Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۵۱ درصد شرکت کنندگان پیش بینی می‌کنند که خشونت‌ها با انگیزه‌های سیاسی طی سال‌های آینده در آمریکا افزایش خواهد یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز حاکی است بیش از 70 درصد معتقدند دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور در معرض تهدید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، تنها 29 درصد آمریکایی‌ها در نظرسنجی گفته‌اند که سیستم دموکراتیک دولت همچنان امن یا بسیار امن است و بیش از 71 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که دموکراسی در معرض خطر است.

نظرسنجی| دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر اشتباهی قرار دارد

 

نگرانی نسبت به وضعیت دموکراسی و حاکمیت قانون در آمریکا در حالی است که چهارشنبه 6 ژانویه تعداد زیادی از طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند که در این یورش مرگبار حداقل 5 نفر کشته و ده ها نفر دیگر بازداشت شدند.

این نظرسنجی افزود: بیش از 51 درصد شرکت کنندگان نیز پیش بینی می‌کنند که خشونت‌ها با انگیزه‌های سیاسی طی سال‌های آینده در آمریکا افزایش خواهد یافت. تنها 18 درصد گفته‌اند که خشونت‌های سیاسی طی سال‌های آینده با کاهش روبرو خواهد شد. 31 درصد نیز پیش بینی کرده‌اند که سطح فعلی خشونت‌های سیاسی در آمریکا طی سال‌های آتی ادامه خواهد یافت.

این نظرسنجی در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن در روز چهارشنبه منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طی سال های آینده خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است

نشریه آمریکایی گزارش داد ایالات متحده و مردم آن در مسیر زوال قرار دارند و پیشرفت‌های فناوری و پیچیدگی‌های امور بین‌الملل تغییر این مسیر نزولی را دشوار کرده است.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی نوشته این کشور در مسیر زوال قرار دارد و باید به خود بیاید. نظرسنجی تازه موسسه گالوپ نشان داد تنها ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها از موقعیت این کشور در جهان امروز راضی هستند. این معیار در سال ۲۰۰۰ میلادی ۶۵ درصد بود.

نشریه نیوزویک این نارضایتی را تا حدی به رقابت «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ مرتبط دانست و نوشت مردم آمریکا کمترین تمایل را به تقابل این دو چهره نامحبوب به عنوان نامزدهای اصلی انتخابات دارند.

این رسانه گزارش داد که آمریکا در قرن ۲۱ در مسیر زوال قرار دارد. چندین سیاست عمومی در آمریکا شکست خورده و سیاست‌های ناکارآمد افزایش یافته است؛ همچنین بیماری‌های روانی هم در میان جوانان این کشور شیوع پیدا کرده است.

در این گزارش آمده است: «این مشکل یک سوال اساسی را مطرح می‌کند: آیا این سیر نزولی آمریکا صرفاً یک سرپایینی در مسیری است که در نهایت به رشد منجر می‌شود؛ یا اینکه این کشور نخستین گام‌های خود را در مسیر بازگشت‌ناپذیر نوعی زوال ملی برداشته است؟»

نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه پاسخ این پرسش را باید در وضعیت مردم آمریکا جستجو کرد، نوشت: «اوضاع مردم رو به وخامت است، نه بهبودی. قبیله‌گرایی تشدید شده است. شبکه‌های اجتماعی در دست‌کاری ادراک انسان‌ها هوشمندتر شده‌اند. ناکارآمدی‌های نظامی سیاسی بیشتر شده و شکست‌های سیاست‌های عمومی آمریکا در حال افزایش است.»

نیوزویک توصیه کرده تا برای بهبود این وضعیت، «آموزش مدنی در مدارس بهبود یافته، درباره سوگیری‌های شناختی آگاهی‌بخشی شده، افراد با گروه‌های سیاسی مخالف خود تعامل داشته و استفاده از فضای مجازی کم‌تر و قاعده‌مندتر شود.» از دیگر توصیه‌های این گزارش می‌توان به «بهبود آزادی بیان، حفاظت از سلامت انتخابات و حمایت از یک نامزد جمهوری‌خواه دیگر به‌جز دونالد ترامپ» اشاره کرد.

بااین‌حال، این نشریه آمریکایی اذعان کرد که پیشرفت سریع فناوری و همچنین پیچیدگی فزاینده امور بین‌المللی مانع اجرایی‌شدن این توصیه‌ها شده‌اند.

«رابرت گیتس» رئیس سابق سیا و وزیر دفاع پیشین ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۳ در مقاله‌ای با عنوان «ابرقدرت ناکارآمد» نوشت تهدیدهای ژئوپلیتیکی علیه آمریکا در حال افزایش است. در این مقاله آمده بود: «آمریکا در موقعیتی مخاطره‌آمیز قرار دارد، چراکه با دشمنان مهاجمی مواجه است و در این تقابل احتمال اشتباه محاسباتی بسیار بالاست، اما درعین‌حال از جمع‌آوری اتحاد و قدرت لازم برای مقابله با آن‌ها ناتوان است.»

به گفته این سیاستمدار، آمریکا حالا با تهدیدی مواجه است که شاید در تاریخ حیات این کشور بی‌سابقه باشد، یعنی اتحاد چهار کشور روسیه، چین، کره شمالی و ایران که مجموع توان هسته‌ای آن‌ها ممکن است تا چند سال دیگر به ۲ برابر قدرت هسته‌ای آمریکا برسد. همچنین آمریکا از زمان جنگ دو کره تا امروز همزمان درگیر جنگ‌هایی در اروپا و آسیا نبوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نتانیاهو : فشارها بر حماس افزایش می‌یابد
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده
  • نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است
  • آمریکا یک گردان ارتش اشغالگر را تحریم می‌کند