Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل پایداری اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: تعداد 208 هزار و 999 نفر از متقاضیانی که از این تاریخ بیکار شدند یا بیکاری آنها استمرار داشته در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام و درخواست 159 هزار و 395 نفر رسیدگی شده و 97 هزار و 527 نفر مقرری دریافت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، یکی از تبعات مهم شیوع بیماری کرونا بیکاری بود که به دلیل اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی کسب و کارها مشکلات بی‌شماری را برای نیروی کار کشور به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت برای حمایت از معیشت کسانی که به ناچار در دوره شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند، پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفت که با تزریق به صندوق بیکاری، صرف حمایت از کسانی خواهد شد که با تعطیلی مشاغل در اپیدمی کرونا از ادامه کار بازمانده‌اند.
همچنین برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا افراد، درخواست خود را در آن ثبت کنند. پس از انجام پایش‌های لازم مشمولان شناسایی و پرداخت بیمه بیکاری برای سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) پرداخت شد.
از ابتدای خردادماه رسیدگی به درخواست متقاضیان طبق قانون بیمه بیکاری انجام می‌شود.
مدیرکل بیمه بیکاری و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه درباره آخرین آمار پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ایرنا، گفت: از ابتدای اسفندماه به واسطه شیوع بیماری کرونا کسب و کارها تحت تاثیر قرار گرفت.
«مسعود بابایی» گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد برای بازه زمانی اسفند، فروردین و اردیبهشت بیمه بیکاری پرداخت شود و پس از اعلام این ستاد 840 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری به آدرس prkar.mcls.gov.ir ثبت نام کردند.
وی افزود: براین اساس از ابتدای اسفندماه تا 31 اردیبهشت ماه 730 هزار نفر مشمول قانون کار، بیکار شدند و جزو واجدین شرایط دریافت بیمه بیکاری شناسایی شدند که معادل یک میلیون و 84 هزار نفر ماه می‌شدند یعنی ممکن بود فردی تنها یک ماه بیمه بیکاری دریافت کند و یا بالعکس فردی سه ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کند.
مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون اظهارداشت: از محل یک میلیارد یورویی که به دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برداشت شد حدود هزار و 378 میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشت. به این صورت که یک هزار و 22 میلیارد تومان به بیکاران پرداخت شد و 355 میلیارد تومان هزینه بیمه ایام بیکاری شد تا این مدت جزو سابقه کار و بیمه‌ای افراد محاسبه شود.
وی درباره میزان پرداختی بیمه بیکاری کرونا به مشمولان گفت: به دلیل محدودیت منابع و ریزش بالای نیروی کار در ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا میزان پرداختی مقرری بیکاری 55 درصد حداقل دستمزد افراد بین 825 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزر تومان و متناسب به تعداد افراد تحت تکفل متفاوت بود.
بابایی اظهارداشت: از ابتدای خردادماه 208 هزار و 999 نفر که از متقاضیانی که بیکاری آنان استمرار داشته یا در این تاریخ بیکار شدند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که تا کنون درخواست 159 هزار و 395 نفر رسیده شده است.
وی افزود: تعداد 97 هزار و 527 نفر مقرری بیمه بیکاری خردادماه را دریافت کردند و درخواست 46 هزار و 557 نفر نیز در کمیته دو نفره تایید شده است.
مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون با بیان اینکه از ابتدای خردادماه رسیدگی به درخواست متقاضیان بیمه بیکاری مطابق ماده 6 قانون بیمه بیکاری است، گفت: طبق ماده 6 قانون بیمه بیکاری افراد یک ماه فرصت دارند درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری را ثبت کنند و احراز هویت شوند.
وی افزود: هم اکنون شرایطی فراهم شده است تا احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیارد تومان بیمه بیکاری وزارت تعاون هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم

  مهدی اسلام‌خواه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت : حدود ۳۰ برنامه محوری طی این هفته در استان اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.  اسلام خواه ، عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران استان ، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره نرخ بیکاری، گفت: روند نزولی نرخ بیکاری در استان و افزایش اختلاف آن با میانگین کشوری ادامه دارد. نرخ بیکاری خراسان شمالی سال ۱۴۰۰ معادل ۹.۷ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۱ به ۸.۷ درصد کاهش یافت. اسلام‌خواه اظهار کرد: روند نزولی نرخ بیکاری خراسان شمالی در سال گذشته ادامه یافت و به ۷.۴ رسید. این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته ۸.۱ محاسبه شد و نشان‌دهنده پایین‌تر بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری است. وی به نرخ مشارکت اقتصادی استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آخرین آمار، نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی در پایان سال گذشته ۴۴.۹ درصد محاسبه شد که بیش از ۳.۵ درصد از متوسط کشوری (۴۱.۳) بالاتر است. او بیان کرد: شعارهای سال انتخاب‌شده توسط رهبر انقلاب در سال‌های اخیر، نشان‌دهنده ضرورت توجه ویژه به حوزه اقتصاد و تولید است. امسال شعار هفته کار و کارگر «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» انتخاب شد. وی اظهار کرد: باید به مدل مردم‌پایه برای تحول توجه کنیم و این موضوع را در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم تا با بسیج امکانات و بهره‌مندی از نیروی انسانی ماهر و متخصص بتوانیم مسائل استان و کشور را حل کنیم. اسلام‌خواه ادامه داد: علم به مردمی‌سازی و ضرورت آن وجود دارد، اما باورمندی لازم در این زمینه همچنان کافی نیست. بنابراین باید به سمت تقویت بخش خصوصی حرکت کنیم. وی گفت: همت مضاعفی در این دولت برای تحقق این موضوع اتفاق افتاده است. در استان خراسان شمالی نیز در دو - سه سال گذشته توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی شده است و ما نیز این مسیر را دنبال می‌کنیم. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: دولت در حال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پس از شش برنامه توسعه و سند چشم‌انداز است. در این راستا، تعدادی از بنگاه‌های صنفی و تولیدی کوچک در رقابت با بنگاه‌های تولیدی قرار گرفته‌اند و دسترسی به اطلاعات اقتصادی شفاف شده است که از جمله توفیق‌های مهم دولت در کشور و استان محسوب می‌شود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان