Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@09:23:55 GMT

آمار کرونا در ایران: جان‌باختن ۸۳ بیمار دیگر

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۲۵۴

آمار کرونا در ایران: جان‌باختن ۸۳ بیمار دیگر

به گزارش الف، دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌دو‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۸۸۶ نفر رسید.

دکتر لاری اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۴۳۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون ۸ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

او همچنین اعلام کرد که ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

منبع: الف

کلیدواژه: شهر در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازگرفتگی در خودرو جان همراهان بیمار را گرفت

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از رکنا، آن‌ها به دلیل نداشتن محلی برای اقامت، در خودرو خوابیده بودند و به دلیل سرمای هوا، در خودرو پیک نیک روشن کرده و به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

این زن و شوهر می‌توانستند با مراجعه به بخش مربوطه در بیمارستان، از آن‌ها آدرس نزدیک‌ترین همراه سرا را دریافت کنند تا بتوانند شب را در آنجا اسکان پیدا کنند. این همراه سرا‌ها که توسط شهرداری تهران ایجاد شده است، قابلیت حضور به صورت خانوادگی را نیز دارند؛ اما اینکه چرا در این مورد خاص، این زن و شوهر به همراه سرا نرفته اند جای سوال است. 

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با رکنا در خصوص وجود همراه سرا در پایتخت، با ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای گفت: همراه سرا‌ها برای خدمت رسانی به همراهان بیماران در نظر گرفته شده است. در حال حاضر با ۵۰۰ تخت ظرفیت در همراه سرا‌ها وجود دارد و به همراهان بیماران خدمات ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن و غیراستاندارد در فصل سرد در خودور‌ها امری خطرناک است و در گذشته این موارد استفاده به وفور دیده می‌شد. هدف ما افزایش تعداد همراه سرا‌ها با مشارکت خیرین سلامت است. 

احمدی صدر با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری تهران موظف به ایجاد همراه سرا نیست تاکیدکرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تصویب قانونی، یکی از دستگاه‌ها متولی این امر شود. مردم می‌خواهند دستگاه ها، وظایف ذاتی خودشان را انجام دهند. در قانون اساسی حاکمیت مکلف به ارائه خدمات سلامت است و همراهان بیماران نیز یکی از حوزه‌های جانبی خدمات سلامت است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان افزود: نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها در ارائه خدمات مطلوب به همراهان بیماران مسئولیت اجتماعی دارند؛ سهم مسئولیت اجتماعی این ارگان‌ها می‌تواند به سوی خدمات رسانی به همراهان بیماران هدایت شود؛ به عنوان نمونه یک یا دو اتاق از هتل‌ها و مهمانسرا‌های سازمانی در تهران می‌تواند در اختیار همراهان بیماران قرار گیرد.

گفتنی است که پیشنهاداتی از جمله بازگشایی درب مساجد و همچنین قرار دادن محل‌هایی برای اسکان همراهان راه حلی است که می‌توان مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • نکات مهم در مورد روزه‌داری بیماران دیابتی
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • گازگرفتگی در خودرو جان همراهان بیمار را گرفت
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید