Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا پس از ۲ دهه حضور گسترده نظامی به بهانه تامین امنیت در افغانستان ، برای چندمین بار از اتباع آمریکایی خواست تا این کشور را ترک کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت آمریکا در کابل برای نخستین بار در سال 2021 میلادی و چندمین بار در سال‌های اخیر نسبت به وضعیت امنیتی در سراسر افغانستان و حضور در این کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه منتشر شده آمده است که در هفته‌های اخیر حملات تروریستی، آدم ربایی، جرایم جنایی و ناآرامی‌های مدنی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می‌افزاید که هتل‌ها، مجتمع‌های مسکونی، سازمان‌های بین‌المللی، سفارتخانه‌ها و سایر اماکن که محل تردد و رفت و آمد اتباع خارجی بویژه اتباع آمریکا است مورد تهدید مداوم قرار دارند.

سفارت آمریکا در کابل همچنین به اتباع این کشور هشدار می‌دهد که به دلیل میزان جرایم جنایی، رویدادهای تروریستی، ناآرامی‌های مدنی، آدم ربایی، درگیری‌های مسلحانه و کرونا به کابل سفر نکنند و اتباع آمریکایی نیز افغانستان را ترک کنند.

بیانیه در ادامه تاکید می‌کند که اگر اتباع آمریکایی قصد ادامه حضور در افغانستان را دارند باید رفت‌وآمدهای خویش را محدود به مواردی کنند که «بسیار ضروری» هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سفارت آمریکا در کابل همچنین از اتباع این کشور می‌خواهد تا برنامه‌های امنیتی شخصی خویش را مورد بازنگری قرار داده و از رفتن به محلاتی که به محل تجمع غربی‌ها معروف هستند، خودداری کنند.

این در حالی است که در آستانه برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، واشنگتن به پادگان نظامی تبدیل شده و 25 هزار نیروی نظامی برای تامین امنیت مراسم در این شهر مستقر می‌شوند.

با این حال سرویس‌های امنیتی آمریکا از احتمال بروز حملات نفوذی در زمان برگزاری مراسم بیم دارند چیزی که بیشتر در افغانستان شاهد آن بودیم که مخالفان مسلح دولت با پوشش نیروهای امنیتی در میان آن‌ها قرار گرفته و به این نیروها حمله می‌کنند.

ترس از حملات داخلی؛ اف‌بی‌آی نظارت بر نظامیان گارد ملی را تشدید کردنقش پررنگ گارد ملی آمریکا برای برقراری امنیت مراسم تحلیف بایدنپنتاگون مجوز استقرار 25 هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن را صادر کرد

«دنیل هوکانسان» رئیس دفتر گارد ملی آمریکا در این باره به سی‌بی‌اس می‌گوید که اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا برای جلوگیری از وقوع حمله نفوذی قرار است همه نیروهای اعزام شده برای تامین مراسم تحلیف را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا نظامیان آمریکایی اخبار افغانستان اخبار آمریکا نظامیان آمریکایی اخبار افغانستان سفارت آمریکا در کابل اتباع آمریکایی اتباع آمریکا گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواهان حضور در نشست شانگهای

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با سفیر چین خواستار حمایت این کشور برای حضور کابل در نشست آتی نشست سازمان همکاری شانگهای به عنوان عضو ناظر شد.

محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با ژائو شینگ، سفیر چین در کابل گفت هیأت حاکمه افغانستان خواستار روابط خوب با پکن است و از ابتکار «یک راه و یک کمربند» چین حمایت می‌کند.

وی افزود کابل خواستار تفاهم گسترده سیاسی و توسعه همکاری با کشورهای منطقه است و می‌خواهد در اجرای پروژه‌های بزرگ ایفای نقش کند.

عبدالکبیر با تأکید بر اینکه طالبان به هیچکس اجازه نخواهد داد تا از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند، افزود: طالبان خواستار حضور در نشست آینده سازمان همکاری شانگهای به‌عنوان عضو ناظر است.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در ادامه همچنین خواست تا چین از افغانستان حمایت کند و تجارب خود را به‌ منظور تقویت اقتصادی با افغانستان به اشتراک بگذارد.

سفیر چین نیز در این دیدار خاطرنشان کرد که طی شش ماه مأموریت خود در افغانستان تلاش کرده تا روابط افغانستان و چین تقویت شود.

وی همچنین تصریح کرد چین در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند و در نشست‌های بین‌المللی نیز تأکید کرده است که باید با حکومت کنونی افغانستان تعامل صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواهان حضور در نشست شانگهای
  • طالبان کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • مراسم ترتیل خوانی قرآن اتباع افغانستانی در مشهد + فیلم
  • طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد
  • انفجار در کابل
  • حمایت چین از گسترش فعالیت‌های اقتصادی در افغانستان
  • نهاد آمریکایی: طالبان دلیل کمی برای پذیرفتن خواسته‌های غرب دارد
  • برگزاری جشنواره غذاهای محلی افغانستانی در سمنان