Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدل‌های آماری جدید نشان می‌دهد که هر دانشجوی آلوده به کروناویروس که برای تعطیلات کریسمس به خانه بازگشته، می‌تواند به طور میانگین کمتر از یک نفر از اعضای خانه را به ویروس آلوده کرده باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از یورک‌الرت،‌ بر اساس الگوی جدیدی که ریاضی‌دانان دانشگاه "کاردیف"(Cardiff) طراحی و منتشر کردند،‌ میزان انتشار ویروس توسط دانشجویان مبتلا به کووید-۱۹ به اعضای خانواده مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروفسور "پائول هارپر"(Paul Harper) و همکارانش معادله‌ای را برای پیش‌بینی احتمال انتقال ثانویه ویروس به اعضای خانواده تعریف کردند.

این مدل پیش‌بینی می‌کند که هر دانشجوی آلوده به کرونا که طی تعطیلات کریسمس اجازه بازگشت به خانه را داشته،‌ به طور میانگین توانسته ۰.۹۴ درصد عفونت ثانویه ایجاد کند.

با احتمال اینکه بیش از یک میلیون دانشجوی انگلیسی برای تعطیلات به خانه‌های خود بازگشتند (درحالی که بسیاری از آنها هیچ علامتی از بیماری نداشته‌اند) ،‌ ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در سراسر این کشور مبتلا به بیماری شده‌اند.

البته این مطالعه فقط انتقال بیماری به افراد خانه را بررسی کرده و جامعه بزرگتر را مورد بررسی قرار نداده است. به عنوان مثال اگر دانشجویی با استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی به شهر محل زندگی خود رفته باشد، آمار شیوع ویروس بیشتر از این تعداد است.

لینک کوتاه: asriran.com/003DER

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران برای بقا در لیگ برتر کار بسیار سختی در پیش دارد و برنامه بازی‌های باقی مانده این تیم نیز بسیار دشوار است.

شاگردان ساکت الهامی امیدوار هستند بعد از متوقف کردن سپاهان در اصفهان، از تراکتور در حضور تماشاگران‌شان امتیاز بگیرند.

نساجی که در تهران تمرین می‌کرد برای میزبانی از نساجی به قائمشهر برگشت. اعضای تیم فوتبال نساجی مازندران امروز با پرواز اختصاصی، در فرودگاه دشت ناز ساری فرود آمدند و پس از آن برای ادای احترام به مزار نادر دست‌نشان رفتند. اعضای تیم سپس در ورزشگاه وطنی و پشت درهای بسته، تمرین کردند.

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی