Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@21:03:18 GMT

نشست خدمات متقابل موسیقی و اسلام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۲۵۶

نشست خدمات متقابل موسیقی و اسلام برگزار می‌شود

نشست «خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی» فردا سه‌شنبه ۳۰ دی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در سومین قسمت از نشست‌های رستاخیز واژه‌ها که توسط فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، «خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«رستاخیز واژه‌ها» عنوان سلسله نشست‌هایی با عنوان خدمات متقابل اسلام و هنر است که با همکاری فرهنگسرای اندیشه و گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هر دو هفته یک بار به میزبانی فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌ویژه برنامه موضوعاتی نظیر «خدمات متقابل انقلاب اسلامی و ادبیات داستانی»، «خدمات متقابل انقلاب اسلامی و ادبیات داستانی دفاع مقدس» و … با حضور نویسندگان، شاعران، اساتید حوزه و دانشگاه، اهالی قلم و صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

فرهنگسرای اندیشه در راستای مسئولیت خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تمرکز بر موضوع اندیشه‌ورزی، این ویژه برنامه را با حضور هنرمندان، شاعران و صاحب‌نظران بخش‌های مختلف هنری تدارک دیده و به بررسی خدمات متقابل اسلام و هنر می‌پردازد.

اولین قسمت از این برنامه با موضوع تأثیر متقابل شعر و انقلاب اسلامی و با حضور محمدرضا سنگری برگزار شد. در این‌جلسه شعر انقلاب، شعر دفاع مقدس و … مورد بررسی قرار گرفت. در دومین جلسه از رستاخیز واژه‌ها نیز که با عنوان خدمات متقابل ادبیات داستانی با دفاع مقدس برگزار شد، محمد حنیف و احمد شاکری به بررسی ابعاد مختلف ادبیات داستانی و ارتباط آن با دفاع مقدس پرداختند.

در سومین قسمت از رستاخیز واژه‌ها «خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی» مورد بررسی قرار می‌گیرد و مهدی امین فروغی و علیرضا بلیغ از صاحب‌نظران عرصه موسیقی به نقد و بررسی هنر موسیقی و ارتباط آن با هویت اسلامی می‌پردازند.

این برنامه با اجرای محمدحسن شاهنگی روز سه شنبه ۳۰ دی‌ماه به میزبانی فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

محتوای صوتی و تصویری این سلسله نشست‌ها به زودی از طریق فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی فرهنگسرای اندیشه هویت مشرق فرهنگسرای اندیشه برگزار رستاخیز واژه ها ادبیات داستانی برگزار می شود قرار می گیرد هویت اسلامی بررسی قرار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با روز بزرگداشت سعدی، دهمین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای «سعدی خوانی» توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری شنبه اول اردیبهشت در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این جلسه قدمعلی سَرّامی استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی به زندگی، آرا، آثار و روزگار سعدی می‌پردازد.

سعدی یکی از رکن‌های اصلی شعر و زبان ادبیات فارسی و دارنده زبانی فصیح در کلام و نگاهی خلاق در شعر و رویکرد تعلیمی و تربیتی متعادلی در پرداخت به مسائل و امور انسانی است و مقبولیت زیادی هم از جانب طیف‌های مختلف اجتماعی دارد. به همین خاطر، دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، این سلسله جلسات را با هدف ارائه ظرفیت‌های زبانی و ادبی سعدی در آثارش، برای علاقه‌مندان به این شاعر و ادیب بزرگ زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌کند.

قدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگ ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است. او عضو هیات امنای بنیاد فردوسی و یکی از پنج استاد برتر شاهنامه‌پژوه ایران به انتخاب نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ در سال ۱۳۹۰ است.

از آثار دکتر سَرّامی می‌توان به کتاب‌هایی همچون از رنگ گل تا رنج خار، باز هم اندر خم یک کوچه‌ایم، ای گدایان خرابات، شیرین‌تر از پرواز و مثنوی مینوی اشاره کرد.

این نشست‌ها، هر دو هفته یک‌بار، شنبه‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارایه دکترقدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبروی کوچه پورموسی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران برای شرکت در این جلسات می‌توانند در سالن سلمان هراتی حوزه هنری حضور داشته باشند.

نخستین روز اردیبهشت ماه، که سالروز تولد شیخ اجل و استاد سخن سعدی شیرازی است، اول اردیبهشت ۱۳۸۹ و در اجلاس شاعران جهان در شیراز، از سوی نهادهای فرهنگی داخلی و خارجی به عنوان روز سعدی نامگذاری شد اما پیشینه تعیین این روز در ابتدا در سال ۱۳۸۱ و به بهانه آغاز نگارش کتاب گلستان توسط مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز سعدی نامیده شده است.

کد خبر 6079708 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد
  • برگزاری محفل شاعران به مناسبت تنبیه رژیم صهیونیستی
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • اولین جلسه شورای هنری ارکستر‌های بنیاد رودکی در سال جدید برگزار شد
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • زمان نشست اضطراری شورای امنیت مشخص شد | بررسی حمله ایران به اسرائیل
  • نشست اضطراری شورای امنیت عصر یکشنبه برای بررسی حمله ایران به اسرائیل