Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:24:03 GMT

لاوروف: بازداشت ناوالنی قانونی است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۸۹۷۷

لاوروف: بازداشت ناوالنی قانونی است

به گزارش ایرنا، لاوروف امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی وبیناری تصریح کرد: سازمان اجرای احکام قضایی روسیه در این مورد بیانیه ای صادر و دلایل بازداشت ناوالنی را اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد که آلمان به درخواست دادستانی کل روسیه پاسخ داد اما بدون ارائه شواهد در باره مسمومیت ناوالنی فقط نتایج سوالات از ناوالنی را منعکس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با لحنی تند گفت: «آقایان مقام های آلمان، فرانسه و سوئد به تعهدات بین المللی خود عمل کنید،  شرم کنید و در مورد مسمومیت ناوالنی شواهد ارائه  کنید.»  

لاوروف ادامه داد  «اینطور گستاخی نکنید و شواهد ارائه دهید».

ماموران امنیتی الکسی ناوالنی فعال مخالف دولت روسیه را یکشنبه شب در فرودگاه مسکو بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، سازمان اجرای احکام قضایی روسیه  هم در بیانیه ای اعلام کرد که ناوالنی در بازگشت از آلمان در فرودگاه شرمتووای مسکو بازداشت شد.

در این  بیانیه آمده است که در فرودگاه شرمتووا، ماموران بخش تعقیب قضایی سازمان اجرای احکام قضایی روسیه، ناوالنی متهم به ارتکاب جرم کیفری را که از روز ۲۹ ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ تحت پیگرد قضایی قرار داشت،  دستگیر کردند.

در بیانیه آمده است، دادگاه مسکو سرنوشت ناوالنی را تعیین خواهد کرد و تا صدور حکم دادگاه وی در بازداشت بسر خواهد برد.  

کمیته پیگیری قضایی روسیه به تازگی  «الکسی ناوالنی» فعال سیاسی روس مخالف دولت این کشور را که  اکنون باعت دشمنی شدید میان اروپا و مسکو شده است  به اختلاس کلان متهم کرد.

 سوتلانا پترنکو سخنگوی کمیته پیگیری قضایی روسیه هفته گذشته به شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: در مورد ناوالنی پرونده کیفری با موضوع حیف و میل ۳۵۶ میلیون روبل (۴ میلیون و ۷۴۵ هزار دلار) از پول هایی که برای تامین مالی سازمان های تحت امر وی از جمله بنیاد مبارزه با فساد مالی از مردم جمع آوری شده، گشوده شده است.

 به گفته وی، ماموران کمیته پیگیری قضایی روسیه، علیه ناوالنی شواهد کافی برای گشودن پرونده کیفری جدید جمع آوری کرده اند.  

 براساس اطلاعات رسانه های روسیه، ناوالنی ریاست «بنیاد مبارزه با فساد مالی»، بنیاد حمایت از رسانه ها ، «بنیاد برنامه ریزی و هماهنگی دفاع از حقوق بشر»، «بنیاد تامین حقوق شهروندان» و «سازمان دفاع از حقوق انسانها» را برعهده دارد و برای تامین مالی این مراکز ۵۶۰ میلیون روبل (معادل ۷ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار) پول از مردم از جمله سرمایه داران جمع آوری کرده است.

به گفته سخنگوی کمیته پیگیری قضایی روسیه، ناوالنی ۳۵۶ میلیون روبل را برای تفریح  در کشورهای دیگر و استفاده های شخصی مصرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ناوالنی ممکن است به پرداخت یک میلیون روبل (حدود ۱۳ هزار دلار) جریمه و ۱۰ سال حبس محکوم شود.  

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان  پوتین رییس جمهوری روسیه و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ روسیه بود که به خاطر محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.  

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با بررسی نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام کرده است که در مورد وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

روسیه این ادعای آلمان در مورد مسمومیت ناوالنی را رد کرده و آن را کاملا بی اساس خواند.

در ماه‌های اخیر اختلاف ها بین مسکو و برلین بر سر مسمومیت ناوالنی شدت گرفته است. در ماه اکتبر (مهر ماه) نیز اتحادیه اروپا به دلیل حمله گسترده سایبری به پارلمان آلمان (بوندستاگ) که پنج سال پیش رخ داد، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد که طبق آن اداره مرکزی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و یک واحد نظامی که مسؤول حملات سایبری است، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

رژیم تحریم همچنین پیش بینی کرده که اتحادیه اروپا بتواند دارایی‌های طرف‌های روس را مسدود کند. علاوه بر این، ممنوعیت‌های ورود به اتحادیه اروپا برای شماری از شهروندان روسیه اعمال می‌شود.

مسکو نیز با منع سفر شماری از مقام های امنیتی و اطلاعاتی آلمان، نسبت به تحریم‌های اتحادیه اروپا که پیشتر در ماه اکتبر وضع شده بودند، واکنش نشان داد.  
 

برچسب‌ها مسکو روسیه سرگئی لاوروف سوئد آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه سرگئی لاوروف مسکو روسیه سرگئی لاوروف سوئد آلمان اخبار کنکور مسمومیت ناوالنی اتحادیه اروپا میلیون روبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سفارت چین در برلین دوشنبه شب با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری شینهوا اعلام کرد: ما طرف آلمانی می‌خواهیم که بهره‌برداری از اتهام جاسوسی به منظور خدشه‌دار کردن وجهه و بدنام کردن چین را متوقف کند.

مقام‌های برلین دوشنبه اعلام کردند که سه آلمانی را به ظن همکاری با سرویس مخفی چین و انتقال فناوری به پکن برای مقاصد نظامی بازداشت کرده‌اند.

«نانسی فیزر» وزیر کشور آلمان گفت که دولت تهدیدهای ناشی از جاسوسی چین در تجارت، صنعت و علم در آلمان را رصد می‌کند.

«مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد متهم به جاسوسی در زمان بازداشت در حال گفت‌وگو درباره پروژه‌هایی تحقیقاتی بودند که می‌توانست به توسعه توان رزمی چین در دریا کمک کند.

بازداشت این افراد یک هفته پس از آن انجام شد که اولاف شولتس صدراعظم آلمان به چین سفر کرد تا درباره همکاری‌های تجاری چین و روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین، مالکیت معنوی و سیاست های بازار آزاد گفت‌وگو کند.

آلمان هفته گذشته ۲ تبعه روسی-آلمانی را به ظن جاسوسی برای روسیه بازداشت کرد. برلین گفت که این افراد قصد داشتند برای تضعیف حمایت نظامی آلمان از اوکراین دست به حملات خرابکارانه بزنند.

دیگر خبرها

  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • (ویدئو) نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامان آلمان و انگلیس شد