Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه گفت: اگر سازمان حفاظت محیط زیست در بحث مقابله با آلودگی هوا دغدغه‌ای دارد آن را در عمل اثبات کند.
به گزارش آریا، آقای رضا خشنودی در نشست بررسی تکالیف دستگاه‌های اجرایی مسئول در اجرای قانون هوای پاک پس از گزارش کار نمایندگان دستگاه‌های مسئول، افزود: مشکل آلودگی هوای تهران فقط با اعمال محدودیت‌ها در شهر تهران حل نمی‌شود و باید از هشتگرد تا ورامین اقداماتی صورت گیرد و استان البرز هم درگیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه متولی اگر دغدغه‌ای دارد در عمل اثبات کند و اگر دغدغه داشت رئیس سازمان شخصا در این جلسه شرکت می‌کرد.
معاون دادستان کل ادامه داد: در بحث بودجه نیز اگر مشکلاتی وجود دارد به دادستانی کل کشور ارسال شود تا ما پیگیری کنیم.
خشنودی به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اصلاح برخی قوانین و مقررات به ویژه در مواردی که جرم انگاری شده است اشاره کرد و گفت: اعمال جزای نقدی زمانی موثر است که بازدارنده باشد.
وی وظیفه ذاتی نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست را جلوگیری از عرضه سوخت‌های غیراستاندارد خواند و افزود: عرضه این سوخت‌ها جرم است و من تعجب می‌کنم که با وجود زحمات بسیار زیاد نیروی انتظامی در بحث مقابله با تخلفات مرتبط با قانون هوای پاک تاکنون هیچ گزارشی به دادستانی ارسال نشده است یعنی یا جرمی اتفاق نیفتاده یا کشف نشده است.
معاون دادستان کل گفت: سازمان حفاظت محیط زیست موظف است نقش آلاینده‌های ثابت و متحرک را در هر نقطه از کشور و میزان تاثیر آن را اعلام کندتا ما پیگیری کنیم.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد هم نمی‌تواند به صرف اینکه بودجه کافی و ساز و کاری ندارد خود را از اجرای وظایف سازمانی اش معاف کند و قطعا باید برای افزایش تعداد آزمایشگاههایش بودجه‌ای را برآورد کند و آزمایشگاه البرز را نیز بروز رسانی کند.
معاون دادستان کل کشور ادامه داد: نیروی انتظامی هم باید از شماره گذاری خودرو‌های بدون کیفیت خودداری کند و خودروسازان هم اگر نمی‌توانند خودروی باکیفیت تولید کنند، تعطیل کنند.
آقای خشنودی گفت: در بحث زیرساخت‌ها شهرداری هم وظیفه دارد تا در سیاست‌های کنترلی و تردد شبانه کامیون‌ها تجدیدنظر کند.
وی با اشاره به اینکه وزارت صمت در این موضوع به وظیفه سازمانی خود عمل نکرده است افزود: ما همچنان شاهد ادامه فعالیت صنایع آلاینده هستیم و این وزارتخانه در بحث تولید خودروی با کیفیت هم عملکرد درستی نداشته و زمان مماشات با تولیدکنندگان خودرو تمام شده است و وزارت صمت باید تکلیف خود را با خودروسازان مشخص کند.
آقای خشنودی گفت: وزارت نفت هم براساس قانون هوای پاک وظایفی دارد که باید به آن عمل کند و اینکه تعداد جایگاه هایشان را به 320 جایگاه رسانده اند قابل قدردانی است، اما وزارت نفت در تامین گاز موردنیاز صنایع ناتوان است.
وی افزود: وزارت نفت باید نظارت بیشتری بر جایگاه‌ها داشته باشد و دادستان‌های سراسر کشور و نیروی انتظامی به عنوان دستگاه اصلی مقابله با تخلفات موظفند فعالیت جایگاه‌ها را رصد کنند.
معاون دادستان کل کشور از همه دستگاه‌های مسئول در قانون هوای پاک خواست نتیجه اقدامات خود را هر یک ماه یکبار به معاونت قضایی دادستانی کل کشور در حقوق عامه اعلام کنند و همه این دستگاه‌ها هر مکاتبه‌ای با دولت دارند برای اینکه امکان رصد داشته باشیم به ما رونوشت بدهند.
آقای اشرف نماینده سازمان بازرسی کل کشور هم در این نشست با وجود برخی ناهماهنگی‌ها میان دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک گفت: قطعا جای قرارگاه پیشگیری و مقابله با آلودگی هوا خالیست و به همین علت خسارت‌های زیاد اقتصادی، مالی و جانی به مردم و کشور وارد می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست معاون دادستان کل قانون هوای پاک نیروی انتظامی دستگاه ها کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بهمن سام خانیان، دربازدید از از جایگاه زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر از زحمات و ابتکارات شهردار وسایر عوامل تقدیر وتشکر کرد، اما آن را کافی ندانسته و با تاکید بر تسریع در اتمام عملیات خاطر نشان کرد مرتب فرآیند عملیات را رصد نموده و بعد اتمام مواعد و زمان اعلامی عذری بر عدم انجام نخواهد پذیرفت.

در این بازدید شهردار رامسر توضیحات مبسوطی در خصوص فرآیند تصفیه شیرابه ومراحل پیش تصفیه و ایجاد جاده فرعی، نصب کانال و روند ورود و خروج شیرابه پس از پیش تصفیه به دستگاه تصفیه ارائه داد و مقرر شد پس از آزمایشات مراحل خلوص اولیه تصفیه، مراحل تایید و جاگذاری و نصب دستگاه تصفیه انجام شود وحداکثر زمان اتمام این پروسه را تا ۵ ماه دیگر اعلام کرد.

امینی شاد در قسمت تفکیک زباله بیان داشت: با شرکت دانش بنیان در حال مراحل نهایی اتمام قراداد هستیم که برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد که با نصب این دستگاه و راه اندازی آن از زباله موجود بنزین و... تولید خواهد شد و فرآیند تنظیم قرارداد را نهایتا تا دو ماه دیگر اعلام کرد.

دادستان رامسر  با همراهی علی امینی شاد شهردار، باهری رییس منابع طبیعی و نیاستی رییس محیط زیست رامسر از سایت زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر بازدید کرد.

گفتنی است، زباله بعنوان بزرگترین چالش محیط زیست در استان مازندران بوده که نیازمند نگاه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات جهت احداث زباله سوز و نجات طبیعت و بشر از مخاطرات زیست محیطی است.

دیگر خبرها

  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد