Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خسرو فخریان رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: کالا‌هایی که در فروشگاه‌ها هست عینا در تمام واحد‌های سوپر مارکت سطح شهر نیز عرضه و فروخته می‌شود.

وی افزود: در فروشگاه‌ها برند‌های معتبر عرضه می‌شود چراکه در غیر این صورت تقاضا در فروشگاه‌ها از سوی مردم کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تخم مرغ همچنان گران؛ گوشت بدون خریدار روی دست دامداران

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان کرد: قیمت گذاری محصولات قابل عرضه در فروشگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود دسته اول از سوی ستاد تنظیم بازار و نرخ‌های مصوب انجام می‌گیرد و دسته دوم به درخواست انجمن‌های تولیدکننده به سازمان حمایت انجام می‌گیرد.

فخریان ادامه داد: قیمت گذاری دسته دوم بدین شکل است که انجمن تولیدکننده درخواست افزایش قیمت را به سازمان حمایت می‌دهد و این سازمان در صورت صلاحید اجازه افزایش قیمت به انجمن تولید کننده را می‌دهد.

وی تصریح کرد: تا سال‌های گذشته هر محصول در فروشگاه‌های زنجیره ای، یک نوبت طی هر سال افزایش پیدا می‌کرد این در حالی است که امسال قیمت محصولات ۳.۵ مرتبه شامل افزایش قیمت شدند.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابرازکرد: در هر شعبه فروشگاه زنجیره‌ای بسته به وسعت آن شعبه بیش از ۲۰ بازرس از سوی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های مجازی تعریف شده اند و این بازرسان به صورت مرتب نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

فخریان گفت: به صورت میانگین قیمت کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به واحد‌های سطح شهر ۱۵ درصد ارزان‌تر فروخته می‌شود و این موضوع به کنترل تورم در کشور کمک می‌کند، اما همچنان فرهنگ کافی در جامعه برای خرید از فروشگاه‌ها وجود ندارد.

او مطرح کرد: در شرایطی ممکن است برند خاصی از یک محصول در یکی از فروشگاه‌ها موجود نباشد که این مشکل به دلیل نبود همکارب میان شرکت برند و فروشگاه مورد نظر باشد و در این صورت فروشگاه‌های دیگر با این شرکت همکاری دارد پس موجود نبودن فلان کالا در فلان فروشگاه نشان از کمبود کالا نیست.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: فروش برنج خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار محدود است به این دلیل که دولت در خصوص واردات آن‌ها شرایط سنگینی را وضع کرده و به صورت محدود وارد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقلام اساسی فروشگاه زنجیره ای رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است

مسعود امرالهی گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی و عدم تغییر عوارض وارداتی و گمرکات، قیمت کالاهای اساسی هیچ گونه تغییری ندارد.

به گفته او، نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی برخورد می‌شود.

امرالهی ادامه داد: ما به عنوان افسران امنیت غذایی در حوزه غذایی مردم دخیل هستیم.

مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد با اشاره به طرح تشدید  نظارت بر انبارها و سردخانه ها افزود: در حال حاضر بهترین  شرایط در حوزه تامین کالاهای اساسی در کشور وجود دارد. 
 
امرالهی  با تاکید بر اینکه تغییر گروه کالایی ارزی صورت نگرفته است، گفت: ارزش افزوده کالاهای اساسی همان یک درصد است. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک از فردا
  • تامین سه میلیارد دلار ارز برای واردات کالا‌ از ابتدای فروردین تاکنون
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور | قیمت گوشت گوساله در میادین و فروشگاه ها
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • فنر قیمت‌ها در نرود!؛ دلیل افزایش قیمت‌ها در ابتدای سال چیست؟