Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@12:34:46 GMT

20 درصد ظرفیتِ اینترنت کرمانشاه مصرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۳۱۸

20 درصد ظرفیتِ اینترنت کرمانشاه مصرف می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه میزان مصرف اینترنت در استان را حدود 20 درصد ظرفیت موجود دانست.

شهریار بهنیا در جلسه امروز (29 دی) کارگروه آموزش و پژوهش استان، با بیان اینکه استان توان تامین 1057 گیگابایت بر ثانیه اینترنت در استان را دارد، گفت: این درحالی است که هم اکنون مصرف استان حدود 20 درصد این ظرفیت است و عملا حدود 80 درصد ظرفیت استان خالی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حجم ظرفیت و این میزان مصرف در حالی است که با وجود کرونا و استفاده بیشتر از فضای مجازی، عملا پیک مصرف اینترنت را تجربه می کنیم و خوشبختانه ظرفیت بالایی داریم و مشکلی در این زمینه نیست.

بهنیا در ادامه از وجود 2.7 میلیون سیم کارت فعال در استان خبر داد وافزود: این تعداد خیلی بیشتر از جمعیت دو میلیون نفری استان است و بازهم بیشتر از این ظرفیت داریم و محدودیتی در این زمینه نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه همچنین از اتصال سه هزار مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات بصورت رایگان خبر داد و افزود: مودم و اینترنت رایگان به حجم 70 گیگابایت در اختیار این مدارس قرار داده شده است.

وی با اشاره به استفاده معلمان و دانش آموزان از شبکه "شاد" گفت: در همین راستان اینترنت رایگان در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار داده شده است.

بهنیا در ادامه با اشاره به وجود 1715 روستای بالای 50 خانوار در استان گفت: تمامی این روستاها به تلفن دسترسی دارند.

وی افزو: همچنین تمام این روستاها  و 600 روستای با جمعیت کمتر از 50 خانوار نیز به شبکه تلفن همراه دسترسی دارند.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم اکنون 88 درصد روستاهای بالای 20 خانوار  استان از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

بهنیا یادآور شد: تمام این اقدامات در حالی است که طی حدود هشت سال گذشته افزایشی درتعرفه های اینترنت نداشته ایم و حتی در سه مرحله کاهش قیمت تعرفه داشته ایم تا مردم به راحتی بتوانند به اینترنت وصل شده و امور خود را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه منطقه کرمانشاه همه باهم علیه کرونا کروناویروس ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال

قباد سلیمانی، مسئول حفاظت اطلاعات پزشکی قانونی کرمانشاه یکی از مشکلات مهم پزشکی قانونی را در بحث جعل، کلاهبرداری مدارک پزشکی و صحنه‌زنی و تصادف ساختگی عنوان کرد.

وی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده از ۱۰۴ مورد جعل و تصادف ساختگی طی سال‌های گذشته، در سال ۱۴۰۲ به ۲۴ مورد کاهش یافت.

مسئول حفاظت اطلاعات پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۱ مرکز پزشکی قانونی در استان، تصریح کرد: تمامی مراکز مجهز به دوربین مدار بسته هستند و ارائه خدمات آنها به صورت آنلاین از مرکز استان رصد می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص زمین برای ساخت مرکز پزشکی قانونی برای شهرستان‌های کنگاور و سنقر، گفت: مراکز پزشکی قانونی اسلام‌آباد غرب مجهز شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب