Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صغری فرشی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: امسال با توسعه واحدهای اقامتی این میزان افزایش ظرفیت صورت گرفت، به طوری که از ۱۱ هزار و ۳۱۲ تخت در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۵۶۲ تخت تا پایان ۹ ماهه امسال افزایش یافت.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲ مجتمع تفریحی و گردشگری در استان اردبیل افزود: سال گذشته تعداد مجتمع‌های تفریحی و گردشگری ۲ مورد بود که با راه‌اندازی ۲ مجتمع دیگر، تعداد آنها به چهار مورد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در مورد استانداردسازی واحدهای اقامتی بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از این فرصت برای استاندارسازی واحدهای اقامتی استفاده شد، به طوری که تعداد واحدهای استانداردسازی شده به ۴۸ مورد رسید.

وی اضافه کرد: یک باب هتل، چهار باب هتل‌آپارتمان و ۲ مرکز پذیرایی بین‌راهی در سال‌جاری در سطح استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

استان اردبیل در کشور بیش از هر چیز به گردشگری خود مشهور و از قابلیت‌های ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است و بر این اساس یکی از محورهای توسعه آن نیز گردشگری تعریف شده بود اما شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته بیشترین ضربه را به فعالان این بخش وارد کرد.

تاکنون یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی استان اردبیل ثبت ملی شده است و به گفته مسئولان امر، برای ثبت بیش از یک هزار و ۶۰۰ اثر و منطقه باستانی و تاریخی دیگر در فهرست اثرهای ملی نیز تلاش‌هایی در جریان است.

گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت در همسایگی استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی در نظر گرفته شده است و پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جمله جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌رود.

برچسب‌ها گردشگری استان اردبیل میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استان اردبیل میراث فرهنگی گردشگری استان اردبیل میراث فرهنگی اخبار کنکور واحدهای اقامتی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: یکی از زمینه‌هایی که ارس در آینده می‌تواند در آن پیشتاز باشد، بخش گردشگری است. ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد و گردشگران می‌توانند در فصولی که هوای کیش مطلوب نیست، به ارس بیایند.

مجید کیانی با حضور در دفتر ایسنا در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری، با اشاره به وضعیت گردشگری در منطقه آزاد ارس، تشریح کرد: تعداد خودروهای ورودی به منطقه (با حذف پلاک‌های بومی و تکراری)، یک میلیون و ۶۲۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۸۶ درصدی به ۳ میلیون و ۱۱ هزار خودرو رسید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ارس از جمله ژئوپارک ارس، افزود: سال ۱۴۰۱ نظرسنجی در تمامی نقاط گردشگری منطقه انجام شد و متناسب با آن به مسافران در سال ۱۴۰۲خدمات ارائه دادیم. امسال نیز مشکلات و نواقص شناسایی و رفع شده است. در سال‌های قبلی در ایام عید فطر شاهد ترافیک چند ساعته در ارس بودیم که سریعا محورها بازگشایی و میدانی نیز افتتاح شد و پس از آن نیز ترافیک چندانی مسافران را در ارس اذیت نکرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان این‌که فعالیت‌های بسیاری باید در زمینه گردشگری انجام گیرد، اظهار کرد: تعداد کمی از افراد، تجربه قدم زدن در ساحل ارس و زیبایی‌های ارس را دارند، در حالی که ارس جزو زیباترین رودهای ایران است. در راستای احیای این ساحل، با کمک نیروهای امنیتی، تعریف جدیدی در ارس ایجاد کردیم و حدود ۱.۵ کیلومتر پیاده راه ارس در ساحل ارس، نزدیک پارک کوهستان مسیر جاده کلیسا به بهره برداری رسید.

وی افزود: نقاط دارای پتاسیل گردشگری را در منطقه شناسایی کرده‌ایم. ساحل ارس را تا خداآفرین امتداد می‌دهیم. جزیره ارس که تماما در بخش آب‌های ایران قرار دارد را در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی کردیم. طراحی آن انجام گرفته و امیدواریم در ۱۴۰۳ شاهد حضور گردشگران در این جزیره باشیم تا بتوانند از زیبایی‌های خدادادی رود ارس بهره ببرند.

کیانی با اشاره به ثبت جهانی کاروانسرای خواجه نظر جلفا در یونسکو، گفت: تعداد آثار ثبت ملی و جهانی ارس قابل توجه بوده و امیدواریم این ظرفیت در آینده منجر به افزایش گردشگران منطقه شود. برای ارتقای تعداد گردشگران خارجی نیز باید ظرفیت‌های زیرساختی توسعه یابند. در این راستا برای جذب گردشگران از کشورهای اطراف مثل ارمنستان و عراق، برنامه ریزی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین مزیت ارس، فرهنگ کاری مردم خطه آذربایجان است. اگر امروز ارس در حوزه صنعت، کشاورزی و ترانزیت حرف اول را می‌زند، مردم این خطه هستند که سرمایه‌های خود را به منطقه آورده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل
  • ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • نمایندگان از دخالت در انتصابات خودداری کنند
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو