Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@19:53:13 GMT

طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی ۸ شهر تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۲۴۷

طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی ۸ شهر تصویب شد

معاون اول رییس‌جمهوری در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی کازرون، بانه، کاوه، شهرکرد، دامغان، سرخس، دوغارون و فرودگاه پیام موافقت کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر نقش مناطق آزاد کشور در توسعه بویژه در دوران سخت تحریم‌ها، اظهارکرد: نقش و جایگاه مناطق آزاد در این برهه حساس برای رفع نیازهای کشور قابل توجه بود و امیدواریم با اصلاحات انجام شده شاهد توسعه فعالیت‌ها در مناطق آزاد کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری افزود: جهت‌گیری اصلی فعالیت‌ها در مناطق آزاد باید به سمت توسعه صادرات در آینده باشد زیرا این جهت‌گیری می‌تواند علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری موجب رونق فعالیت‌ها در این مناطق شود.

جهانگیری با قدردانی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و نیز مدیران عامل و اعضای هیات مدیره مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: تهیه طرح جامع برای مناطق ویژه اقتصادی می‌تواند توسعه سامان یافته مناطق و در نهایت به ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری و توسعه منجر شود.

وی با تاکید بر توجه به بودجه مصوب و قوانین از سوی مدیران عامل مناطق آزاد، از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خواست تا گزارش عملکرد مبنی بر اجرای تکالیف الزام شده از سوی شورا را در سال‌های گذشته ارائه دهند.

در این جلسه که وزیران امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگ ی، گردشگری و صنایع دستی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گزارشی از طرح‌ها و اقدامات انجام شده در این مناطق ارائه کرد.

در این جلسه علاوه بر تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ سازمان‌های مناطق آزاد کیش، اروند، انزلی، ارس، ماکو و چابهار، اعضا با طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی کازرون، بانه، کاوه، شهرکرد، دامغان، سرخس، دوغارون و فرودگاه پیام موافقت کردند.

واگذاری زمین رایگان به اداره ثبت اسناد و املاک کیش جهت احداث ساختمان اداری و مجوز پرداخت نقدی از ۲۰ درصد بصورت شناور تا ۵۰ درصد در پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین اصلاح اساسنامه سازمان‌های مناطق آزاد، اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی لامرد، قصرشیرین و رامشاد و تدقیق محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در قسمت‌های ۱ و ۲ نیز به تصویب شورای عالی رسید.

تعیین محدوده منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) و نیز موافقت با انتشار اوراق و صکوک برای مناطق آزاد چابهار، قشم و ارس در چارچوب بودجه مصوب و رعایت مقررات بانک مرکزی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه مقرر شد در صورت اخذ نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه، مجوز لازم برای قیمت‌های جدید و تغییر احجام و مقادیر کار خارج از سقف تعیین شده در ماده ۲۹ شرایط عمومی پیمانی در پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش ارائه شود.

کد خبر 469240

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مناطق ویژه اقتصادی معاون اول رييس جمهور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد اسحاق جهانگیری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی مناطق ویژه اقتصادی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟

سمیه گلپور اظهار کرد: در حال حاضر مطالبه ما این است که حداقل هر سه ماه یکبار شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد و متناسب با نرخ تورم دستمزد را گام به گام ترمیم کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: درست است که نتوانستیم متناسب با نرخ تورم دستمزد را در شورای عالی کار تعیین کنیم و نمایندگان کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند، ولی برای اثبات صداقت خود به جامعه میلیونی کارگری و با توجه به اینکه نرخ تورم ثابت نیست از وزارت کار می‌خواهیم جلسات شورا را حداقل هر سه ماه تشکیل دهد و نسبت به ترمیم حقوق کارگران حداقل بگیر اقدام کند.

گلپور درباره برخی دیدگاه‌ها که گفته می‌شود اگر نمایندگان کارگر جلسه شورا را ترک نمی‌کردند رقم دستمزد بیشتر از ۳۵ درصد بسته می‌شد گفت: شنیده ایم که چنین مطالبی گفته شده است، ولی معتقدم این نوعی فرافکنی است. اتفاقا طبق گفته نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرما وقتی دیدند گروه کارگری به افزایش ۳۵ درصدی رضایت نمی‌دهند و خواستار افزایش بیش از آن بودند اعلام کردند ما از ۳۵ درصد بالاتر نمی‌رویم و گروه کارگری هم که امضا نمی‌کنند، پس کمتر از ۳۵ درصد تصویب شود. آیا این عاقلانه است که در جلسه گفته شود دستمزد را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهیم بعد گروه کارگری جلسه را ترک کنند و بروند؟

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد:آنچه ما متوجه شدیم چه بسا اگر گروه کارگری جلسه را ترک نمی‌کردند حداقل مزد کمتر از ۳۵ درصد تصویب می‌شد لذا در صورت تمایل و حسن صداقت گروه کارفرمایی و دیگر شرکای اجتماعی ما و گروه کارگری برای تشکیل مجدد جلسه شورای عالی کار و چانه زنی جهت نزدیک شدن مزد به نرخ تورم که بالای ۴۰ درصد است، اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گفته گلپور افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد شاید در فصل بهار ۴۰ درصد معیشت خانوار‌های کارگری را پوشش دهد در حالی که جهش تولید که به عنوان شعار امسال انتخاب شده با تکیه بر نیروی کارگر محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟
  • روایتی تازه از تصویب میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳