه‌روز تلاش کردند، گفت: هرجا به نیروی جوان و دانشجو اعتماد شود نتیجه بخش خواهد بود.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: بحث احراز هویت در این سامانه جهت حضور دانشجویان در مجامع انتخاباتی بسیار مهم بود که این موضوع نیز مدنظر قرار گرفته و اکنون در دو مرحله شامل ارائه گواهی و تصویری، بحث احراز هویت طراحی شده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم فناوری کرمانشاه رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ هیچ کدرشته-محل دارای متقاضی یا اشتغال خاموش نشده است

رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بخشنامه‌محوری برنامه‌های وزارت علوم و استقلال نداشتن دانشگاه‌ها اظهار کرد: وزارت علوم بر اساس مصوباتش اختیار عمل بسیاری برای اجرای بخشنامه‌ها به دانشگاه‌ها داده است. اگر این اختیار عمل در شیوه‌نامه‌ها لحاظ نشود، دانشجویان و سایر ذی‌نفعان شکایت کرده و مصوباتی علیه دانشگاه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

نقش حاکمیتی آموزش عالی نباید بخش تخصصی آن را کمرنگ کند

وی افزود: در مقرراتی که اخیرا تدوین شده اختیار عمل بیشتری به دانشگاه‌ها ‌داده شده است. به همین دلیل، دانشگاه‌ها می‌توانند بر اساس اقتضائات خود برنامه‌ریزی کنند. شیوه‌نامه وزارت علوم در جهت افزایش اختیارات دانشگاه‌ها است.

نقی‌زاده درباره توقف پذیرش دانشجو در برخی رشته‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که هیچ کدرشته‌-محلی تعطیل نشده است. فقط چراغ برخی کدرشته- محل‌ها برای مدتی مثلا یکسال خاموش شده است. دانشگاه‌ها در صورتی می‌توانند در آن کدرشته-محل‌ها پذیرش دانشجو داشته باشند که آن رشته متقاضی داشته باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم با بیان این که هیچ کدرشته‌-محلی در رشته‌های کشاورزی حذف نشده است، تصریح کرد: چراغ کدرشته- محل‌های بدون متقاضی و بدون اشتغال در رشته‌های کشاورزی خاموش شده است و اگر متقاضی داشته باشند، مجدد روشن می‌شود. هدف از این اقدام این است که زمینه‌های تخصصی جدیدی در رشته‌ها پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: به دانشگاه‌ها گفته شده است که اگر قصد دارند در یک کدرشته-محل دانشجو بگیرند، باید پیوست اشتغال و ارائه کنند.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1225481 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • چراغ هیچ کدرشته-محل دارای متقاضی یا اشتغال خاموش نشده است
  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت