Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس امیرخسرو فخریان امروز در یک نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در  مورد تخفیف‌های غیرواقعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و درباره اتهاماتی که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خصوص تبانی با تولید کنندگان برای درج قیمت بالاتر بر روی کالا درج می‌شود، گفت: کالاهایی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود در سطح شهر نیز از طریق سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود ضمن اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معمولا برندهای خوب عرضه می‌شود زیرا در غیراینصورت مردم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتحایه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه قیمت مصرف کننده  توسط تولید‌کنندگان روی کالا درج می‌شود افزود: لذا یک کالا تولیدی با یک قیمت واحد  مصرف‌کننده در سراسر کشور عرضه می‌شود. 

وی افزود: حدود 10 الی 15 درصد کالاها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و 85 الی 90 درصد کالاها نیز خارج از سیستم فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. 

فخریان در مورد نظام قیمت‌گذاری کالا بیان داشت: تولید‌کنندگان دارای انجمن‌ هستند لذا در هنگام تغییر قیمت کالا، انجمن‌های مربوطه پیشنهاد خود را به سازمان حمایت ارائه می‌دهند و براساس آن پیشنهاد یا سازمان حمایت افزایش قیمت را تایید می‌کند و یا اختیار افزایش قیمت را به انجمن مربوطه می‌سپارد. 

رئیس اتحایه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد تعیین قیمت حبوبات بسته‌بندی بیان داشت: در مورد حبوبات بسته‌بندی نیز به این صورت است که انجمن مربوطه برای تغییر نرخ مجوز دریافت می‌شود البته این نکته را باید مدنظر داشت که قیمت حبوبات بسته‌بندی با حبوبات فله‌ای متفاوت است. 

وی بیان داشت: در مجموع تولید‌کنندگان مثلا تولید کنندگان حبوبات  برای افزایش قیمت یک مصوبه دریافت می‌کنند و لذا با هم قیمت‌ها را تغییر می‌دهند و یا افزایش می‌دهند. 

فخریان با بیان اینکه با تغییر نرخ کالایی مانند حبوبات، انجمن مربوطه تغییر نرخ‌ها را به اتحادیه فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای اعلام می‌کند، گفت: اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای تغییر نرخ را یک ماه دیرتر از سایر قسمت‌های بازار اعمال می‌کنند، به این روش که فروشگاه‌های زنجیره‌ای براساس مجوزی که به تولید‌کنندگان برای افزایش نرخ داده شده کالا را به مدت یک الی دو ماه  با نرخ جدید دریافت اما همچنان با قیمت قدیم عرضه می‌کنیم. 

وی بیان داشت: اما این نکته باید مورد نظر باشد در یک سال گذشته بسیاری از کالاهای عرضه شده در بازار حداقل به طور میانگین 3.5 بار تغییر نرخ داشته‌اند. 

* نوشابه امسال 5 بار گران شد 

فخریان بیان داشت: به عنوان مثال قیمت نوشابه از فروردین امسال تاکنون از 4400 تومان به 9500 تومان رسیده و طی 10 ماه اخیر این کالا 5 بار تغییر نرخ داشته و به عبارتی 5 بار قیمت آن افزایش یافته است. 

وی گفت:همچنین از ابتدای امسال تاکنون مواد شوینده دو بار تغییر نرخ بالا داشته است در حالی که در سال‌های گذشته تغییر قیمت کالا معمولا دو سال یکبار و یا یک سال یکبار اتفاق می‌افتاد. 

* انواع کالا در سال جاری  3.5 بار گران شد

فخریان اظهار داشت: در فروشگاه‌های که 3 هزار بارکد کالا دارد، از ابتدای امسال 11 هزار بارکد قیمت جدید داشته‌ایم یعنی کالاها 3.5 بار افزایش نرخ داشته‌اند و لذا ما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هر روز با کالاهایی مواجه‌ایم که افزایش نرخ داشته‌اند. 

وی گفت: در هیچ کجا در دنیا قیمت مصرف کننده بر روی کالا درج نمی‌شود و برای خرید کالا قیمت از روی بارکد مشخص می‌شود. 

رئیس اتحایه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به مشکل تامین روغن بیان داشت: همین موضوع قیمت برخی کالاها که با روغن تولید می‌شوند از جمله چیپس را افزایش داد. 

وی با بیان اینکه با تغییر قیمت کالا بلافاصله فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت‌های جدید را اعمال نمی‌کنند، گفت: با تغییر قیمت، کالاهای قدیم با همان قیمت‌های قدیم  درفروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و کالاهای جدید که به قفسه‌ها اضافه می‌شود نیز با همان قیمت‌های قبلی عرضه می‌شود و این روند به مدت یک الی دو ماه ادامه می‌یابد تا کالا با قیمت‌های قدیمی در فروشگاه به اتمام برسد لذا وقتی که کالا به قیمت قبلی در فروشگاه تمام شد آنگاه کالا در فروشگاه با قیمت‌های جدید عرضه می‌شود. 

فخریان اظهار داشت: به دلیل تعدد تغییر قیمت کالاها در سال جاری، برخی از قفسه‌ها ممکن است از کالای مورد نظر، تعدادی از آن کالا باقی مانده باشد که هنوز با قیمت سابق در قفسه توزیع می‌شود اما در سیستم فروشگاه نرخ جدید اعمال شده است  لذا  مردم فکر می‌کنند فروشگاه‌های زنجیره‌ای  قیمت‌ها را افزایش داده است و تخفیف‌ها واقعی نیست. 

وی با بیان اینکه در سال جاری نگرانی تامین کالا برای فروشگاه‌ها نیز وجود داشت، افزود: الان همه تولید‌کنندگان برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده‌اند و وقتی مواد اولیه نیست لذا تولید‌کنندگان به ما فشار می‌آورند که تغییر نرخ‌ها را زودتر از یک الی دو ماه که روال معمول است اعمال کنیم. 

رئیس اتحایه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد تبانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تولید‌کنندگان اظهار داشت: مطرح کردن این موضوع به معنای اتهام زدن به تولیدکنندگان است و با طرح این موضوع همه تولید‌کنندگان دزد عنوان می‌شوند در حالی که تولید‌کننده اگر می‌خواست برای 10 درصد از فروش خود به همه مردم کشور دروغ بگوید و  تبانی کند تا سود بیشتری کسب کند  و یا گران‌فروشی و کم فروشی کند که اصلا تولید کننده نمی‌شد ، زیرا خیلی کارهای راحتری برای دزدی وجود دارد و من فکر نمی‌کنم تولید کنندگان با میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری برای کسب سود بیشتر با فروشگاه‌های زنجیره‌ای تبانی کنند. 

فخریان با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش کنترل کننده قیمت‌ها را دارند گفت: بنابراین نباید به ازای اعمال تخفیف‌ها متهم به تبانی شویم در حالی که هیچ تولید‌کننده‌ای برای تغییر نرخ و قیمت کالا با ما مشورت نمی‌کند و این کارها را در صنف و انجمن مربوطه انجام می‌دهند. 

فخریان با اشاره به اینکه 200 هزار فروشگاه عرضه کننده کالا در بخش‌های مختلف وجود دارد، گفت: این در حالی است که فقط 6 هزار فروشگاه‌ زنجیره‌ای در سطح کشور وجود دارد بنابراین این امکان اصلا وجود ندارد که یک کالای سفارشی برای یک فروشگاه و با قیمت مشخص تولید شود. 

وی گفت: در کل کالاهایی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌کنند می‌توان گفت که حتی 5 درصد از کالاها نیز انحصاری نیست. 

وی با اشاره به ارائه فاکتور خرید از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مشتریان گفت: در این فاکتورها قیمت مصرف کننده و تخفیفات اعمال شده کاملا مشخص است در حالی که در گذشته یکی از معضلات عدم ارائه فاکتور از سوی فروشنده به مشتری بود. 

* فروشگاه‌های زنجیره‌ای تورم را 15 درصد مدیریت کرده‌اند

رئیس اتحایه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای: فروشگاه‌های زنجیره‌ای کنار مردم و دولت هستند و بطور میانگین تورم را 15 درصد در جامعه مدیریت کرده‌اند و کالاها را ارزان‌تر به دست مردم می‌رسانند. 

* قیمت مصرف کننده کالا از روی قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شود

وی بیان داشت: با توجه به اتهامات وارد شده به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برای جلوگیری از ادامه این روند طی مذاکره‌ای که با فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشتیم مقرر شد تا از امروز قیمت مصرف کننده کالا بر روی قفسه‌ حذف شود و فقط قیمت فروش بر روی قفسه درج شود. 

فخریان اظهار داشت: بنابراین این کار به تدریج عملیاتی می‌شود و از امروز چند فروشگاه زنجیره‌ای نیز نسبت به حذف قیمت مصرف کننده اقدام کرده‌اند و فقط قیمت فروش را بر روی قفسه درج می‌کنند. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای تخفیف تبانی حبوبات فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود تغییر قیمت کالا قیمت مصرف کننده تولید کنندگان انجمن مربوطه زنجیره ای سال جاری تغییر نرخ نرخ داشته روی قفسه قیمت ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی قیمت و کیفیت انواع ایزوگام و کاربرد آن ها

استفاده از ایزوگام ها برای محافظت از ساختمان در برابر رطوبت و آب ناشی از باران و برف بسیار اهمیت دارد. این ایزوگام‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نیازهای مختلف تولید شده‌اند، از جمله ایزوگام‌های پلیمری و دمیده و ... - اخبار بازار -

بنابراین، بررسی قیمت و کیفیت انواع ایزوگام و کاربرد آن‌ها امری حیاتی برای انتخاب نوع مناسب و نصب صحیح در مکان‌های مختلف است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی دقیق و کامل این ایزوگام‌ها بپردازیم و اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذاریم.

بررسی انواع ایزوگام

ایزوگام‌ها انواع مختلفی دارند و برای مصارف گوناگون به کار می‌روند. با در نظر گرفتن تولید ایزوگام‌های مختلف برای بخش‌های متفاوت ساختمان، برای اجرای انواع ایزوگام، سطح مورد نظر را باید به دقت و کمال بررسی نموده و عایق مناسب آن را انتخاب نمود. انواع ایزوگام به شرح زیر است:

انواع ایزوگام‌ها بر اساس ماده تشکیل‌دهنده

یکی از تقسیم‌بندی‌های مهم انواع ایزوگام‌ها، بر اساس مواد اولیه‌ای که آن‌ها را تشکیل می‌دهند، انجام‌ شده‌ است. به این ترتیب، ایزوگام‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل:


ایزوگام پلیمری  (BPP)

ایزوگام پلیمری از قیر خالص 70-60 تشکیل شده است. در نتیجه تبخیر نفت خام در پالایشگاه، بنزین، حلال‌های نفتی، نفت چراغ، نفت گاز و سایر روغن‌های سبک آن جدا‌شده ‌و قیر آن در دمای بالای 380 درجه (در فشار معمول) به صورت جامد یا نیمه‌جامد باقی می‌ماند.

ایزوگام پلیمری نسبت به ایزوگام دمیده، دارای عمر و دوام بیشتری است و از مقاومت بسیار بیشتری نیز برخوردار است.

 

ایزوگام دمیده  (BOF)

ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن قیر دمیده است که در مقایسه با قیر خالص، دارای درجه نفوذ کمتری است. این نوع قیر دمیده، دارای درجه نرمی بیشتر و حساسیت کمتری نسبت به تغییرات دما نسبت به قیر خالص دارد.

فرآیند تهیه قیر دمیده از دمیدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره‌ای صورت می‌گیرد، که در آن هوای داغ از لوله‌های سوراخ‌دار به محفظه حاوی مازوت دمیده منتقل می‌شود.

این نوع ایزوگام در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد محدودی دارد و معمولا در مناطق با رطوبت کم و تغییرات زیاد درجه حرارت استفاده می‌شود. به همین دلیل، بیشتر در صنعت اتومبیل‌سازی، اندودکاری و تولید ورق‌های پوشش بام استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که ایزوگام دمیده نسبت به ایزوگام پلیمری، کیفیت پایین‌تری دارد و طول عمر کوتاه‌تری دارد.

 

ایزوگام براساس لایه‌های تشکیل‌دهنده

یکی از تقسیم‌بندی‌های انواع ایزوگام بر اساس انواع لایه‌های تشکیل‌ دهنده آن‌ها صورت می‌گیرد. بر این اساس، ایزوگام‌ها به دو دسته تقسیم شده‌اند که شامل موارد زیر هستند:

ایزوگام تک لایه

این نوع ایزوگام تنها از یک لایه پلی‌استر دوخته‌شده (سوزنی) ساخته ‌شده است.

در واقع، این ایزوگام‌های تک لایه بیشتر برای عایق‌کاری مکان‌هایی که عایق‌کاری آن‌ها انعطاف بالایی دارد مانند مکان‌های قوسی شکل استفاده می‌شوند. باید ذکر شود که ایزوگام تک لایه بیشتر برای عایق‌کاری مکان‌هایی که رطوبت کمتری دارند توصیه می‌شود.

ایزوگام دولایه

این نوع ایزوگام که از دولایه از جنس تیشوی نخ‌دار (الیاف شیشه) و پلی‌استر ساخته ‌شده است، با توجه به وجود الیاف شیشه در کنار پلی‌استر از مقاومت بیشتری نسبت به ایزوگام تک لایه برخوردار است.

ایزوگام دولایه مانند ایزوام بام گستر از طول عمر بالایی نیز برخوردار است و در انواع صنایع مختلف بیش‌ترین کاربرد را دارد.

ایزوگام دولایه بیشتر برای عایق‌کاری در مناطق مرطوب و سردسیری توصیه می‌شود.

 

انواع ایزوگام بر اساس نوع روکش

یکی از تقسیم‌بندی‌های ایزوگام‌ها بر اساس نوع پوشش‌دهنده آن‌ها، تقسیم‌بندی طبقاتی ایزوگام‌هاست. ایزوگام‌ها بر اساس این تقسیم‌بندی به چهار گروه تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

ایزوگام فویل دار

در فرآیند تولید این نوع از ایزوگام که از یک لایه پلی استر سوزنی و یک لایه تیشو نخ‌دار که با قیر و مواد اصلاح‌کننده APP  اشباع شده‌اند تشکیل گردیده است، یک پوشش آلومینیومی بر روی سطح عایق به منظور افزایش مقاومت در برابر تابش نور خورشید اعمال می‌گردد.

استفاده از ایزوگام‌های مجهز به پوشش آلومینیومی عمدتا برای پشت‌بام‌ها توصیه می‌شود. یکی از مهمترین این نوع ایزوگام  ایزوگام بام گستر  می باشد.

ایزوگام پودری

ایزوگام فاقد پوشش آلومینیومی (پودری)، نوعی محصول عایق‌بندی است که به جای به‌کارگیری پوشش آلومینیومی، از پودر معدنی در تولید آن استفاده‌ شده‌ است.

ایزوگام‌های فاقد پوشش آلومینیومی عمدتا برای عایق‌کاری محل‌هایی که در معرض تابش نور خورشید نمی‌باشند نظیر دیوارها، فونداسیون‌ها، فضاهای بهداشتی، کف استخرها و غیره به‌کار روند.

ایزوگام طرح دار

یک نوع ایزوگام است که با روکش‌های طرح‌دار رنگی یا چاپی پوشانده‌شده‌است. این نوع ایزوگام‌ها برای عایق کاری نمای بیرونی ساختمان، به خصوص در مکان‌هایی که تردد بالایی دارند، استفاده می‌شود


انواع ایزوگام بر اساس شکل ظاهری

براساس شکل ظاهری، ایزوگام‌ها به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

ایزوگام عادی

این ایزوگان دارای انواع مختلفی با رول های ده متری و عرض یک متر در بازار می باشد.

 

ایزوگام برش خورده (ایزوشینگل)

برای عایق کاری سقف‌های شیروانی و نمای ساختمان استفاده می‌شود و برش‌های خاص و زیبایی دارد.

 

انواع ایزوگام بر اساس کیفیت

اصلی‌ترین ملاحظه در انتخاب ایزوگام، کیفیت آن و مواد اولیه مورد استفاده در تهیه آن است. برخی از مشتریان اعتقاد دارند که هر چه ضخامت ایزوگام بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بیشتر است. اما این باور نادرست است و ضخامت ایزوگام نشاندهنده مقاومت بیشتر آن نیست.

برای انتخاب ایزوگام با کیفیت و باکیفیت، باید به مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن توجه کنید و از رعایت تمامی استانداردهای مربوط به تولید آن اطمینان حاصل کنید. زیرا ایزوگام استاندارد دارای مقاومت بسیار بالاست، آسان شکسته نمی‌شود و عمر مفید آن نیز بیشتر است.

اهمیت خرید گونی چتایی در حفظ کیفیت ایزوگام

خرید گونی چتایی (تایله) با کیفیت برای استفاده در نصب ایزوگام بسیار اهمیت دارد.

استفاده از گونی چتایی با کیفیت مناسب، می‌تواند به حفظ کیفیت و عمر مفید ایزوگام کمک کند. بنابراین، انتخاب گونی چتایی با استحکام و مقاومت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایزوگام متری چند؟

یکی از عوامل اساسی در تعیین قیمت ایزوگام. پاسخ به پرسش ایزوگام متری چند؟ ، نوع و کیفیت مواد اولیه استفاده ‌شده ‌در تولید آن است. ایزوگام‌های با مواد اولیه با کیفیت و بازده بالا معمولا قیمت بالاتری دارند.

انتخاب مواد اولیه مناسب و با کیفیت می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی ایزوگام داشته باشد.

هزینه‌های تولید ایزوگام از جمله هزینه‌های مواد اولیه، هزینه‌های نیروی انسانی، هزینه‌های نگهداری و تجهیزات و… تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی این محصول دارد.

افزایش هر یک از این هزینه‌ها می‌تواند منجر به افزایش قیمت ایزوگام شود.

ابعاد و ضخامت ایزوگام نیز از عوامل تعیین‌کننده قیمت این محصول است. ایزوگام‌های با ابعاد بزرگتر و ضخامت بالاتر معمولا قیمت بیشتری دارند.

لازم است ذکر شود که قیمت ایزوگام به همراه نصب در سال 1402، در بازه  75تا 130 هزار تومان برای هر متر مربع تعیین گردیده است.

 

خرید ایزوگام با کیفیت از تامین 24

ایزوگام با کیفیت بالا از مواد با استحکام و مقاومت بالا ساخته‌شده‌است. برای شناسایی ایزوگام با کیفیت بالا، باید به ویژگی‌های مواد استفاده شده، ضخامت، و مقاومت در برابر آب و رطوبت توجه کرد.

همچنین تضمینات تولید‌کننده و استانداردهای کیفیت محصول نیز نشان‌ دهنده کیفیت ایزوگام است.

برای خرید ایزوگام با ضمانت کیفیت و بدون واسطه می توانید وارد سامانه تامین 24 شده و بدون نیاز حضوری خرید خود را انجام دهید.

چگونگی تعمیر و نگهداری ایزوگام برای افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر ایزوگام، تعمیر و نگهداری منظم این عایق امری ضروری است. ایزوگام باید به صورت دوره‌ای بررسی و بازبینی شود تا هر گونه آسیب و خرابی در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیر شود.

همچنین، در صورت نیاز به تعویض قطعات آسیب‌ دیده ایزوگام، باید این کار توسط کارشناسان متخصص انجام شود تا از کیفیت و عملکرد ایزوگام حفاظت شود.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید برچسب اصالت کالا
  • صادرات ۱۷۱ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی
  • بررسی قیمت و کیفیت انواع ایزوگام و کاربرد آن ها
  • ◄ دلیل ناترازی بنزین؛ قیمت سوخت یا میزان ترافیک؟
  • فروش یک میلیارد دلاری پلتفرم ترکیه‌ای در ایران! / فعالیت علنی زنجیره قاچاق پوشاک در کشور!
  • پلتفرم ترکیه‌ای یک‌میلیارد دلار پوشاک در ایران فروخت | فعالیت علنی زنجیره قاچاق پوشاک در کشور! | حجم عجیب پوشاک قاچاق چگونه وارد کشور می‌شود؟
  • فعالیت علنی زنجیره قاچاق پوشاک در کشور!
  • فعالیت علنی زنجیره قاچاق پوشاک!/ عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط پلتفرم ترکیه‌ای در ایران
  • فعالیت علنی زنجیره قاچاق پوشاک در کشور!/ عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط پلتفرم ترکیه‌ای در ایران
  • چرا «عجله دارم» گران‌فروشی نیست؟