Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در سال ۱۳۹۸ اعلام کرده بود که طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده با در نظر گرفتن اعطای تسهیلات مالی به زوج ها برای تشویق فرزندآوری در مجلس در حال بررسی می باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ملک هفت، وی اظهار داشت که هدف از این طرح، افزایش نرخ باروری به ۵/۲ درصد تا سال ۱۴۰۴ و تثبیت آن تا سال ۱۴۳۰ می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، از دیگر اهداف طرح مورد نظر، کاهش سن ازدواج، کاهش نرخ طلاق و افزایش کمی و کیفی میزان جمعیت می باشد.

سیاست های تشویق فرزندآوری

در راستای نیل به این اهداف، اقداماتی نظیر ارائه تسهیلات مسکن، اولویت استخدام برای مردان و زنان متأهل و دارای فرزند و تأمین خوابگاه برای دانشجویان متأهل در این طرح در نظر گرفته شده است.

شرط اعطای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی مسکن به خانوار

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ همسو با حمایت از فرزند آوری، بانک مرکزی مکلف شده که ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل سپرده های جاری و قرض الحسنه در قالب تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت نماید.

به این ترتیب، به خانوارهای بدون مسکن، در صورت به دنیا آوردن فرزند سوم تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی مسکن پرداخت می گردد که مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله می باشد.

این تسهیلات به خانوارهایی اعطا می شود که فرزند سوم خود را در سال ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ به دنیا آورده باشند.

تأثیرگذاری اعطای تسهیلات ودیعه مسکن در افزایش فرزندآوری

از سوی دیگر، همان طور که پایگاه خبری ملک هفت نیز به آن اشاره کرده است؛ قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در آبان ماه ۱۳۹۹ بین ۱۲ تا ۵۵ میلیون تومان متغیر بوده؛ به این ترتیب تهیه یک ملک ۵۰ متری در ارزان ترین منطقه تهران حداقل ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

شاخص اجاره بهای مسکن در تهران نیز، مطابق با گزارش پایگاه خبری ملک هفت؛ در آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷/۲۸ درصد رشد داشته است.

به این ترتیب بررسی رشد قیمت مسکن و اجاره بها نشان می دهد که اعطای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی مسکن آن هم برای خانواری حداقل ۵ نفره که به تبع لازم است خانه ای با مساحت بزرگ تر اجاره نمایند؛ کمک چندانی نمی کند.

به نظر می رسد که مسئولان برای تشویق خانوارها به داشتن فرزند بیش تر بایستی راه حل های اساسی تری در نظر بگیرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نرخ تسهیلات مسکن تسهيلات تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی مسکن اعطای تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای هرمزگان گفت: زوجهایی که تاریخ ازدواج آنان اول فروردین به بعد است می توانند تسهیلات ازدواج دریافت کنند.

حسن آرمات افزود: به آقایان زیر 25 سال و بانوان زیر23 سال که ازدواج کنند نیز ، تسهیلات سیصد و پنجاه میلیون تومانی پرداخت می شود.

وی زمان انتظار دریافت تسهیلات را حداکثر یک ماه اعلام کرد و گفت: اقساط ماهانه تسهیلات سیصد میلیون تومانی، دو میلیون و پانصد هزار تومان و سیصد و پنجاه میلیون تومانی ، دو میلیون و نهصد و 17هزار تومان ، با بازپرداخت ده ساله است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای هرمزگان افزود: برای هر پرونده نیز یک ضامن نیاز است.

حسن آرمات گفت: متقاضیان با نام نویسی در سامانه ازدواج به نشانی اینترنتی وی ایی خط فاصله بانک نقطه سی بی آی نقطه آی آر در نوبت دریافت وام قرار می گیرند.

پارسال نیز بیش از 18هزار نفردر هرمزگان تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • (ویدئو) تشویقی ۱۸ میلیون تومانی فرزند اول در وزارت نیرو!
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم