Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف سائرون وابسته به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق ضمن هشدار نسبت به تحریم انتخابات پارلمانی آتی، اعلام کرد که زمان برگزاری انتخابات زودهنگام همچنان در ماه ژوئن سال جاری میلادی است.

به نقل از شفق نیوز، صادق السلیطی، یکی از نمایندگان ائتلاف سائرون عراق خاطرنشان کرد، زمان برگزاری انتخابات زودهنگام همچنان ماه ژوئن سال جاری میلادی است و تا به این لحظه هیچگونه تصمیم رسمی برای تغییر این موعد وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السلیطی همچنین تصریح کرد، تغییر در روند سیاسی جز از طریق مشارکت گسترده در انتخابات اتفاق نخواهد افتاد و این امر مستلزم این است که همگان کارت رای دهندگان را به روز کنند تا اطمینان حاصل شود که آرای رای دهندگان از بین نمی‌رود و احتمال شک و تردید نسبت به وقوع تقلب مطرح نمی‌شود.

نماینده ائتلاف سائرون در ادامه افزود، تحریم انتخابات در خدمت احزاب خواهد بود زیرا این انتخابات منحصر به حامیان احزاب خواهد بود که با تمام قدرت در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق، هفدهم ژانویه سال جاری میلادی، تاریخ شانزدهم اکتبر ۲۰۲۱ را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام به کابینه پیشنهاد کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات زودهنگام ائتلاف سائرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ فروردین در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۸ فروردین برابر ۲۷ مارس را ورق می‌زنیم.

***

جان آر. پیرس

۲۷ مارس ۱۹۱۰ میلادی برابر با ۸ فروردین ۱۲۸۹ خورشیدی، جان رابینسون پیرس، مهندس ارتباطات اهل آمریکا به‌دنیا آمد. پیرس را به‌عنوان پدر ماهواره ارتباطاتی می‌شناسند زیرا در توسعه امواج مایکروویو و رادار درطول جنگ جهانی دوم تاثیرگذار بود و بعد در سال ۱۹۵۴ شروع به کار روی نظریه ارتباطات ماهواره‌ای کرد. او همچنین ناسا را متقاعد کرد که ماهواره بالن‌ اکو را به بازتاب‌دهنده امواج رادیویی تبدیل کند. آزمایش‌های موفقیت‌آمیز او با اکو در سال ۱۹۶۰ به توسعه تل‌استار منجر شد که ارتباطات تلویزیونی و رادیویی امروزی را با تقویت سیگنال‌ها از ایستگاه روی زمین و ارسال آنها به ایستگاه دیگر آغاز کرد.

السی مک‌گیل

۲۷ مارس ۱۹۰۵ میلادی برابر با ۸ مارس ۱۲۸۴ خورشیدی، الیزابت موریل گرگوری مک‌گیل، مهندس هوانوردی اهل کانادا به‌دنیا آمد. مک‌گیل اولین مهندس هوانوردی زن در جهان و همچنین اولین مهندس زن بود که در کانادا کار کرد. او در سال ۱۹۲۹ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوانوردی را دریافت کرد و از ابتدای کار خودش درحوزه طراحی، ساخت و آزمایش هواپیما مشغول به‌کار شد. سال ۱۹۳۸، مک‌گیل مهندس ارشد هوانوردی شرکت ماشین و ریخته‌گری کانادا شد و طی جنگ جهانی دوم، بر تولید هزارو۴۵۰ هواپیمای هاوکر هاریکن این کارخانه نظارت داشت. هاوکر هاریکن یکی از جنگنده‌های اصلی بود که هوانوردان کانادایی و متفقین در نبرد بریتانیا به پرواز درآوردند. پس‌از جنگ، مک‌گیل شرکت مهندسی مشاوره موفق خودش را تأسیس کرد. او همچنین به‌عنوان یک فمینیست برجسته کانادایی شناخته می‌شود.

سِر هنری رویس

۲۷ مارس ۱۸۶۳ میلادی برابر با ۸ فروردین ۱۲۴۲ خورشیدی، سر هنری رویس، صنعتگر انگلیسی به‌دنیا آمد. رویس پس‌از ملاقات با چارلز رولز، در می ۱۹۰۴ متوجه شد که علاقه مشترکی به تولید و عرضه خودروهای زیبا دارند. آنها با هم، در سال ۱۹۰۶ شرکت رولز رویس را راه‌اندازی کردند و ظرف چندسال، در آغاز جنگ جهانی اول، آن دو، تولید موتورهای قابل اطمینانی را که برای هوانوردی مورد نیاز بسیار بودند آغاز کردند. پس‌از جنگ، آنها هم به‌عنوان تولیدکننده خودروهای شکیل و هم به‌عنوان سازنده موتور هواپیما به کارشان ادامه دادند. در جنگ جهانی دوم، این موتورهای رولز رویس بود که به هواپیماهای بریتانیایی را در هواپیماهای هاریکن‌ و اسپیت‌فایر قدرت می‌داد.

کارل پیرسون

۲۷ مارس ۱۸۵۷ میلادی برابر با ۸ فروردین ۱۲۳۶ خورشیدی، کارل پیرسون، ریاضیدان انگلیسی که یکی از بنیانگذاران علم آمار مدرن بود به‌دنیا آمد. سخنرانی‌های او به‌عنوان استاد هندسه در سال ۱۸۹۲ به نگارش «گرامر علم»، پرخواننده‌ترین کتاب او و کتاب کلاسیک در فلسفه علم تبدیل شد. روش‌هایی که او توسعه داد برای هر کاربرد جدی آمار ضروری است. از سال ۱۸۹۳ تا ۱۹۱۲ او مجموعه‌ای متشکل از ۱۸مقاله را با عنوان مشارکت‌های ریاضی در نظریه تکامل نوشت که حاوی بسیاری از ارزشمندترین آثار او، ازجمله آزمون کای‌دو اهمیت آماری بود. بیشتر کارهای او درحوزه روش‌های تحلیل داده‌های آماری با ریاضیات ازجمله روش تحلیل مولفه‌های اصلی بود که تحلیل مجموعه داده‌های بزرگ با تعداد زیادی بعد یا ویژگی و افزایش تفسیرپذیری داده‌ها را با حفظ حداکثر مقدار اطلاعات و تجسم داده‌های چند بعدی میسر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت ، زمان رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • ۱۰ اردیبهشت ، زمان رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان
  • تاثیر مربی کره‌ای بر پیشرفت کمانداران ایران/معضل تجهیزات پابرجاست
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • ۸ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم