Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@04:05:27 GMT

برای پیدا کردن کار روی دیوار حساب کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۲۹۵

برای پیدا کردن کار روی دیوار حساب کنید

به گزارش اقتصادآنلاین، استفاده از سرویس‌های کاریابی و آگهی استخدام بسته به شرایط جغرافیایی و حوزه فعالیت شغلی شما می‌توانند تجربه‌های متفاوتی ایجاد کنند. در برخی شهرها یکی از این سرویس‌ها بهتر کار می‌کند و در شهری دیگر ممکن است بهتر باشد از سرویس دیگری کمک بگیرید. یا ممکن است در حوزه مالی و حسابداری یک سرویس پوشش بهتری داشته باشد و در زمینه آی‌تی سرویسی دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها دیوار را به خرید و فروش وسایل دست دوم می‌شناسند، اما چند سال است که در این پلتفرم شغل‌های مختلفی هم آگهی می‌شود. دسترسی به یک جامعه کاربری ۳۵ میلیونی مهم‌ترین مزیتی است که این اپلیکیشن دارد و آگهی‌های استخدام دیوار در آن بازدید بالایی دارند. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین مزایای دسته استخدام دیوار می‌پردازیم.

دسترسی بیشتر به شغل‌های سریع‌تر

افراد همان اندازه که به شغل مناسب نیاز دارند به «شغلی برای همین الان، همین لحظه» محتاج هستند. شاید بتوانیم با اغماض روی آن نام «شغل‌های فست‌فودی» بگذاریم. این مشاغل شامل آن دسته از کارهایی می‌شوند که استخدام شدن برای آنها فرصت زیادی نمی‌برد. یعنی شما در یک لیست مصاحبه قرار نمی‌گیرید و قرار نیست با شما تماس بگیرند تا برای چند هفته آینده وقت مصاحبه تعیین کنند. دیوار در تمام این‌ سال‌ها یک زمین استخدام راحتی برای دسترسی به این مشاغل باز کرده است. مثلا برای شغل کارگری در سوپرمارکت، منشی، پیک موتوری، گارسون یا کافه‌من، شاید فرستادن رزومه روش خوبی نباشد و حتی کارفرما قبل از خواندن رزومه‌تان یک نفر را استخدام کند. پس نیاز دارید که گوشی را دستتان بگیرید و پشت تلفن کمی از سوابق‌تان بگویید تا آن‌ها را قانع کنید که شما را استخدام کنند.

مشخص کردن محدوده شغلی

تحقیق‌های زیادی نشان داده که فاصله کوتاه‌تر کار تا محل زندگی می‌تواند روی نشاط روزانه افراد موثر باشد. چطور دنبال کاری می‌گردید که نزدیک خانه باشد؟ فقط در صورتی ممکن است که هنگام جست و جوی کار، محدوده محله‌ای را که در آن زندگی می‌کنید، مشخص کنید. مثلا اگر می‌خواهید در یک بنگاه املاک اطراف میدان ونک کار کنید، در سایت دیوار این امکان را خواهید داشت که در قسمت فیلترها، روی گزینه محله رفته و فقط محله ونک را تیک بزنید تا آگهی‌های این محله برایتان نمایان بشود.

تماس مستقیم با کارفرما

یکی دیگر از مزیت‌های دیوار این است که اسم‌تان قرار نیست وارد لیست‌های انتظار طولانی شود. همین اول تکلیف مشخص است: یا من را می‌خواهید یا نه. دیگر این دنگ‌وفنگ‌ها که ایمیل بفرستید، ایمیل‌شان را چک کنند، تصمیم بگیرند و برای تعیین مصاحبه وقت بگذارند به عهده کارفرما گذاشته نمی‌شود. در دیوار فردی که دنبال کار می‌گردد مستقیما به کارفرما یا نماینده‌های او وصل می‌شود اما در سایت‌های کاریابی دیگر راه دسترسی مستقیم بسته است. در دسترسی مستقیم می‌توانید میخ اول را محکم بکوبید. منظور این است که تاثیرگذاری اولیه را به خوبی روی فردی که گوشی را برمی‌دارد، داشته باشید تا طرف مقابل را مایل به تعیین قرار رودررو در صورت لزوم مصاحبه کنید.

دسترسی به شغل‌های کوتاه مدت

خیلی از شما ممکن است فقط برای یک مدت کوتاه دنبال یک فرصت کاری دو سه ماهه بگردید. مثلا نوجوان‌ها دوست دارند در اوقات فراغت تابستانی‌شان یک شغل پاره وقت داشته باشند و با کار کردن برای دوران دانشگاه پول پس‌انداز کنند. گاهی بدهی دارید یا می‌خواهید فورا چیزی بخرید که مجبورید نیمی از سال را به عنوان نیروی کار غیر متخصص کار کنید. معمولا در سایت‌های کاریابی آنلاین دیگر از این دست مشاغل پیدا نمی‌شود. آنقدر ضمانت و سفته باید بدهید که امکان ترک کردن شغلتان زودتر از قرارداد را نخواهید داشت. در دیوار استخدام‌های کوتاه‌مدت خیلی باب است. دلیل این موضوع این است که قیمت ثبت آگهی استخدام برای کارفرما در این پلتفرم به مراتب ارزان‌تر از سایت‌های دیگر است و البته این سایت فراگیری بیشتری در سطح کشور دارد؛ بنابراین بیشتر کارفرماها نیروهایی که برای مشاغل ساده‌تر می‌خواهند در دیوار آگهی می‌کنند.

رسیدن به آگهی‌های متنوع

اگرچه در دیوار زودتر به یک شغل می‌رسید و می‌توانید زودتر از آن هم خارج شوید اما به این معنی نیست که مشاغل یقه سفید با مهارت بالا یا تحصیلات نیاز نباشد. دایره مخاطبان دیوار بسیار زیاد است و کارفرمایان می‌دانند آگهی استخدامشان معمولا بازدهی خوبی دارد. به خصوص بعضی از آنها به خاطر تجربه خوب خرید و فروش، اجاره خانه و وسایل آن به این نتیجه می‌رسند که همچنان ثبت آگهی با حدود ۴۰ هزار تومان در دیوار در مقایسه با برخی از سایت‌های دیگر به‌صرفه‌تر درمی‌آید. به خاطر همین هم برای مثال خیلی از کلینیک‌ها یا درمانگاه‌ها نیازشان به پزشک را در دیوار آگهی می‌کنند. از آگهی‌های فوتوشاپ، سئو، ادیت عکس و یا امور رسانه‌ای هم در این سایت بازدید زیادی می‌شود. همینطور کارفرمایان برای استخدام کارشناس حسابداری یا جذب مهندس (صنایع، برق، مکانیک، کامپیوتر و...) هم در دیوار اطلاع‌رسانی می‌کنند.

پیشنهادهای کار در خانه یا شغل دوم

از وقتی کرونا به زندگی همه مردم دنیا شبیخون زد، خیلی از کسب و کارها را تعطیل کرد و افراد زیادی هم بیکار شدند. یکی از ویژگی‌های کاریابی در دیوار این بود که کارفرماها نسبت به تغییرات زیست محیطی بیرون از محیط کار منعطف بودند. پس آگهی‌های خود را به سمت آگهی‌های کار در خانه تغییر دادند. از سال گذشته تعداد آگهی‌هایی که در آنها کلمه «کار در خانه» تکرار شده نسبت به سال ۱۳۹۸ بیشتر شده است. مهم نیست که شما کجا کار کنید؛ مهم این است که کار را به آنها برسانید. تایپیست، صداپیشگی، بسته‌بندی، بازاریابی تلفنی، ادمین اینستاگرام، ادیتور عکس، پاک کردن سبزی و ... چند نمونه از این مشاغلی هستند که در خانه انجام می‌شوند.

پربیننده ترین گران‌ترین تبلت‌های بازار چند؟ +جدول ۲۸۰میلیون دلار بیت کوین در معرض نابودی! بیت‌کوین مجددا ریزش کرد ارزان‌ترین تبلت‌های بازار +جدول قیمت موبایل (محدوده ۳میلیون تومان)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سایت دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ واگذاری باشگاه پرسپولیس مشخص شد

با انتشار آگهی فروش باشگاه پرسپولیس تاریخ دقیق واگذاری مالکیت این باشگاه به خریداران مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با انتشار آگهی فروش مالکیت 51 درصدی باشگاه پرسپولیس مشخص شد این باشگاه از طریق کارگزاری متعلق به بانک ملی در تاریخ 11 فروردین ماه 1403 به خریداران جدید واگذار خواهد شد.

برخلاف اخبار منتشر شده، بانک ملی مالک جدید پرسپولیس نیست و طبق آگهی منتشر شده فقط مالکیت این باشگاه از طریق کارگزاری این بانک منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس‌| تاریخ واگذاری پرسپولیس مشخص شد
  • بانک ملی خریدار پرسپولیس نیست
  • استان بوشهر سهمیه استخدام یک‌هزار و ۱۵۱ معلم و دبیر را دارد
  • استخدام کادر در مقطع درجه داری نیروی زمینی ارتش
  • استخدام ۱۱۵۱ معلم در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • بانک ملی مالک جدید پرسپولیس نیست! | تاریخ واگذاری باشگاه پرسپولیس مشخص شد
  • تاریخ واگذاری باشگاه پرسپولیس مشخص شد
  • استخدام 3 قهرمان کشتی در شهرداری تهران
  • دستگاه های دولتی بوشهر به تعهد خود برای استخدام معلولان عمل کنند
  • استخدام شهرداری ۱۴۰۳ + ثبت نام آزمون بکارگیری نیروی قراردادی، هزینه و سایت