Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه‌ای با بیان اینکه در دوره تحول و حسب تاکید ریاست قوه قضاییه برای مبارزه با فساد و در پی ابلاغ دستورالعمل اجرایی از سوی رئیس معزز قوه قضائیه، که دادستانی کل کشور را موظف کرد با همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و سازمان‌های مردم نهاد هرگونه مستنداتی که حاکی از سوء استفاده احتمالی مسؤولین از موقعیت شغلی یا جایگاه مدیریتی و کسب اموال نامشروع شده را پیگیری کرده و اموال را به بیت‌المال بازگردانند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع با فوریت نخستین جلسه تبیین و نحوه اجرای دستورالعمل قانون الحاق موادی به قانون اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در استان با حضور مقامات قضائی، بازرسی و قاضی دادگاه اصل 49 استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل 49 بهمن ماه 1398 با هدف مقابله و مبارزه با فساد تصویب شده به دنبال آن است که اموال نامشروع مسؤولان را که به واسطه سوءاستفاده از جایگاه شغلی و مدیریتی آنها کسب شده شناسایی و به بیت المال یا صاحبان حق بازگرداند. 

عالی‌ترین مقام قضائی استان زنجان تصریح کرد در پایان جلسه مقرر گردید در اجرای ماده 3 دستورالعمل ناظر به ماده 17 قانون الحاق، نامه‌ای خطاب به سازمان‌های هدف با موضوع ماده 17 با امضای رئیس کل دادگستری استان تنظیم و ابلاغ شود، تا ضمن اطلاع از دستورالعمل و تکالیف، گزارش مربوطه در خصوص مدیران، مسؤولین و روسای موضوع ماده 16، ماهانه اقدامات را به رئیس کل دادگستری استان گزارش شود. 

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات این جلسه انعکاس موضوع و مکاتبات با استاندار زنجان و ارسال دستورالعمل برای ابلاغ به جامعه هدف بود و همچنین  مقرر شد دادستان مرکز استان و بازرس کل استان گزارش ماهانه خود از اجرای این دستورالعمل را حداکثر تا اولین روز از ماه بعد به رئیس کل دادگستری استان ارائه دهند.

در این جلسه با تبادل نظر بین اعضا، اتفاق نظر حاصل شد که دستورالعمل مذکور شامل روسا، مدیران و مسؤولین مشمول ماده 5 قانون خدمات کشوری موضوع ماده 16 و تبصره‌های آن و تبصره 3 ماده 19 قانون بوده و ایضا شامل شرکا، مرتبطین و خویشاوندان آنها که اموال به آنها منتقل شده باشد هم می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان زنجان استان زنجان فساد قوه قضاییه قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی اعلام کرد، در پی انتشار فیلم ایجاد تنش توسط فرد متهم در مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان ارومیه متهم با دستورات قضائی دستگیر و با تفهیم اتهام بازپرس رسیدگی کننده روانه زندان شد.

روابط عمومی دادگستری در قسمت دیگری از این اطلاعیه آورده است برابر قوانین هر کس به قصد ایجاد تنش و خشونت به قومیت‌های مصرح در قانون اساسی توهین نماید تعقیب و وفق قانون مجازات می‌شود.

این فرد قومیت گرا وقتی مجری سالن اقدام به گفتن شعار یاشاسین آذربایجان کرده بود با زیر سوال بردن امنیت عمومی کشور و در اقدامی اراذلانه چاقو به دست به سمت مجری حمله ور شده بود.

کد خبر 6082784

دیگر خبرها

  • عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان