Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@19:06:05 GMT

مس به کانال ۷هزار دلاری بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۲۸۷

بازار کاتد مس در بورس فلزات لندن، در هفته گذشته شاهد کاهش نرخ و برگشت به کانال ۷ هزار و ۹۰۰ دلار به ازای هر تن بود.

 در حالی که بهای هر تن کاتد مس در روز ۶ ژانویه از کانال ۸ هزار دلار عبور کرده و به قیمت ۸۱۲۹ دلار به ازای هر تن رسیده بود که این قیمت بیشترین نرخ معامله این محصول پس از سال ۲۰۱۳ بود، اما این کانال قیمتی برای این فلز چندان دوامی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد تقاضا برای مس که بخش قابل توجهی از آن به افزایش تقاضای چین پس از کنترل کرونا در این کشور مربوط می‌شد، در عین کاهش عرضه معدنی و تزریق نقدینگی از سوی اقتصادهای بزرگ دنیا برای حمایت از مردم در مقابل اثرات شیوع کرونا که به کاهش ارزش دلار و ایجاد تورم منجر شده را باید مهم‌ترین دلایل صعود بهای کاتد مس و عبور از مرز ۸ هزار دلار عنوان کرد.

با وجود خوش‌بینی موسسات مختلف بین‌المللی به آینده بازار مس در سال ۲۰۲۱ اما کانال ۸ هزار دلار برای این فلز سرخ دوامی نداشت و در روزهای گذشته مجددا این فلز به کانال ۷ هزار دلار بازگشت؛ به‌گونه‌ای که در روز پانزدهم ژانویه هر تن کاتد مس در بورس فلزات لندن با نرخ ۷ هزار و ۹۷۹ دلار به ازای هر تن معامله شد.

البته این بازار هنوز در حالت کونتانگو ضعیفی بود و خوش‌بینی نسبی معامله‌گران به استمرار روند رو به رشد قیمت‌ها در این بازار باعث شد این کالا در فروش ۳ ماهه با نرخ ۷ هزار و ۹۸۹ دلار به ازای هر تن داد و ستد شود که ۱۰ دلار بیش از فروش نقدی این کالا بود.

برچسب ها: مس ، فولاد ، 8هزار دلار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ltc

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مس فولاد 8هزار دلار دلار به ازای هر تن هزار دلار کاتد مس ۷ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟

به  گزارش صدای ایران، قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

ثبات دلار کوتاه‌مدت است
فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.


تتر به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت
قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.


گفتنی است اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟