Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:18:03 GMT

تجلیل از ۹ برگزیده مسابقه قصه گویی شب چله در رشت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۳۰۷

تجلیل از ۹ برگزیده مسابقه قصه گویی شب چله در رشت

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله خبر داد و گفت: ۹ اثر از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شد.

پریسا کرمی در جمع خبرنگاران، از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سازمان بهزیستی گیلان و گروه فرهنگی گیله قصه ویژه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله ویژه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها راس ساعت ۱۰ صبح فردا، ۳۰ دی ماه، عنوات کرد: این مراسم با حضور برگزیدگان مسابقه در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان واقع در منطقه سلیمانداراب رشت برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، هدف از برگزاری مسابقه مذکور را معرفی اهمیت بلندترین شب سال در فرهنگ ایران دانست و گفت: مسابقه قصه گویی شب چله در دو بخش قصه گویی فارسی و محلی با محوریت خوانش قصه ها و مثل ها و نقل ها و داستان های کهن و بومی به صورت فارسی و محلی برگزار شد.

کرمی با بیان اینکه شرکت کنندگان از نیمه دوم آذرماه به مدت دو هفته آثار خود را به صورت فایل ویدیویی به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند، گفت: خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی دوستداران فرهنگ و ادب کشور مواجه شدیم.

وی از شرکت بیش از ۴۰ نفر از دوستداران فرهنگ و ادب ایران در مسابقه قصه گویی شب چله خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹ اثر از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شد.

این مسئول فرهنگی، برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان را همراه با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی دانست و یادآور شد: همچنین مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله به صورت زنده از طریق صفحه مجازی اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به نشانی skyroom.online/ch/gilanpl/gilanpl در دسترس عموم دوستداران و علاقمندان به ادبیات کهن ایران زمین خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قصه گویی نهاد كتابخانه هاي عمومي برگزاری مراسم اختتامیه گویی شب چله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: با توجه به دهه حماسه که از ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۳ خردادماه ادامه پیدا می‌کند.

حسین عباس‌زاده افزود:تاکنون شاهد برگزاری ۳ دوره جایزه ملی داستان حماسی بوده‌ایم که به صورت ملی برگزار شده است و از سال گذشته چهارمین دوره داستان حماسی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و در خرداد ماه اختتامیه چهارمین دوره را برگزار می‌کنیم.

وی گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره با محوریت داستان‌های حماسه تاریخی، حماسه بومی و حماسی دینی در دو قالب داستان کوتاه و رمان است که شرکت‌کنندگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی افزود: پس از انتشار فراخوان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی نشست‌هایی تخصصی در سراسر کشور و در استان‌های مختلف تحت عنوان معرفی کلی داستان حماسی، نحوه نگارش و آشنایی شرکت‌کنندگان با این نوع داستان برگزار شد که تقریبا در تمامی استان‌های کشور جلسات تخصصی توسط اساتید با سابقه برگزار شده است.

عباس‌زاده گفت: همچنین کارگاه‌هایی تخصصی در ۱۰ شهرستان خراسان رضوی از جمله شهرستان‌های تربت‌جام، سبزوار، نیشابور، خواف، چناران، تایباد و... برگزار شده است.

وی افزود: در مجموع نزدیک به ۹۹۶ نفر از سراسر کشور و خراسان رضوی در کارگاه‌های آموزشی چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی شرکت کرده‌اند که در فراخوان اولیه آخرین مهلت ارسال آثار تا اواخر دی ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شده بود، اما با توجه به درخواست شرکت‌کنندگان ارسال آثار تا ۱۵ اسفندماه تمدید شد.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خصوص تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: تاکنون ۸۸۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ۱۸۵ اثر در قالب رمان و ۷۰۴ اثر نیز در قالب داستان کوتاه بوده است.

عباس‌زاده گفت: داوری آثار نیز در دو مرحله صورت می‌گیرد که در مرحله اول داوری اواسط اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و مرحله دوم نیز قبل از اختتامیه برگزار می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • کمک‌های هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی بصورت شبانه‌روز انجام می‌شود
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان