Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمازگزاران مسجد النبی(ص) و اهالی محله شهرک پاسداران تهرانسر۲۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم استان تهران اهدا کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، نمازگزاران مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهالی فرهنگ دوست محله شهرک پاسداران تهرانسر در اقدامی ارزشمند دو هزار و 500  جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم استان اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​مجید شاه‌محمدی، مسئول کتابخانه‌ عمومی مسجدالنبی(ص)، گفت: این اقدام با هدف کمک به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مناطق محروم و روستایی و تجهیز کتابخانه های این مناطق صورت گرفت.

وی اهدای کتاب و کتابخوانی را از کارهای خیر ماندگار دانست و گفت: توصیه ما به همه شهروندان این است که کتاب مازاد و سالم خود را جهت استفاده حداکثری توسط سایر هموطنان و علاقه‌مندان به کتابخوانی در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند و در رشد دانایی و ترویج علم و فرهنگ در جامعه سهیم باشند.  

اجرای طرح «اکرام ایتام و محسنین» توسط نهاد کتابخانه‌هاتوضیحات معاون نهاد کتابخانه‌ها برای رفع مشکل کتابداران از طریق مجلسدبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی در قم: 70 کتابخانه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی بهار1400 به بهره‌برداری می‌رسد

شاه‌محمدی با بیان اینکه کتابخانه مسجد النبی (ص) در همه فصول کتاب‌های اهدایی و مازاد خود را به پایگاه مبادله کتاب ومناطق محروم ارسال می کند، گفت: کتاب‌های اهدا شده به کتابخانه‌های عمومی در موضوعاتی از قبیل علمی، مذهبی، تاریخی، سیاسی، کنکور، کمک درسی و کودک و نوجوان است.

مسئول کتابخانه‌ عمومی مسجدالنبی (ص) با اشاره به اینکه از طریق تبلیغات اهدای کتاب در فضای مجازی و ارتباط با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با امر ارزشمند  اهدای کتاب آشنا شدیم و با همت نمازگزاران مسجد و اهالی فرهنگ دوست محله شهرک پاسداران تهرانسر علاوه بر کتاب‌های اهدایی، کتاب‌های قرآن صوتی نیز به صورت جز به جز به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای محمدرضا هراتی درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است. در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

بیش از ۳ هزار و هشتصد کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که حدود ۱۲ میلیون نفر در آن عضویت دارند.

همچنین افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته است.

در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد.

سیدحسین قریشی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!