Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@07:05:17 GMT

مرکز ماده ۱۶ فدک سریع‌تر به بهره‌برداری برسد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۷۹۹۵

مرکز ماده ۱۶ فدک سریع‌تر به بهره‌برداری برسد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: مرکز ماده ۱۶ فدک باید زودتر و با همکاری همه جانبه به بهره‌برداری برسد، یکی از موارد مهمی که ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه اعتیاد، بر روی آن تمرکز کرده است تمرکز بر پیشگیری به جای درمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن یارمحمدیان صبح امروز (دوشنبه) در نشست افتتاح کارزار رسانه‌ای ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری در مناطق حاشیه‌نشین شهر و پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، اظهار کرد: تجمیع تجربیات کمک می‌کند تا شاهد نتایج منفی و ناکارآمد نباشیم و آزمون و خطاهای تکراری نداشته باشیم، آزمون و خطاهای فراوانی در زمینه اعتیاد وجود دارد که باعث شده افراط و تفریط‌های بسیاری درباره این معضل اجتماعی به وجود بیاید، اگر به جای افراط و تفریط در این حوزه تعادل برقرار شود قطعاً می‌توان به نتایج خوبی در زمینه مدیریت معضل اجتماعی اعتیاد برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید قوانین اعتیاد بازدارنده باشند، ادامه داد: حوزه درمان برای اعتیاد حدود ۱۵ درصد جواب می‌دهد و قطعاً با پیشگیری به نتیجه بهتری خواهیم رسید، برای این امر باید قوانین سخت‌تری برای مبارزه با مواد مخدر را داشته باشیم چراکه قوانین جامع و کامل به عنوان یک مانع در شیوع این معضل عمل می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به اهمیت رسانه در رساندن افکار و برنامه‌ها به گوش مردم، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند افکار عمومی را به گوش مسئولین و اهداف و افکار مسئولان را به گوش مردم برسانند.

وی با اشاره به اجرای طرح یاری گران خاطرنشان کرد: هدف این طرح پیشگیری از اعتیاد است این طرح به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر در فضای مجازی برگزار می‌شود و به موضوع اعتیاد در محیط کار، مدارس، دانشگاه‌ها و غیره می‌پردازد.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد باید در جامعه فراگیر شود، اضافه کرد: فراگیری پیشگیری از اعتیاد در جوامع آموزشی باید از مهدکودک شروع و تا دانشگاه ادامه یابد و به صورت ویژه به آن پرداخته شود، کمیته‌های شوراها باید یکدیگر را تکمیل کنند تا بتوان به نتایج مؤثری در پیشگیری و مدیریت اعتیاد برسیم.

وی با تأکید به اینکه خیران می‌توانند در زمینه‌های درمان و ترک اعتیاد به معتادان کمک کنند، اظهار کرد: مرکز ماده ۱۶ فدک باید زودتر و با همکاری همه جانبه به بهره برداری برسد، یکی از موارد مهمی که ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه اعتیاد، بر روی آن تمرکز کرده است تمرکز بر پیشگیری به جای درمان است که رسانه‌ها نیز می‌تواند در این امر بسیار مؤثر واقع شوند.

کد خبر 469198

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مرکز ماده 16 پیشگیری از اعتیاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، دسرها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منوهای خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسرها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسرها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد.

همچنین دسرها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، حتما این دسر کاکائویی خوشمزه را امتحان کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز درست کردن این دسر با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز: ۲ عدد
بیسکوییت مادر: ۱ بسته
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک چهارم لیوان

طرز تهیه دسر بیسکوییت و موز

برای درست کردن این دسر راحت و فوق‌العاده خوشمزه فقط کافی است موز را پوست و خرد کنید و همراه با بیسکوییت مادر، پودر کاکائو و شیر داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا مقداری از دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و کمی موز خرد شده روی آن قرار بدهید، سپس بقیه مواد دسر را روی لایه موز بریزید. دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید از هر نوع بیسکوییت وانیلی که دوست دارید استفاده کنید.
۲ ـ اگر دوست دارید این دسر سفت‌تر باشد، می‌توانید به دلخواه میزان بیسکوییت دسر را بیشتر کنید.
۳ ـ شیرینی این دسر از موز است، در صورتی که دوست دارید دسر شما شیرین‌تر شود، می‌توانید کمی شکر به مواد آن اضافه کنید.

کد خبر 846349 برچسب‌ها خبر مهم آشپزی - دستور پخت دسر

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است