Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جوی هوای استان بیان کرد: امروز، دوشنبه، در برخی نقاط استان افزایش وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته جاری با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان، افزایش ابر را خواهیم داشت، افزود: روز پنج شنبه تشدید ناپایداری ها، افزایش وزش باد، افزایش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خندان رو بیان کرد: همچنین بارش پراکنده برف و باران برای روز پنج شنبه تا عصر جمعه در شمال و شمال شرق پیش بینی می شود.

کاهش محسوس دمای هوا

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در صبح جمعه و صبح شنبه دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی از سرما و یخبندان شبانه طی پایان هفته جاری خبر داد و گفت: از کشاورزان و دامداران خواستاریم سوخت کافی سالن های پرورشی، گلخانه ها و دامداری ها را تهیه کنند.

خندان رو خواستار استفاده بهینه در مصرف انرژی شد و افزود: همچنین کشاورزان محتویات سم پاش ها را تخلیه کرده و از سیستم های نوین آبیاری مراقبت کنند.

وی همچنین خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضروری شد و افزود: با توجه به افزایش شدید باد در روز پنج شنبه، گلخانه داران نسبت به استحکام تاسیسات گلخانه اطمینان حاصل کنند.

خندان رو بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با منفی دو درجه سانتی گراد سردترین و دهسلم با ۲۴ درجه سانتی گراد گرم ترین مناطق بوده اند.

کد خبر 5124663

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی خراسان جنوبی کاهش دما ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز آمار کرونا کرمانشاه ایام فاطمیه شهرکرد گرگان عکس استانها شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا شهرستان کرج بوشهر عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س خندان رو پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بر اساس هشدار هواشناسی استان از اوایل وقت سه شنبه ۲۹ اسفند تا اواخر وقت چهارشنبه یکم فروردین سامانه توده هوای ناپایدار جوی در استان فعالیت خواهد کرد.
کارشناس هواشناسی استان گفت: در این سامانه نوع مخاطره وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا رگبار و رعد و برق، وقوع رواناب بطور محدود، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و احتمال تگرگ در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای پیش بینی شده است.

لطفی با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه جوی بیرجند، خوسف، درمیان سربیشه، حاجی آباد زیرکوه، قائنات، سرایان، فردوس، بشرویه، نهبندان و طبس خواهد بود افزود: لغزندگی جاده ها، وقوع رواناب و آبگرفتگی محدود، خسارت تگرگ به بخش کشاورزی، اختلال در تردد‌های جاده ای، خطر برق گرفتگی در اثر صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه ای، خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و بنر‌های تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و بنر‌های تبلیغاتی، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان و جابجایی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی، آمادگی نهاد‌های خدمات رسان مرتبط با مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از توصیه‌های هواشناسی استان است.

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های ۸ شهرک کشاورزی در خراسان جنوبی
  • هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۸ اسفند
  • برف و باران در راه آذربایجان‌غربی است
  • خراسان جنوبی/خریدهای عیدانه و چهره خندان بازار
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۷ اسفند
  • هوای آذربایجان غربی از فردا برفی و بارانی می شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۷ اسفند
  • دریا در استان بوشهر متلاطم است/ فعالیت سامانه بارشی از سه‌شنبه
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۶ اسفند