Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@03:31:32 GMT

تقویت آموزه‌های ماه مقاومت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۵۲۹

از قیام تاریخی و حماسی ۱۹دی‌ ماه مردم قم در سال ۱۳۵۶ تا قیام ملت ایران در مقابل فتنه‌گران صهیونیستی- آمریکایی در دی ۱۳۸۸ و سرانجام شهادت فرمانده و عصاره مقاومت اسلامی، شهید سپبهد قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ تسبیح به هم پیوسته‌ای از حوادث انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهند.

سربلندی در مجموع این اتفاقات، جز با ولایت‌پذیری قابل تحقق نبود و در همین دریای بی‌کران است که قاسم سلیمانی از یک شخص ساده در آبادی رابر کرمان، به ابر قهرمان دنیای اسلام و صاحب مکتب شهید سلیمانی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از همین سیاق، دی ماه را ماه مقاومت می‌دانیم و باور کرده‌ایم. گفتمانی که در بستر آن با توسل بر قدرت خدای متعال نه تنها انقلاب اسلامی در مقابله با دشمنان محفوظ مانده است بلکه از کران تا کران بلاد اسلام، انقلاب اسلامی را به الگوی مقاومت و شکست ناپذیری جریانات عدالتخواه و استکبار ستیز تبدیل کرده است.

محصول این مقاومت، درخت ریشه‌دار مقاومت منطقه‌ای است که رژیم‌صهیونیستی را در لانه عنکبوتی‌اش محصور کرده و چنگ و دندان اقتدار خود را برای اخراج آمریکا از منطقه در هم فرو فشرده است.

از همین جهت، لزوم تقویت آموزه‌های ماه مقاومت ضروری است تا با بازنمایی مجدد اهداف و آرمان‌های مستتر در رخدادهای این ماه تاریخ‌ساز، به تبیین بیشتر این مسیر، خصوصا مکتب شهید سلیمانی پرداخته شود.

نظر به ضرورت یاد شده بود که معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، تصمیم به راه‌اندازی رادیو مقاومت در بازه زمانی اول تا سی‌ام دی گرفت و تلاش شد با بازخوانی مقاومت اسلامی و انقلابی ملت ایران و تبیین وسعت این مقاومت -که جنبه بین‌المللی یافته است - ضرورت شکل‌گیری این گفتمان و چگونگی ادامه این مسیر مقدس و همچنین ابعاد مکتب شهید سلیمانی و محور مقاومت برای مخاطب تشریح و به جامعه ایرانی و فارسی زبانان معرفی شود. به همین دلیل، رادیو مقاومت تجربه‌ای متفاوت و گرانسنگ در امر رسانه و درمنظومه بلوک رسانه‌ای حوزه مقاومت به حساب می‌آید.

علی بخشی‌زاده - معاون صدای رسانه ملی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شهید سلیمانی محور مقاومت علی بخشی زاده رادیو مقاومت قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان که با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت مؤثری برای رو به رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است، افزود: این ظرفیت مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت هنر در تهیه برنامه‌های اجرایی کنگره ۸۰۰۰ شهید استان به شکل مطلوب استفاده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید.

عباسی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مشغله زیاد قصد حضور در این کنگره را نداشت، ولی بعد از دعوت مادر شهدای گیلانی از ایشان، شهید سلیمانی در آن کنگره شرکت و سخنرانی کردند.

استاندار گیلان گفت: باید تلاش کرد تا کنگره ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده و با بهترین کیفیت برگزار شود لذا برای انجام این امر با به مانند همیشه در انجام امور به شهدا و امام شهدا متوسل شویم.


کد خبر 6085965

دیگر خبرها

  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود