Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اتکاء به نفس، نهادینه شدن فرهنگ شهادت و شهامت، معرفی الگوی استکبارستیزی به جهان، تضمین استقلال و تمامیت ارضی، ارتقای اقتدار و سطح بازدارندگی و ارتقای روحیه خوداتکایی از برکت دفاع مقدس است.

سرلشکر محمد باقری  در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: به تعبیر امامین انقلاب اسلامی، چنین واقعیت و اتفاقی برای ملت‌ها هر چند وقت یک‌بار اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتکاء به نفس، نهادینه شدن فرهنگ شهادت و شهامت، معرفی الگوی استکبارستیزی به جهان،  تضمین استقلال و تمامیت ارضی، ارتقای اقتدار و سطح بازدارندگی و ارتقای روحیه خوداتکایی از برکت دفاع مقدس است. آن موشکی که به شکل انبوه و نقطه‌ای و دوربرد به اهدافش در روزهای گذشته  اصابت کرد از برکات دیگر دفاع مقدس است.  یاد شهید تهرانی مقدم و همرزمانش در این راستا گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در ایام عملیات «کربلای ۵» قرار داریم. این عملیات بسیار مهم بود.این نبرد بزرگ بیش از سه ماه با انجام عملیات «کربلای ۸» به پایان رسید. چیزی حدود ۱۰۰ روز نبرد جانانه ادامه داشت. بیشترین شهید هم در سال۶۵ تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردیم.

سرلشکر باقری در بخش دیگر سخنانش گفت: فرایند حرکت آب در عملیات «کربلای ۴» فوق‌العاده پیچیده‌تر بود و دشمن هم که شیوه جنگیدن ما را دانسته بود توانست عملیات را متوقف کند. فقط دو یا سه یگان وارد میدان شدند. تاکید می‌کنم که قرار نیست این عملیات را توضیح و تبلیغ کنیم. در آن عملیات ناموفق هم رموز و اسراری وجود دارد که به ما درس نبردهای پیروز را می‌دهد. اگر از کربلای ۴ درس نمی‌گرفتیم در کربلای ۵ پیروز نمی‌شدیم. اگر در بدر و خیبر درس نمی‌گرفتیم در عملیات «والفجر ۸ » به پیروزی نمی‌رسیدیم.

وی ادامه داد: توانستیم با درس‌هایی که از کربلای ۴ گرفتیم ظرف مدت دو هفته عملیات جدیدی را طرح ریزی و اجرا کنیم. ۱۰۰ تیپ از ارتش عراق بین ۱۰۰ تا ۵۰ درصد نابود شدند.اگر این عملیات ادامه می‌یافت شاید پرونده جنگ در سال ۶۶ بسته می‌شد اما از نظر امکانات با کمبود مواجه شدیم و دشمن پاتک‌های بسیاری در منطقه اجرا کرد. برای همین ۱۰۰ روز بیشتر ادامه نیافت. دنیا در این عملیات متوجه توان نظامی ایران شد و بر همین مبنا قطعنامه ۵۹۸ به تصویب سازمان ملل رسید و ایران هم آن را پذیرفت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: باید از شهید سلیمانی یاد کنیم که در مرکزیت عملیات در بهترین شرایط نقش اساسی را بر عهده داشتند  و جانشین لشکر ایشان به شهادت رسید.

وی گفت: دفاع مقدس عامل شکست دشمنان، شناخت دوست از دشمن و خودباوری ملی ما بود. ما درس هوشیاری، ولایت مداری و ولایت محوری را آموختیم. همچنین اخلاص و اخلاق مداری، روحیه داشتن و روحیه بخشی، اعتماد به نفس، شجاعت و عزت مندی، ساده زیستی، زهد جهاد محوری و ایثارگری ، کلیدواژه‌هایی هستند که بار معنای و مفهومی خاص خودشان را دارند. گذر زمان نباید باعث تغییر ما شود. پرهیز از تجمل‌گرایی و ساده زیستی دوران دفاع مقدس باید ادامه داشته باشد اگر کسی خلاف این عمل می‌کند باید برادرانه او را نهی از منکر کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مسله راهیان نور اگرچه انفرادی ادامه دارد اما فاصله‌ای که ایجاد شده است فرصت خوبی برای برطرف کردن مشکلات است. استفاده از هنر سینما، تئاتر، کارهای گرافیکی، قصه نویسی مواردی هستند که باید در آن سرمایه‌گذاری کنیم. آینده کشور به دست جوانان است و باید به جوانان هم توجه کنیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را برایشان در مدرسه بیان کنیم. توسعه تعامل با دستگاه های مسول در کشور مهم است و باعث توسعه کارهای ما خواهد شد. ما سطحی از تحقیقات راهبردی را در پژوهشگاه دفاع مقدس جدا کردیم اما بخش فرهنگی دفاع مقدس برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که باید ذهن جوانان را روشن کنند. از جلسات نقد نهراسید. اجازه دهید جوانان تندی و پرخاش کنند. اشکال ندارد. باید به شبه‌های آنها پاسخ بگوییم. بعدا مبلغ ما می‌شوند وقتی می‌بینند به آنها با جان و دل پاسخ می‌گوییم. دشمنان ما شبه‌ها فراوانی در دل جوانانمان می‌اندازند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:کسی که برای اداره کشور ما می‌آید باید بداند که مردم ما چه سختی‌ها کشیدند، چه خون‌ها داده‌اند و چه شهادت طلبی‌ها کردند. تعجب دارد که چرا برخی‌ها آنقدر سر و دست می‌شکنند برای پست‌ها. مهم این است که تحریم ملت ایران کامل برداشته شود و ملت ایران در این شرایط است که به برجام بازخواهد گشت. مردم رژیم صهیونیستی ماه‌ها است که در برابر منزل رییس جمهورش اردو زده‌اند که باید پاسخ‌گوی جنایت‌ها و فسادهای اقتصادی باشد.

وی گفت: ضرورت قدرت‌یابی ملت ایران و نیروهای مسلح از دیگر درس‌های دفاع مقدس است. شیطان باید شیطانی خود را بکند. روش، منش و راهبرد استکبار، دشمنی با حق و جمهوری اسلامی ایران است. اینکه تصور کنیم مسیر و روش دشمن تغییر می‌کند تفکر بیهوده است. دشمن تغییر پذیر نیست او قرن‌ها تلاش کرده تا جهان را تصاحب کند و انقلاب اسلامی مانع او شده است. اگر می‌خواهیم تحریم را خنثی کنیم که امر رهبری است، راهش قوی شدن در تمام عرصه‌های و ابعاد است. هرکدام ما در هر مسئولیتی باید تلاش کنیم. مسولیت ما در حوزه دفاعی و امنیتی است. تا جایی که کار اصلی‌مان فراموش نشود به سایر حوزه‌ها کمک خواهیم کرد اما، افراط در کار ما نیست. در مسأله قوی شدن در امر دفاع شاهد هستیم که نیروهای مسلح چه تلاش‌هایی می‌کنند.

سرلشکر باقری یادآور شد: در دو سال گذشته که آمریکا عهد شکنی کرد، دشمنی خود را گسترش داد، اذیت و آزار خود را افزایش داد ملت ایران هم بیشتر تلاش کرد. به عنوان مثال محتمل بود در ۲۰ روز اخیر ، رییس جمهور آمریکا کاری انجام بدهد ما مانند کربلای ۵ در این ۲۰ روز تعداد بسیار بالایی مانور و رزمایش انجام دادیم اما، برای اینکه امکان انعکاسش برای مردم باشد در ۲۰ روز در عرصه‌های دریایی، پهپادی، الکترونیک و سایر  بخش‌ها تقسیم کردیم. کارهای چشم‌گیری در راستای قوی شدن انجام داده‌ایم. دشمنی که قرار بود کاری کند که ایران ۲۲ بهمن سال گذشته را نبیند، امروز مردمش کنگره را فتح کردند. پایتختش به یک پادگان تبدیل شده و نیمی از مردم کشورشان گمان می‌کنند  رییس جمهور منتخب‌شان با تقلب انتخاب شده است. اینکه یک رییس جمهور در طول چهار سال دوبار استیضاح شود بی‌سابقه است. افول لیبرال دموکراسی آغاز شد. امروز شخصی مثل فوکویاما می‌گوید اشتباه کردم. افول انگلستان اتفاق افتاد و افول آمریکا هم نزدیک است. این‌ها از برکت خون شهدا و دفاع مقدس است.

نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی به سر می برند

همچنین، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران درباره تحرکات اخیر آمریکا در منطقه، گفت: پرواز دو فروند هواپیما «بی ۵۲» از امریکا به روی منطقه و بازگشت آنها ارزش عملیاتی قابل توجهی ندارد.

سرلشکر باقری افزود: طی یک ماه اخیر ناو هواپیمابر و ناو بالگرد بر آمریکا و همچنین زیرسطحی جورجیا از منطقه خلیج فارس خارج شده و در شعاع بیش از هزار کیلومتر از سواحل ایران قرار گرفته اند و مجموعه اقدامات دشمن که آن را نمایش قدرت نام گذشته اند نشان دهنده این است که نسبت به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران دچار ترس و واهمه هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران با وجود علم به اینکه دشمن با توجه به آمادگی نیروهای مسلح ایران قادر به انجام کاری نیست، اما برای پاسخ به همه این تهدیدات کاملاً آماده است و نیروهای ما در اوج آمادگی به سر می برند.

سرلشکر باقری با اشاره به رزمایش های اخیر نیروهای مسلح گفت: طی ۲۰ روز گذشته بیش از ۱۰ مورد رزمایش عملیاتی در زمین ،دریا، پدافند ، حوزه پهپادی و همچنین موشکی داشتیم و همچنین در حوزه زمینی رزمایش هایی را در روزهای آتی خواهیم داشت که نشان دهنده آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از حریم امنیت و منافع ملی کشورمان بسیار بالا است و این آمادگی همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد رییس ستاد کل نیروهای مسلح دفاع مقدس دفاع مقدس سرلشکر باقری ملت ایران ۲۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی زائران راهیان نور

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور گفت: تعداد زائران راهیان نور در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی به بیش از چهار میلیون نفر رسید. سردار کارگر افزود: یادمان های دفاع مقدس در مناطق جنوب، جبهه‌های میانی و شمال غرب و در استان‌های خوزستان، ایلام کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر در تمام روزهای سال فعال است. رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به استقبال زائران از این اردوها گفت: زائران یادمان‌های دفاع مقدس در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی به بیش از چهار میلیون نفر رسید. سردار بهمن کارگر در این نشست که باحضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد؛ درباره روند بازسازی یادمان‌های دفاع مقدس افزود: بازسازی یادمان شلمچه انجام شده و بازسازی یادمان‌ها یکی پس از دیگری در حال انجام است. سردار کارگر درباره اردو‌های راهیان نور در ماه مبارک رمضان نیز گفت: در این ایام، یادمان‌ها فعال است ولی اعزام کاروانی متوقف می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکار بالگرد اوکراینی بر فراز بلگورود
  • وزیر دفاع یمن: قواعد جدید درگیری با آمریکا و انگلیس را وضع کرده‌ایم
  • آغاز عملیات احداث ۵۱۰ واحد مسکونی نهضت ملی در ارومیه
  • عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰ واحدی نیروهای مسلح در شیراز آغاز شد
  • برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با دولت تفاهم کرده‌ایم
  • سرلشکر باقری مطرح کرد: تفاهم ستادکل نیروهای مسلح با دولت برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی
  • تحویل ۱۰ هزار مسکن به نیروهای مسلح/ آغاز عملیات ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی
  • سردار کارگر: راهیان نور تعطیل نمی‌شود
  • رشد ۲۰ درصدی زائران راهیان نور
  • بازدید بیش از ۴ میلیون زائر راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس