Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@23:58:16 GMT

زاهد شهر لرزید

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۹۲۵

زاهد شهر لرزید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳ و ۲ دهم ریشتر ساعت ۱۱ و ۵۸ دقیقه زاهدشهر در شهرستان فسا را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۴ کیلومتری زمین رخ داد.

انتهای پیام/ت

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین لرزه مرکز لرزه نگاری کشور عمق 14 کیلومتری زمین زاهد شهر فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته

بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور، از هجدهم تا بیست‌وچهارم فروردین، ۱۰۵ زمین‌لرزه به ثبت رسیده است و زمین‌لرزه شاخص هفته برای شهداد استان کرمان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اطلاعات ثبت شده در مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده در سطح کشور در بازه زمانی هجدهم تا بیست‌وچهارم فروردین ۱۴۰۳، ۱۰۵ زمین‌لرزه به وقوع پیوسته است و این در صورتی است که در بازه زمانی یازدهم تا هفدهم فروردین ۱۴۰۳، ۱۱۳ زمین‌لرزه به وقوع پیوسته بود.

در این بازه زمانی، ۹۰ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی کمتر از ۳ ریشتر، ۱۲ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی بین ۳ تا ۴ ریشتر و سه زمین‌لرزه با محدوده بزرگی ۴ تا ۵ ریشتر رخ داده است.

در طول هفته مذکور و بر اساس تفکیک بزرگی زمین‌لرزه‌ها، منطقه مشراگه در استان خوزستان با رخداد پنج زمین‌لرزه، لرزه‌خیزترین منطقه کشور به‌شمار می‌رود.

در مدت زمان مذکور، سه زمین‌لرزه در آذربایجان شرقی، چهار زمین‌لرزه در آذربایجان غربی، دو زمین‌لرزه در اردبیل، شش زمین‌لرزه در اصفهان، یک زمین‌لرزه در ایلام، سه زمین‌لرزه در بوشهر، یک زمین‌لرزه در تهران، شش زمین‌لرزه در چهارمحال و بختیاری، ۱۳ زمین‌لرزه در خراسان رضوی، چهار زمین‌لرزه در خراسان شمالی، هشت زمین‌لرزه در خراسان جنوبی و هشت زمین‌لرزه در خوزستان به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، سه زمین‌لرزه در سمنان، یک زمین‌لرزه در سیستان و بلوچستان، ۹ زمین‌لرزه در فارس، یک زمین‌لرزه در قم، ۱۲ زمین‌لرزه در کرمان، یک زمین‌لرزه در کهگیلویه و بویراحمد، یک زمین‌لرزه در گیلان، سه زمین‌لرزه در مازندران، یک زمین‌لرزه در استان مرکزی، سه زمین‌لرزه در هرمزگان و یک زمین‌لرزه در یزد طی مدت زمانی مذکور به ثبت رسیده است.

در این بازه زمانی تحت بررسی، در استان‌های البرز، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان هیچ زمین‌لرزه‌ای به ثبت نرسیده است.

از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده طی بازه زمانی مذکور، بیشترین تعداد مربوط به خراسان رضوی با ۱۳ زمین‌لرزه و کرمان با ۱۲ زمین‌لرزه و کمترین تعداد مربوط به استان‌های ایلام، تهران، سیستان و بلوچستان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی و یزد با ثبت یک مورد زمین‌لرزه بوده است.

زمین‌لرزه شاخص هفته تحت بررسی، روز یکشنبه، نوزدهم فروردین ساعت ۱۵:۰۹:۵۰ با بزرگی ۴.۵ ریشتر در شهداد استان کرمان بوده است.

جزئیات زلزله‌های هفته مذکور به این شرح است:

شنبه ۱۸ فروردین

در بندر چارک استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زلزله در ۲۰ کیلومتری بندر چارک، ۴۱ کیلومتری جزیره کیش و ۴۹ کیلومتری جناح این استان بوده است.

در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۶، در رودبار استان کرمان زلزله ۲.۵، در اردکان استان فارس زلزله ۲.۸ و در حمیدیه استان خوزستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

یکشنبه ۱۹ فروردین

آمل استان مازندران با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در هشت کیلومتری آمل، ۱۳ کیلومتری چمستان و ۱۶ کیلومتری محمود آباد این استان گزارش شد.

در ماکوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ ریشتری، در نقده استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ ریشتری، در فیروزآباد استان اردبیل زلزله ۲.۵ ریشتری و در حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶ ریشتری گزارش شد.

شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۵ کیلومتری شهداد، ۲۶ کیلومتری سیرچ و ۳۶ کیلومتری اندوهجرد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۲۰ فروردین

در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۹ ریشتری، در هندیجان استان خوزستان زلزله ۲.۹ ریشتری و در برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۹ ریشتری به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۲۱ فروردین

نودژ استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری نودژ، ۲۴ کیلومتری منوجان و ۲۵ کیلومتری زیارتعلی این استان گزارش شد.

در بندرعباس استان هرمزگان زلزله ۲.۶ ریشتری، در زواره استان اصفهان زلزله ۲.۵ ریشتری، در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۵ ریشتری، در بستک استان هرمزگان زلزله ۲.۹ ریشتری و در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۶ ریشتری رخ داد.

چهارشنبه ۲۲ فروردین

در اسکوی استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ ریشتری و در مصیری استان فارس زلزله ۲.۸ ریشتری رخ داد.

لار استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق پنج کیلومتری زمین را تجربه کرد و مرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری لار، ۳۱ کیلومتری بنارویه و ۳۵ کیلومتری مزایجان این استان گزارش شد.

در مشراگه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۷ کیلومتری مشراگه، ۲۰ کیلومتری رامشیر و ۲۷ کیلومتری رامهرمز این استان به ثبت رسید.

مهران استان ایلام زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۵ کیلومتری مهران و ۵۱ کیلومتری صالح‌آباد استان ایلام و ۶۲ کیلومتری کوت عراق بوده است.

نصرت‌آباد استان سیستان و بلوچستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری نصرت‌آباد، ۱۰۱ کیلومتری زاهدان و ۱۰۸ کیلومتری سرجنگل این استان گزارش شد.

پنجشنبه ۲۳ فروردین

در بهبهان استان خوزستان زلزله ۲.۸ ریشتری، در اطاقور استان گیلان زلزله ۲.۵ ریشتری و در فراشبند استان فارس زلزله ۲.۸ ریشتری به ثبت رسید.

در نوشهر استان مازندران زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق پنج کیلومتری زمین به ثبت رسید که کانون آن در ۱۶ کیلومتری نوشهر، ۲۳ کیلومتری چالوس و ۲۵ کیلومتری پول این استان بوده است.

اهل استان فارس با زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق پنج کیلومتری لرزید و مرکز این رخداد لرزه‌ای در هشت ۸ کیلومتری اهل، ۹ کیلومتری اشکنان و ۲۲ کیلومتری بی رم این استان رخ داد.

هجدک استان کرمان نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ در عمق شش کیلومتری زمین لرزید که مرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری هجدک، ۳۵ کیلومتری چترود و ۴۰ کیلومتری خانوک این استان بوده است.

جمعه ۲۴ فروردین

در سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ ریشتری، در ارجمند استان تهران زلزله ۲.۶ ریشتری و در ارد استان فارس زلزله ۲.۵ ریشتری رخ داد.

هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق پنج کیلومتری زمین لرزید که مرکز آن در ۱۹ کیلومتری هجدک، ۲۹ کیلومتری چترود و ۳۶ کیلومتری کاظم آباد این استان گزارش شد.

کد خبر 744984

دیگر خبرها

  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زمین لرزه فاضل آباد گلستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در مرز استان‌های گلستان و سمنان
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • سرپل ذهاب لرزید
  • سرپل‌ذهاب لرزید
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟