Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در بهاباد، در پی‌اظهار نگرانی اهالی روستای همیجان در شهرستان بهاباد از شروع فعالیت اکتشافی معدن سنگ آهن عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع روستائیان نسبت به رفع دغدغه‌های آنان قول پیگیری و مساعدت داد.

شرط اصلی برای فعالیت معدن همیجان رضایت مردم است

محمدرضا صباغیان در حاشیه این بازدید طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بهاباد، با اشاره به این‌که نظر شرکت بهره بردار معدن هم باید شنیده شود، اظهار کرد: بر اساس آنچه که مردم توضیح دادند حق با مردم منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شروع فعالیت اکتشافی معدن علاوه بر تاثیر به روی منابع آبی روستا بر آب روستاهای اطراف اثرات منفی می گذارد و مردم باید از حقوق خود دفاع کنند و هرکجا لازم باشد بنده نیز پیگیری می کنم.

پروانه بهرداری از معدن سنگ آهن همیجان در سال ۹۲ صادر شده و اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان یزد پس از این نسبت به آسیب رساندن به منابع آبی منطقه اظهار نگرانی کرده است، ولی بهره بردار معدن از مسیر دیگری راه دسترسی به این معدن را ایجاد نموده و متعهد شده عملیات اکتشاف و استخراج معدن تاثیری به روی  منابع آبی روستای همیجان و منطقه ندارد ولی با توجه به شرایط منطقه مردم معتقدند در هر صورت منابع آبی این منطقه تحت تأثیر فعالیت معدنی قرار می گیرد، به همین دلیل بررسی دقیق‌تر و توجه جدی مسئولان به این چالش باید در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار گیرد.

گفتنی است؛ روستای همیجان درفاصله ۱۱کیلومتری بهاباد قراردارد و یکی از خوش آب‌وهوا ترین روستاهای شهرستان بهاباد است.

انتهای پیام / الف

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی معدن روستا استان یزد بهاباد منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز «محمد رستگاری» در حاشیه سفر به شهرستان بهاباد و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این سفر یک روزه از کلیه راه‌های استحفاظی شهرستان بهاباد بازدید شد و مسائل با حضور معاونان و کارشناسان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در مورد تقاطع روستای پرک و دو بانده شدن این مسیر از سه‌چاهون تا بافق نیز گفت: تقاطع روستای پرک یکی از نقاط حادثه‌خیز استان براساس پایش سال ۱۳۹۴ کشور تعیین و در کنار ۱۰ نقطه حادثه‌خیز استان براساس این پایش در اولویت اصلاح قرار گرفته است که امیدواریم در این مورد خاص تا یکی دو ماه آینده شاهد اصلاح کامل این تقاطع باشیم.

رستگاری ابراز امیدواری کرد: با اصلاح این تقاطع در قالب یک میدان استاندارد با دسترسی‌های کافی، بار ترافیکی معادن منطقه از روستای پرک خارج و به سمت کوشک و روستاهای اطراف نیز کاهش یابد.

وی در مورد دو بانده شدن مسیر بهاباد به چادرملو نیز اظهار کرد: این مسیر خطرناک و پرحادثه که از مشکلات اصلی مردم بهاباد و هزاران کارگری است که در این مسیر تردد دارند، یک محور اختصاصی بوده که در گذشته جهت ایجاد راه دسترسی توسط خود مجتمع معدنی چادرملو ایجاد شده است ولی اداره کل راهداری آماده تحویل گرفتن این محور برای تامین اعتبار جهت رفع نواقص آن و با توافق مسئولان چادرملو، دو بانده سازی آن هستیم.

مدیر کل راهداری استان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در بهاباد راجع به آسفالت برخی راه‌های روستایی بهاباد مانند راه‌های روستایی درند، ندن، بموئیه، خرمتک و تنگل و کمکوئیه، گفت: راه روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار امکان آسفالت دارند و هم اکنون نیز تمام روستایی با این شرایط در استان دارای راه آسفالت هستند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228097 برچسب‌ها سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای تردد جاده ها ترددهای جاده ای

دیگر خبرها

  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • بهاباد امروز لرزید
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • اداراتِ دارای پروژه حفاری، نباید موجب نارضایتی مردم شوند