Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از نظر ظرفیت ناوگان تحت پرچم، جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان ۲۰ کشور اول دنیا مطرح است.

محمد راستاد در برنامه تلویزیونی درباره کشتی های تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ناوگان تحت پرچم و مالکیت شرکت‌های ایرانی، از نظر نوع و کاربری متنوع هستند همچنین از نظر اندازه و ظرفیت نیز تنوع قابل توجهی در ناوگان کشتیرانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی ناوگان منطقه‌ای داریم که عمدتاً در آبهای خلیج فارس و دریای عمان تردد دارند که برای صادرات، واردات و کاپوتاژ (جابه‌جایی کالا بین بنادر و جزایر داخلی) استفاده می شوند، عمده ناوگان تحت مالکیت اشخاص و شرکت‌های ایرانی این ناوگان هستند.

راستاد بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار فروند لنج سنتی ثبت شده داریم که ۴ هزار فروند آن فعال است.

وی درباره کشتی های اقیانوس پیما بیان کرد: تعداد ۳۰۰ فروند انواع شناور اقیانوس پیما تحت مالکیت و پرچم جمهوری اسلامی ایران است که در آبهای بین المللی و یا به صورت اقیانوس پیما تردد دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این ناوگان از نظر تناژ بالا ترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در مجموع از نظر ظرفیت ناوگان تحت مالکیت شرکت‌های ایرانی، جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان ۲۰ کشور اول دنیا مطرح است.

* پرداخت تسهیلات برای تأمین شناور/ وام به سازنده ها پرداخت می شود

وی درباره پرداخت تسهیلات برای ساخت شناور اظهار کرد: سازمان بنادر تسهیلات را به خریداران شناورهای مسافری پرداخت می کند، از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی این تسهیلات پرداخت می شود.

راستاد اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات به شناورها، این طرح ها مطرح و به کمیته بررسی ارسال می شود و با همکاری بانک های عامل در این زمینه تسهیلات به سازندگان داخلی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات این شناورها به سازندگان پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات به نفع خریداران است اما تسهیلات به حساب سازندگان واریز می شود تا این مبالغ در مسیر ساخت شناورها صرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به محدودیت در منابع ناوگان منطقه ای، ناوگان گردشگری و مسافری دریایی در اولویت برای پرداخت این تسهیلات هستند.

* بهره برداری از 223 فروند شناور ساخته شده

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این باره توضیح داد: در مجموع 272 قرارداد ساخت انواع شناورها منعقد شده است که 223 فروند به بهره برداری رسیده و 49 فروند هم در حال ساخت است.

راستاد تاکید کرد: تاکنون بالغ بر 500 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت انواع شناورها پرداخت شده و به تناسب نوع قرارداد بخشی از سود تسیهلات به صورت یارانه ای توسط سازمان بنادر و دریا نوردی پرداخت می شود.

وی افزود: بازپرداخت پس از دوره ساخت شناور آغاز می شود و اقساط تسهیلات هم به صورت مساوی پرداخت می شود و بخشی از سود تسهیلات هم از طریق سازمان بنادر و دریانوردی پرداخت می شود و اولویت آنها هم برای شناورهای مسافری و گردشگری است.

برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، نفت ، صادر کننده ، برنت ، اوپک لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lte

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران نفت صادر کننده برنت اوپک سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران پرداخت می شود اقیانوس پیما ناوگان تحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ۱۳ مسیر مجاز سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳/خدمات‌رسانی در ۲ مسیر دریایی بین‌المللی به مردم در ایام نوروز

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با پیش بینی رشد ۳ تا ۵ درصدی سفرهای دریایی نوروزی خبر داد و گفت:در حوزه عملیات جستجو و نجات از پهباد نیز استفاده خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، علی‌اکبر مرزبان در نشست خبری با بادآوری تشکیل کمیته حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروز 1403 اظهار کرد: در طرح نوروزی 1402 حدود 6.5 میلیون سفر دریایی و گردشگری داشتیم که از این رقم 3.5 میلیون نفر سفر مربوط به حمل‌ونقل دریایی بود

وی با پیش بینی افزایش 3 تا 5 درصدی سفرهای دریایی در نوروز 1403 افزود: در سفرهای نوروزی سه محور حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی ارائه خدمات در شأن مردم و آمادکی لازم برای مداخله در زمان بروز سوانح احتمالی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص سفرهای دریایی بیان کرد: مسافران فقط از مبادی مجاز که تحت پوشش سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد برای انجام سفرهای دریایی نوروز استفاده کنند، افزود: سال گذشته در مبادی مجاز یک سانحه منجر به فوق نداشتیم که جزو دستاوردهای سازمان و بنادر بوده است. 

وی افزود: تمام شناورهای تجسس و نجات در تمام بنادر کشور هم در مبادی مجاز و هم غیرمجاز مستقر هستند. علاوه بر این از ظرفیت همیاران ناجی هم برای سفرهای نوروزی استفاده کرده‌ایم. همچنین از ظرفیت نیروهای نظامی در مواقع اضطراری به خصوص در آبهای جنوب کشور استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی، در حوزه عملیات جستجو و نجات از پهباد نیز استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال شاهد افزایش 18 فروند در دریایی خزر و 3 فروند در آبهای خلیج‌فارس بودیم که 760 هزار تن به ظرفیت کشتیرانی ایران اضافه شد. به این ترتیب رتبه جمهوری اسلامی ایران در کشتی‌های مالکیتی از 17 به 16 کاهش یابد.

الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست گفت: برای ایام نوروز 58 فروند شناور با ظرفیت درجا 6441 صندلی، 47 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت 1932 دستگاه خودرو، 95 فروند شناور تفریحی، 6750 فروند قایق تفریحی با ظرفیت 5 تا 7 نفر با ظرفیت جابجایی 41380 نفر آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص اعلام مسیرهای مجاز سفرهای دریایی استان هرمزگان اظهار کرد: در استان هرمزگان 13 مسیر مجاز دریایی داریم که شامل مسیر دریایی بندر حقانی به بنادر هرمز، لارک، قشم، هنگام، بوموسی و در غرب هرمزگان از چارک به کیش و بندر لنگه به کیش، آفتاب به کیش، پل به لافت، سی دراز به هنگام، کندلو به هنگام، باهنر به بهمن و ذاکری به لازم اشاره کرد.

وی تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم فقط از مسیرهای مجاز اعلام شده برای سفرهای دریایی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ ناوگان مسافری دریایی ایران چه زمانی بازنشسته می شوند؟
  • هژمونی دریایی جبهه جنوب ‌از اقیانوس هند تا دریای عمان
  • رشد ۱۷ درصدی سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۲/ صعود یک پله ای ظرفیت ناوگان ملی کشور
  • افزایش ۵ درصدی تردد‌های دریایی در ایام نوروز
  • افزایش غیر رسمی ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت شناور‌های مسافری در بنادر هرمزگان
  • اختصاص ۲۷ فروند شناور تخصصی نجات دریایی برای سفر‌های نوروزی
  • افزایش ۳ تا ۵ درصدی سفر‌های دریایی در نوروز ۱۴۰۳
  • ۶۷۵۱ قایق تفریحی آماده سفرهای نورزی/ ۱۳ مسیر دریایی مجاز وجود دارد
  • اعلام ۱۳ مسیر مجاز سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳/خدمات‌رسانی در ۲ مسیر دریایی بین‌المللی به مردم در ایام نوروز
  • افزایش ۱۸ فروند کشتی در دریای خزر/ بهبود یک پله‌ای ظرفیت باری