Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:50:54 GMT

وعده نخست وزیر ژاپن به حل منافشه با روسیه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۵۲۳

وعده نخست وزیر ژاپن به حل منافشه با روسیه

نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) در جریان سخنرانی برای قانونگذاران این کشور گفت، توکیو تلاش‌هایی را برای تقویت روابط دو جانبه با روسیه شامل پایان بخشیدن به منافشه قلمرویی و امضای پیمان صلح انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژاپن مدعی مالکیت چهار جزیره در مجمع الجزایر کوریل روسیه است و آنها را قلمروهای شمالی می‌نامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن با اعلام اینکه کشورش تلاش‌هایی را برای بهبود روابط دو جانبه با مسکو از جمله امضای توافق صلح انجام می‌دهد، گفت: پایان دادن به مشکل قلمروهای شمالی یک ضرورت است و نباید آن را بر دوش نسل‌های بعدی بیندازیم.

وی بار دیگر تاکید کرد که سیاست خارجی توکیو حول ائتلاف ژاپن و آمریکا می‌گردد و تمایلش را برای برگزاری نشستی با جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد.

مناقشه جزایر کوریل باعث مخدوش شدن روابط بین توکیو و مسکو شده و مهمترین مانع در امضای توافق دائمی صلح بین دو کشور از زمان پایان جنگ دوم جهانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه کشور ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مجتبی معین وزیری اظهار کرد: بر حسب ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد گزارش مأخوذه از سامانه جامع روابط کار، میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف کار استان به ۱۲ روز کاهش داشته است و استان هرمزگان توانسته از این حیث رتبه اول کشوری را کسب کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ ورودی پرونده‌ها به مراجع حل اختلاف ۲۶۷۶ مورد بوده است که کارشناسان روابط کار استان هرمزگان با رعایت قاعده دادرسی عادلانه و اصل سرعت سعی در احقاق حق و حل و فصل دعاوی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آرای صادره در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵۶۴ فقره دادنامه بود، افزود: از این تعداد ۸۴۰ فقره دادنامه به صورت سازشی صادر شده است که ۳۲ درصد از کل دادنامه‌ها را شامل می‌شود.

معین وزیری گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ درصد آرای مراجع حل اختلاف که در دیوان عدالت اداری فرجام خواهی شده بود عیناً تأیید شده است.

گفتنی است، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تعداد مراجع حل اختلاف کارگری استان را ۱۴ هیأت تشخیص و ۵ هیأت حل اختلاف اعلام کرد.

کد خبر 6081769

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • عملیات وعده صادق آمریکا را آچمز کرد؛ پایان افسانه گنبد آهنین اسرائیل
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات