Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه مشاوره روابط کار و تامین اجتماعی بیدبرگ، مبلغ عیدی کارمندان و کارکنان دولت برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان می‌باشد که مبلغ دقیق آن توسط هیات وزیران اعلام می‌شود که در موقع اعلام در سایت بیدبرگ نیز اعلام می‌شود.

فرمول و نحوه محاسبه عیدی کارگران:

کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

تبصره ۱- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

تبصره ۲- در کارگاه هائی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبالغ فوق پرداخت می‌نمایند. عرف کارگاه معتبر خواهد بود.

بند ۱۰ ماده ۹۲ قانون مالیات مستقیم

عیدی سالانه یا پاداش آخر سال جمعاً معادل یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات مستقیم است.



فرمول و نحوه محاسبه عیدی کارکنان دولت:

مبلغ عیدی کارکنان دولت براساس میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می‌شود. براساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است و از سوی دیگر هیات وزیران هرساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند و از ترکیب این دو، عیدی کارکنان تعیین می‌شود، ولی در نهایت در روزهای پایانی سال هیات وزیران میزان عیدی را بررسی و رقم آن را نهایی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عیدی عیدی کارگران کارکنان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی، درباره جلسات تعیین حقوق و دستمزد کارگران گفت: جلسات شورای عالی کار در حال برگزاری است که بر اساس ماده ۴۱ قانون کار ۲ وظیفه اساسی دارد که بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت کارگران در سال ۱۴۰۳ دستمزد را تعیین کند، خبرهایی که از این جلسات می‌رسد که جلسات طولانی هم است، نشان‌دهنده این است که نمایندگان دولت و کارفرماها باید توجه بیشتری به واقعیات زندگی کارگران شریف و عزیزمان داشته باشند.

بنابر گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که مشخص است، اگر بخواهیم بر اساس آنچه که نمایندگان کارگران جمع‌بندی کرده‌اند، محاسبه کنیم با وضعیت نرخ تورمی که وجود دارد خصوصاً با توجه به اقلامی که در سبد معیشتی کارگران و اقشار این چنینی قرار می‌گیرد، این سبد چیزی بالغ بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه برآورد می‌شود. سبد معیشتی بخشی خوراک، بخشی هم مسکن و آموزش و مسائل دیگر است که برای زندگی خانواده لازم است، اما من شنیده‌ام چیزی که خود نمایندگان دولت هم قبول دارند، این است که آنها در مورد عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: انتظاری که داریم این است که به نحوی تصمیم‌گیری شود که عدد تعیین شده طبق قانون بوده و همان چیزی باشد که به صراحت در ماده ۴۱ آمده است که بر اساس نرخ تورم و سبد معیشتی افراد محاسبه شود و هم هدف قانون‌گذار تامین شود و هم شرایطی فراهم شود که کارگری که حداقل ۸ ساعت کار عمدتاً یدی انجام می‌دهد، بتواند یک زندگی حداقلی را داشته باشد.

حاجی دلیگانی بیان کرد: انتظار است اخباری که از این جلسات منتشر می‌شود گزینشی نباشد، اگر بنا است مذاکرات این جلسات منتشر شود، کامل منتشر شود اگر هم بنا نیست آن یک بحث دیگری است ولی اگر یک جاهایی که برخی از نمایندگان دولت در جلسه طرفداری کارگران را می‌کنند پخش شود ولی آن جاهایی که این نگاه را در جلسات اعمال نمی‌کنند، پخش نشود یک مقداری رعایت انصاف صورت نگرفته است و انتظار است در انتشار اخبار جلسات شورای عالی کار رعایت انصاف از درون جلسات شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885246

دیگر خبرها

  • جزییات حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ + جدول کامل حقوق و دستمزد ۱۴۰۳
  • حداقل مزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ تعیین شد+ جدول
  • جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ منتشر شد + جزئیات کامل
  • واریز عیدی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد روز اول فروردین
  • دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان: حداقل افزایش میزان دستمزد باید ۵۰ درصد باشد
  • کاسبی با پول نو برای عیدی / ۸ میلیون بده ۷ میلیون بگیر!
  • هیچ ماشین حسابی نحوه محاسبه قیمت مرغ را برنمی‌تابد
  • خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند
  • دستمزد کارگران، نماینده مجلس را شاکی کرد /تعیین حداقل دستمزد کارگران پایین‌تر از نرخ تورم مغایر قانون است
  • تعیین حداقل دستمزد کارگران پایین‌تر از نرخ تورم مغایر قانون است