Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:56:54 GMT

حمایت اندک آلمانی‌ها از صدراعظمی آرمین لاشت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۱۹۹

حمایت اندک آلمانی‌ها از صدراعظمی آرمین لاشت

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تنها اقلیت اندکی از آلمانی‌ها از "آرمین لاشت" به عنوان نامزد محافظه‌کاران برای جانشینی آنگلا مرکل در انتخابات سال جاری میلادی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، "آرمین لاشت" ۵۹ ساله رئیس ایالت نورد راین وستفالن روز شنبه به عنوان رهبر جدید حزب آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان موسوم به حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی جدید پایگاه "سیوی" نشان داد، گرچه آرمین لاشت رهبری حزب حاکم اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان را برعهده گرفته اما تنها ۱۲ درصد از آلمانی‌ها معتقدند که وی باید نامزد محافظه‌کاران در انتخابات سراسری سال جاری میلادی برای تعیین جانشین آنگلا مرکل شود.

این نظرسنجی که برای مجله آلمانی "فوکوس" انجام شده، نشان داد که ۴۳ درصد از آلمانی‌ها "مارکوس سوئدر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی و وزیر اول ایالت باواریا را ترجیح می دهند.

سوئدر هنوز شخصا اعلام نکرده که در این انتخابات نامزد می‌شود یا خیر.

براساس این نظرسنجی، ۸.۷ درصد از آلمانی‌ها "ینس اشپان"، وزیر بهداشت آلمان و یکی از متحدان لاشت را که برای رهبری حزب حاکم اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان نامزد نشد، ترجیح می‌دهند.  

دیگر رقبای لاشت در انتخابات برای تصدی رهبری حزب حاکم، "فردریش مِرز" ۶۵ ساله وکیل و سیاستمدار آلمانی و "نوربرت روتگن" ۵۶ ساله وزیر پیشین محیط زیست آلمان بودند.

نظرسنجی که در آستانه جلسه رای‌گیری حزب حاکم برای شبکه "زد دی اف" انجام و روز جمعه منتشر شد، نشان داد که درصد شایستگی مرز و روتگن برای صدراعظمی ۲۹ درصد و درصد شایستگی لاشت ۲۸ درصد است.

در حال حاضر حزب مرکل در راس نظرسنجی‌ها قرار دارد، به طوری که نظرسنجی‌های اخیر میزان حمایت از محافظه‌کاران را بین ۳۵ تا ۳۷ درصد اعلام کرده‌اند. این در حالی است که میزان حمایت‌ها از حزب سوسیال دموکرات‌ها بین ۱۴ تا ۱۶ درصد و حزب اپوزیسیون سبزها بین ۱۸ تا ۲۰ درصد ذکر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان آلمانی ها آرمین لاشت حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب