Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@08:40:36 GMT

جولیانی عفوهای ترامپ را می‌فروشد!

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۳۲۰

جولیانی عفوهای ترامپ را می‌فروشد!

با افزایش نگرانی‌ها مبنی بر سوءاستفاده رئیس جمهوری آمریکا از آخرین روزهای قدرتش برای صدور تعدادی عفو، گزارشی تازه فاش کرد که رودی جولیانی می‌تواند با دو میلیون دلار عفو دونالد ترامپ را برای افراد محکوم بگیرد.

 براساس چندین سند که به دست نیویورک تایمز رسیده و مصاحبه با ده‌ها لابی‌گر و وکیل، بسیاری از متحدان ترامپ پول نقد هنگفتی گرفته‌اند تا رئیس جمهوری آمریکا عفو صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق یکی از اسناد، مشاور سابق و ارشد کمپین ترامپ قبول کرد که اگر بتواند این رئیس جمهور را به عفو جان کیریاکو، افسر سابق سیا که بابت افشای اطلاعات محرمانه محکوم شده است، راضی کند، مبلغ ۵۰ هزار دلار در ازای آن بگیرد.

جدای از این، دستیار رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ سال گذشته در مراسمی به این افسر سابق گفته بود که اگر او دو میلیون دلار به جولیانی بدهد، او از نفوذش به عنوان نزدیکترین مشاوران رئیس جمهوری آمریکا استفاده می‌کند تا عفو او را تضمین کند.

گرچه این افسر محکوم چنین پیشنهادی را نپذیرفت، یک دستیار به اف‌بی‌آی اطلاع داد که جولیانی احتمالا به صورت غیرقانونی عفو می‌فروشد. اما این شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی ترامپ، این اظهارات را به چالش کشید.

کیریاکو در سال ۲۰۱۲ به افشای غیرقانونی نام افسری در سیا متهم شد که در شکنجه غرق مصنوعی یک بازداشتی آمریکایی نقش داشت و بعد ۳۰ ماه حبس گرفت. به او گفته شده بود که برای حمل سلاح و دریافت مستمری باید عفو بگیرد. اما پرداخت دو میلیون دلار برای زنده کردن مستمری ۷۰۰ هزار دلاری، از نظر او خنده‌دار بود.

تازه‌ترین گزارش ها همچنین حاکی از آن هستند که جولیانی بابت ناکامی در پیگردهای حقوقی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات نوامبر، دیگر گزینه محبوب ترامپ نیست.

علاوه بر این، یک لابی‌گر هم که به کاخ سفید درباره عفو و کاهش محکومیت‌ها مشاوره می‌داد، برای کسب درآمد تلاش کرد. برت تولمن، ده‌ها هزار دلار و شاید هم بیشتر دریافت کرد تا دست‌کم در سه مورد متفاوت کاخ سفید را برای صدور عفو قانع کند. این سه عفو برای پسر یک سناتور سابق آرکانزاس، موسس یک شبکه آنلاین فروش دارو تحت عنوان "سیلک رود" و شخص دیگری بود که در پرونده تقلب گناهکار شناخته شد.

تیم هاچینسون، سناتور جمهوری‌خواه سابق بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ دست‌کم ۱۰ هزار دلار برای لابی در کاخ سفید و کنگره پول خرج کرد تا برای پسرش جرمی عفو بگیرد. پسر این سناتور آمریکایی ۷۱ ساله در سال ۲۰۱۹ در پرونده تقلب مالیاتی و پذیرش رشوه محکوم شده بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر مردی که مقابل دادگاه ترامپ خود را آتش زد | او به چه چیزی اعتراض داشت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، مردی که مقابل دادگاه محاکمه تاریخی دونالد ترامپ دست به خودسوزی زده بود یک پس از وخامت وضعیت جسمانی جان باخت.

این اتفاق روز جمعه در حالی مقابل دادگاه منهتن روی داد که روند انتخاب اعضای هیئت منصفه برای محاکمه نخستین رئیس جمهوری سابق تاریخ ایالات متحده در یک پرونده کیفری به اتمام رسیده بود.

رویترز در گزارشی ضمن اشاره به اینکه فرد یاد شده به دلیل جراحات شدید ناشی از سوختگی شدید تنها ساعاتی پس از این واقعه جان باخت به نقل از مسئولان آمریکایی آورده است که به نظر نمی‌رسد هدف از اقدام وی دونالد ترامپ بوده باشد.

صحنه خوسوزی این مرد ۳۷ ساله که نام وی مکسول آزارلو عنوان شده توسط دوربین‌های تلویزیونی نصب شده در خارج از ساختمان دادگاه و نیز توسط خبرنگاران حاضر ثبت شد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پربازدید گردید.

سخنگوی پلیس نیویورک گفت که این مرد شبانه در بیمارستان درگذشت. مقامات پیش از این گفته بودند که حال او وخیم است.

به گفته شاهدان، این مرد چند جزوه تایپ شده از کوله‌پشتی‌اش درآورد و آن‌ها را روی هوا پرت کرد و بعد مایعی روی خود ریخت و خودش را به آتش کشید.

روی یکی از آن جزوه‌ها به «میلیاردرهای شرور» اشاره شده بود، اما قسمت‌هایی که شاهد رویترز دیده بود، اشاره‌ای به ترامپ نداشت.

معاون کمیسر پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری گفت که با توجه به شواهد به دست آمده به نظر می‌رسد فردی که دست به خودسوزی زده دچار توهم بوده و می‌توان وی را یک نظریه‌پرداز توطئه دانست.

مردی با همین نام پیش‌تر در یک مانیفست آنلاین اعلام کرده بود که خود را آتش زده و از همین رو، از دوستان، شاهدان و اولین افرادی که برای نجات وی مداخله کرده‌اند، عذرخواهی می‌کند.

در این پیام نسبت به «کودتای فاشیستی آخرالزمانی» هشدار داده شده و از ارزهای دیجیتال و سیاستمداران ایالات متحده انتقاد شده بود اما به طور خاص ترامپ در آن متمایز نشده بود.

اگر چه تصاویری پیش از خودسوزی از این فرد حین قدم زدن در اطراف دادگاه منتشر شده که دست نوشته‌ای را با مضمون «ترامپ و بایدن در صدد یک کودتای فاشیستی هستند» بلند کرده بود.

کد خبر 845869 برچسب‌ها خبر ویژه خودکشی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • صدای پای ترامپ ، بلندتر از همیشه می آید
  • پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت
  • تصویر مردی که مقابل دادگاه ترامپ خود را آتش زد | او به چه چیزی اعتراض داشت؟
  • تصاویر دلخراش از خودسوزی یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ + فیلم
  • خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی!