Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که پدیده غالب برای امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید است، افزود: احتمال دارد سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد که باعث می‌شود آلاینده جوی در هوا نباشد و هوا تا پایان هفته به نسبت پاک شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه شب هفته جاری سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود و از صبح پنجشنبه تا قبل از غروب آفتاب بارش برف در استان رخ می‌دهد که مناطق مرتفع غرب و جنوب استان بارش بیشتری دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارش به‌صورت برف و یا باران یخی خواهد بود و هوا را کاملا زمستانی می‌کند؛ البته این سامانه بارش زیادی در استان نخواهد داشت.

 کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دما و وزش باد شدید در روز پنجشنبه، گفت: در حال حاضر حداکثر دمای هوا ۱۶ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که پیش‌بینی می‌شود روز پنجشنبه دمای هوا با کاهش ۱۰ درجه‌ای به حداکثر هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

قاضی افزود: روند کاهش دما در روز جمعه نیز ادامه دارد و حداقل دما به سه درجه زیر صفر می‌رسد و صبح شنبه که هوا آرام‌تر می‌شود، دمای حداقلی به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید و استان هوای زمستانی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش محسوس دما در روز پنجشنبه و جمعه،‌ همشهریان اقدامات لازم را برای جلوگیری از یخ زدن کنتورها انجام دهند و به دلیل یخ‌زدگی‌های احتمالی در جاده‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای فصل زمستان تاکنون، بارش برف و باران در استان کمتر از میانگین بلندمدت و سال گذشته ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود برای ۲ ماه آینده نیز بارش زیادی دریافت نشود.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور قم وزارت راه و شهرسازی اداره کل هواشناسی استان قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور قم وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی كشور قم وزارت راه و شهرسازی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تأسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تأسیسات مختلف وارد می‌شود.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

کد خبر 6081999 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان