Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا قوچی روز دوشنبه در بازدید از این مجموعه، افزود: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تاریخی شهرستان ورزقان سنگ‌ نگاره‌های سده‌های مختلف است و جای خالی موزه‌ای تخصصی در این حوزه دیده می‌ شد که اقدامات لازم در این راستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به منظور مکان‌یابی مناسب برای ایجاد این موزه ارزشمند، محوطه عمارت امیر ارشد ورزقان که یکی از آثار تاریخی مهم این شهرستان محسوب می‌شود، برای ایجاد این موزه انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوچی ادامه داد: مراحل اولیه ایجاد موزه سنگ‌نگاره‌های ورزقان در محوطه عمارت امیر ارشد ورزقان آغاز شده و تلاش داریم تا در ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، خانه امیر ارشد مربوط به دوره قاجار در شهرستان ورزقان، روستای اوخارا (آبخواره) واقع شده است؛ این بنا با بهره‌ مندی از شیوه معماری تاریخی منطقه و سبک ویژه ابنیه قاجاری طراحی و ساخته شده است.

این ساختمان سنگی که به «داش عمارت» مشهور است، کاخ امیر ارشد قراجه داغی بوده و از بناهای زیبا و منحصر به فرد شهرستان ورزقان بشمار می رود؛ خانه تاریخی امیر ارشد نماد شجاعت مردم ورزقان است و در تاریخ ۱ آذر ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۲۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ورزقان موزه سنگ نگاره‌ ها موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزقان موزه سنگ نگاره ها موزه ورزقان موزه سنگ نگاره ها موزه اخبار کنکور امیر ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ساعت موزه‌ها و مجموعه‌های گردشگری شهرداری کرمان در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: فعالیت موزه‌ها و مجموعه‌های گردشگری شهرداری کرمان در ایام نوروز تا ساعت هشت شب ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، عبدالرضا شیخ‌شعاعی با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی سال ۱۴۰۳ در دو بخش روزانه و ویژه نوروز برگزار می‌شود، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های نوروز سال ۱۴۰۳، استقرار ایستگاه راهنمای مسافر در ورودی‌های شهر کرمان و پنج نقطه از شهر است.

وی با اشاره به اینکه در این ایستگاه‌ها راهنمایان گردشگری پاسخگوی گردشگران و مهمانان نوروزی هستند، افزود: در ایستگاه‌های راهنما نقشه‌های گردشگری با محتوای گردشگری مقاومت، اماکن گردشگری و تاریخی و اماکن اقامتی شهر کرمان نیز توزیع می‌شود که در آن اطلاعات کاملی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با اشاره به نصب بیلبوردها و تابلوهای شهری با عنوان «بهار در بهار» گفت: در این تابلوها توأمان به موضوع ماه مبارک رمضان و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر کرمان پرداخته شده است.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه «عکاسی از اماکن تاریخی شهر کرمان» و «خاطرات کرمان‌گردی» ویژه مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: در ایام نوروز نمایشگاه سفره‌های هفت‌سین در بازار قلعه‌محمود، جشنواره بادبادک‌ها در محوطه گنبد جبلیه، استقرار ایستگاه بازی و سرگرمی برای کودکان در گلزار شهدا، برگزاری افطاری ساده در دو بوستان شهر و برگزاری تور گردشگری اماکن تاریخی و تور گردشگری مقاومت نیز برگزار خواهد شد.

شیخ‌شعاعی در پایان از افزایش ساعت کار موزه و مجموعه‌های گردشگری شهرداری کرمان تا ساعت هشت شب در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: موزه بانو حیاتی در بازار کرمان، موزه هوافضا و موزه دیرینه‌شناسی و حیات طبیعی در پارک شهید مطهری از جمله آن‌هاست.

کد خبر 736967

دیگر خبرها

  • بالا رفتن غیرقانونی گردشگر از سنگ نگاره‌های نقش رستم مرودشت
  • لزوم مرمت بناهای تاریخی بر اساس طرح احیا/ عمارت بلدیه رشت یک اثر ملی است
  • در‌های عمارت تاریخی دیوان‌خانه وکیل شیراز به روی گردشگران گشوده می‌شود
  • موزه باستان شناسی عمارت مفخم بازگشایی شد
  • ردپای تاریخ در سنه‌دژ/ معرفی جاذبه‌هایی از سنندج برای گردشگران
  • اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • ساعت کار موزه سینما در نوروز مشخص شد
  • دانشجویان خارجی به پیشواز نوروز رفتند
  • اعلام ساعت موزه‌ها و مجموعه‌های گردشگری شهرداری کرمان در ایام نوروز
  • آشنایی با موزه سیر تاریخ تمدن خراسان جنوبی