Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:47:37 GMT

۸۲ درصد جمعیت استان اصفهان شهرنشین هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۴۲۱

۸۲ درصد جمعیت استان اصفهان شهرنشین هستند

ایسنا/اصفهان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ۱۲۴۵ شهرداری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ شهرداری در استان اصفهان است.

علی‌اصغر ذاکری، امروز (دوشنبه-۲۹ دی ماه) در جلسه شورای اداری چادگان، اظهار کرد: در کشور ۱۲۴۵ شهرداری وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ شهرداری در استان اصفهان است و ۸۲ درصد جمعیت استان را شهرنشینان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گران بودن اداره هر شهر، گفت: تمدن شهری و انتظاراتی که وجود دارد باعث می‌شود که به موضوع مهاجرت بیشتر دامن زده شود و با توجه به مهاجرت بی‌رویه به کلان شهرها هزینه‌ها و انتظارات نیز بالاتر می‌رود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: زیرساخت‌هایی که برای کلان‌شهرها در نظر گرفته شده قطعاً پاسخگوی روانه شدن سیل جمعیت از روستاها به شهرها نیست و باعث به وجود آمدن بحران‌هایی برای اداره شهرها می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمود بنی جمالی-  امام جمعه چادگان در این جلسه گفت: شهرداری چادگان باید از ظرفیت سازمان عمران برای توسعه شهر استفاده کند و از عوارض مجتمع‌های تفریحی نیز استفاده اصولی شود تا طبق برنامه‌ریزی و زمان بتوان حرکت‌های ارزشمندی را برای مردم شهر به یادگار گذاشت.

وی به لازمه بلند مدت بودن برنامه‌های شهرداری ها اشاره کرد و افزود: داشتن برنامه‌های بلند مدت برای یک شهر توریستی به ویژه چادگان بسیار ضروری است و می‌طلبد ساماندهی ترمینال مسافربری و فضای سبز شهری در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار چادگان نیز با اشاره به مشکل‌های پیش روی چادگان با وجود توریستی بودن آن، گفت: تأمین آب مورد نیاز برای فضای سبز یکی از مشکلات اصلی شهر است.

عباس توکلی با اشاره به توسعه شهر چادگان گفت: مدیریت شهری باید به صورت منطقی و مؤثر اراضی را تحت مدیریت داشته باشد که با استفاده از ظرفیت‌ها نقش و تأثیر آن نیز برای مردم نمایان شود.

در پایان از زحمات جمشید اسماعیلی-شهردار سابق تقدیر و محمد عرب چادگانی به عنوان شهردار جدید چادگان منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرنشيني مهاجرت استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چادگان گفت: با توجه به تقارن ایام پیش‌رو و آغاز فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

مجتبی حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام پیش رو و با شروع فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، تا اطلاع ثانوی ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

وی افزود: ممنوعیت صید ماهی در دریاچه از یکم اردیبهشت تا اواسط تیر سال جاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان خاطرنشان کرد: طی سه روز اخیر از اعلام ممنوعیت صید ماهی، هنوز مورد تخلفی مشاهده نشده است.

حاجتی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت صید در این فصل گشت‌زنی و کنترل دریاچه زاینده‌رود بیشتر شده است و اگر مورد تخلفی مشاهده شود، مراتب آن صورت‌جلسه و به مقام قضائی تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: دریاچه زاینده‌رود با مساحت ۵۴ کیلومترمربع یکی از مناطق حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده‌رود است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان گفت: بیشتر ماهیان این دریاچه، کپور، آمور، زرد پر، فیتوفاکت و قزل‌آلا هستند که علاوه بر آن محل زادوولد و جوجه‌آوری پرندگان مهاجر کاکایی ارمنی و پرستوی دریایی در فصل پاییز است.

کد خبر 747144

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است