Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:25:21 GMT

سویه های جهش یافته کرونا ممکن است کشنده تر نباشد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۷۱۹

سویه های جهش یافته کرونا ممکن است کشنده تر نباشد

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا گفت: جهش های کروناویروس ممکن است کشنده تر نباشد اما هنوز هم می تواند باعث مرگ و میر بیشتر شود.

به گزارش ایسنا، "آنتونی فائوچی" مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا اظهار داشت: انواع عفونی تر کروناویروس لزوما کشنده تر نیستند اما هنوز هم می توانند باعث مرگ و میر بیشتر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا هشدار داده است که سویه های جهش یافته کروناویروس میتواند گسترش ویروس در کشور را تسریع کند.

فائوچی گفت: ایالات متحده از نزدیک انواع سویه های جهش یافته کروناویروس از جمله نمونه ای که اولین بار در انگلیس شناسایی شد و مورد دیگری که در آفریقای جنوبی و برزیل گزارش شده را مورد ارزیابی قرار داده است. متخصصان بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا سویه های جدید می توانند از تاثیر واکسن کروناویروس بکاهند؟

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا تاکید کرد: مهم است افراد دقت در رعایت نکات بهداشت عمومی را دو برابر بیشتر کرده و واکسن کرونا تزریق کنند تا بتوان از افزایش موارد بستری و مرگ ناشی از سویه های جهش یافته جدید جلوگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا کروناویروس کرونا در جهان کووید 19 سویه های جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است

نابودی زیرساخت‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱ روزی که از جنگ می‌گذرد و در عین حال، آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه، در کنار نبود کمترین امکانات بهداشتی سبب شده است بیماری‌های مختلف عفونی در میان مردم شیوع پیدا کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اکنون هپاتیت و مننژیت در میان فلسطینیان شیوع پیدا کرده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیماری‌های عفونی شدید به سرعت در حال گسترش در غزه است، زیرا شرایط غیربهداشتی از جمله آنها سرریز فاضلاب‌های انسانی به داخل خیابان‌ها و کوچه ها، و نیز نبود آب آشامیدنی کافی اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به گسترش عفونت می‌شود.

این وزارتخانه به ویژه بر افزایش هشدار دهنده موارد هپاتیت و مننژیت تاکید کرده و خواستار حمایت فوری از همه نهاد‌های ملی، بین المللی، و بشردوستانه مرتبط با این موضوع شده است. 

پزشکان و امدادگران با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در غزه و نیز وضعیت وخیم انسانی به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، نسبت به همه گیری‌های بیماری‌های عفونی هشدار می‌دهند. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی