Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلعه پاسگاه هلالی مربوط به اواخر دوره قاجار است و در شهرستان مشهد، بخش مرکزی، دهستان کنویست، ضلع شرقی روستای شرشر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۲۲۹۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

روستای شر شر در ۱۹ کیلومتری شمال شرقی مشهد واقع شده است ./ سیری در ایران

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانگ آزادی شنیدنی شد

کتاب صوتی "بانگ آزادی"، خاطرات احمدعلی راغب از چگونگی تولید سرودهای انقلاب با همکاری انتشارات راه یار و سماوا منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، خطا نیست اگر بگوییم تلاش‌های شبانه‌روزی احمدعلی راغب سبب شد تا سرودهای انقلابی در بین مردم جا باز کند و در اذهان جا خوش کند. کتاب "بانگ آزادی" تلاش دارد تاریخ شفاهی چگونگی تولید سرودهای انقلابی و نقش او را روایت کند.

هرچند وجه کاری راغب در بخش سرودهای انقلاب پررنگ‌ترین بخش کارنامه کاری اوست، اما مخاطب ایرانی، به ویژه کسانی که جنگ و پس از آن را درک کرده‌اند، بعید است ترانه یا سرودی با آهنگسازی او را در خاطر خود نداشته باشند؛  از سرود «مدرسه‌ها وا شده»، «بابا خون داد» و «هم‌شاگردی سلام» تا قطعات ارکسترال «بانگ آزادی» و «شهید مطهر» و «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» بگیرید تا تصنیف «خجسته باد این پیروزی» و «ظفر مبارک» و بعدها تا اولین آلبوم موسیقی پاپ بعد از جنگ مثل «رقص گل‌ها» و قطعاتی مثل «گل می‌روید به باغ» و «بیا به امداد ناتوانان» و... 

داستان شنیدنی «رویان»در بخشی از کتاب می‌خوانیم: مدتی بعد از واقعه ترور شهید مطهری، به ما ابلاغ شد که به‌مناسبت سالگرد شهادت ایشان، سرودهای عاطفی و اثرگذار و جذاب تولید کنیم. می‌بایست همه مبانی ساخت سرود مارش‌گونه و حماسی را رعایت می‌کردیم. زمانی از ما خواستند این سرود را بسازیم که سرود شهید مفتح را برای ضبط آماده کرده بودیم.

مجید حداد کمی دراین‌باره با من صحبت کرد. دو کتاب به من داد و گفت اینها از نوشته‌های شهید مطهری است. اینها را بخوان، چون باید واقعیت شهیدمطهری را بشناسی و بدانی داری برای چه‌کسی اثر تولید می‌کنی. سرود شما باید تبلیغ اندیشه، تفکر، میزان سواد،‌ معنویت و روحانیت این‌شخص باشد. دست‌به‌قلم بودن او باید مطرح شود. سرودتان باید تبلیغ آثار ایشان باشد. سبزواری هم که توی اتاق حداد بود،‌ کمی راجع به ایشان صحبت کرد. گفت باید چنین اثری با کیفیت عالی ساخته شود. ایشان استاد همه ما و از شاگردان ممتاز حضرت امام بوده‌اند. شما دارید برای شخصیتی کار می‌کنید که نمونه ندارد.

سبزواری با این حرفش چنان کوه عظیمی در مقابل من گذاشت و مرا به استرس و نگرانی انداخت که پیش خودم گفتم حالا من چطور باید چنین اثری بسازم؟! برای اینکه فشار روانی به من وارد نشود،‌ با سبزواری قرار گذاشتیم که به او زنگ نزنم و او هم به من زنگ نزند. ...

کتاب حاضر به قلم محسن صفایی فرد نوشته و از سوی انتشارات راه یار به چاپ رسیده است. کتاب صوتی این اثر به تازگی با همکاری سماوا و با صدای پیمان قریب پناه تولید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • مشاهده پلنگ در روستای مشهد دماوند
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • فیلمی دیده نشده از بازار تهران در دوره قاجار؛ صدای مردم در ۱۲۰ سال پیش را بشنوید!
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • (ویدیو) تصاویر نادر از حال و هوای بازار تهران در دوره قاجار
  • بانگ آزادی شنیدنی شد
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)