Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:06:53 GMT

مجوز صدور تجهیزات اینتل به هواوی لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۰۶۴

مجوز صدور تجهیزات اینتل به هواوی لغو شد

طبق گزارشی جدید دولت آمریکا مجوز صادرات محصولات اینتل به هواوی را لغو کرده و قصد دارد ده ها در خواست مجوز برای تامین تجهیزات این شرک چینی را رد کند.

طبق گزارشی جدید دولت دونالد ترامپ به شرکت هواوی اعلام کرده مجوزهای خاصی که برای تجارت به تهیه کنندگان آمریکایی از جمله اینتل داده را لغو می‌کند. علاوه بر آن دولت آمریکا در نظر دارد ده‌ها درخواست مجوز برای تهیه قطعات خدمات به هواوی را رد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام جدید، تلاش آمریکا برای ضعیف کردن بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان است. انجمن صنعت نیمه رسانای آمریکا در ایمیلی به رویترز اعلام کرده وزارت بازرگانی آمریکا با هشداری اعلام کرده تعداد زیادی از درخواست‌ها برای صادرات به هواوی را رد می‌کند. همچنین تصمیم دارد حداقل یک مجوزی که قبلاً صادر شده را نیز لغو کند.

البته منابع آگاه ادعا می‌کنند دولت آمریکا حدود ۸ مجوز متعلق به ۴ شرکت را لغو کرده است. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر لغو مجوز صادرات اینتل و شرکت تراشه سازی ژاپنی Kioxoa نیز وجود دارد.

طبق اطلاعات این شرکت‌ها ۲۰ روز فرصت دارند تا نسبت به هشدار مذکور پاسخ دهند. از سوی دیگر وزارت بازرگانی آمریکا نیز ۴۶ روز فرصت دارد تا هرگونه تغییراتی در تصمیم گیری را به آنها اطلاع دهد. در غیر این صورت تصمیم اولیه نهایی است. پس از آن، شرکت‌ها ۴۵ روز دیگر فرصت دارند تا خواستار تجدید نظر در این تصمیم شوند.

این در حالی است که در بهار ۲۰۱۹ میلادی دولت آمریکا با ادعای آنکه هواوی تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می‌رود، هرگونه همکاری شرکت‌های آمریکایی با آن را ممنوع و منوط به دریافت مجوز کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ روح اله صلبی گفت: تا ۲۵ اردیبهشت امسال، همه مجوز‌های کاغذی باید الکترونیکی شود.

صلبی درباره مهلت دریافت شناسه یکتا گفت: وزارت اقتصاد در اجرای قوانین و مقرراتی که وضع شده، از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار در حوزه درگاه ملی مجوز‌ها به دنبال تسهیل این فرآیند است تا در دو حوزه ثبت مجوز جدید و تبدیل شناسه‌های قدیمی که به نوعی شناسه‌های کاغذی بوده، اقدام کند.

وی افزود: در این حوزه نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای جهت تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید نیست و فقط زمانی که صاحبان کسب و کار و اصناف بابت این موضوع صرف خواهند نمود شاید بین دو دقیقه یا کمتر از آن می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان ادامه داد: برای تمدید مجوز‌های کسب و کار نیازی به مراجعه حضوری به واحد‌های صادرکننده مجوز نیست، زیرا در همه ساعات شبانه روز می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها نسبت به تمدید یا صدور شناسه یکتا اقدام کنند.

صلبی گفت: افراد برای تمدید یا صدور شناسه یکتا با داشتن اطلاعات کد صنفی، کد پستی و کد ملی خود با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار به سادگی می‌توانند به این کار اقدام نمایند.

وی ادامه داد: صاحبان کسب و کار و اصنافی که اقدام به دریافت شناسه یکتا کنند در آینده جهت دریافت خدمات دولتی اعم از تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، خدمات حوزه تأمین اجتماعی و بسیاری خدمات دیگر با مشکلی مواجه نخواهند شد.

صلبی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا ۲۵ اردیبهشت امسال است و لذا از همه صاحبان کسب و کار و اصناف خواهشندیم تا نسبت به دریافت شناسه یکتا هر چه سریعتر اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند