Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@04:59:35 GMT

تشریح جزئیات نشست 14 گروه فلسطینی در قاهره

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۳۸۸

تشریح جزئیات نشست 14 گروه فلسطینی در قاهره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشست چهارده گروه‌ فلسطینی به زودی در قاهره پایتخت مصر برگزار می‌شود.

در همین زمینه «عبدالله عبدالله» از اعضای ارشد جنبش فتح جزئیات دیدار این نشست را برای روزنامه مصری «عربی 21» شرح داد و گفت، این نشست در راستای توافق‌های اخیر فتح و حماس پس از پشت سر گذاشتن بحران داخلی در نظام سیاسی صورت می‌گیرد و به دنبال تعریف ویژگی‌های مسیر جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع اصلی در این دیدار، انتخابات، برنامه سیاسی و گام‌های عملی بعدی است. می‌خواهیم بر یک برنامه سیاسی که در آینده بر اساس آن به پیش خواهیم رفت، توافق کنیم به نحوی که یک تصمیم و یک برنامه سیاسی مورد توافق همه داشته باشیم.

عبدالله در ادامه گفت: بسیاری از مسایل مهم از جمله انتخابات هستند که باید با آن مقابله کنیم و این نشست دنبال تضمین به سرانجام رسیدن این اقدام است زیرا یک ورودی برای پایان اختلافات داخلی فلسطین، ایجاد دولت وحدت ملی و شراکت سیاسی به شمار می‌رود.

وی درباره دلیل انتخاب قاهره به عنوان میزبان این نشست گفت، اتحادیه عرب در سال ۲۰۰۷ مأموریت نظارت و پیگیری پرونده پایان اختلافات داخلی در فلسطین را به مصر سپرد.

بر اساس حکم محمود عباس، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

 دبیران کل گروه‌های فلسطینی چهار ماه پیش (سپتامبر گذشته) طی نشستی که در استانبول ترکیه برگزار کردند بر برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات پیاپی (پارلمانی، ریاست جمهوری و مجلس ملی) توافق کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین مصر قاهره انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با سفیر چین خواستار حمایت این کشور برای حضور کابل در نشست آتی نشست سازمان همکاری شانگهای به عنوان عضو ناظر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل گفت هیئت حاکمه افغانستان خواستار روابط خوب با پکن است و از ابتکار «یک راه و یک کمربند» چین حمایت می‌کند.

وی افزود کابل خواستار تفاهم گسترده سیاسی و توسعه همکاری با کشورهای منطقه است و می‌خواهد در اجرای پروژه‌های بزرگ ایفای نقش کند.

عبدالکبیر با تأکید بر اینکه طالبان به هیچکس اجازه نخواهد داد تا از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند، افزود: امارت اسلامی خواستار حضور در نشست آینده سازمان همکاری شانگهای به‌عنوان عضو ناظر است.

چین: سازمان همکاری شانگهای باید به تعامل و گفتگو با افغانستان پایبند باشدحمایت چین و روسیه از ایجاد ثبات در افغانستانچین: ارتقای همکاری عملی با افغانستان باید در اولویت سازمان ملل باشد

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در ادامه همچنین خواست تا چین از افغانستان حمایت کند و تجارب خود را به‌ منظور تقویت اقتصادی با افغانستان به اشتراک بگذارد.

سفیر چین نیز در این دیدار خاطرنشان کرد که طی شش ماه مأموریت خود در افغانستان تلاش کرده تا روابط افغانستان و چین تقویت شود.

وی همچنین تصریح کرد چین در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند و در نشست‌های بین‌المللی نیز تأکید کرده است که باید با حکومت کنونی افغانستان تعامل صورت گیرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد
  • ابعاد چندلایه بحران سیاسی در لبنان
  • سی ان ان: آیا آمریکا در آستانه جنگ داخلی است؟
  • نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران و ترکیه برگزار شد
  • نشست هماهنگی انصارالله یمن با گروه های مقاومت فلسطینی
  • نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران _ترکیه و ۱۲ برنامه عملیاتی
  • احتمال ادامه گفتگو‌های برقراری آتش‌ بس در غزه
  • احتمال ادامه گفت‌وگوهای برقراری آتش‌بس در غزه
  • تشریح فعالیت‌های پویش نیکوکاری البرز