Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@09:33:36 GMT

سفر وزیر دفاع ترکیه به بغداد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۴۵۴

سفر وزیر دفاع ترکیه به بغداد

وزیر دفاع ترکیه در سفری از پیش اعلام نشده به منظور دیدار و رایزنی با شماری از مسئولان عراقی وارد بغداد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سفری از پیش اعلام نشده وارد بغداد شد و قرار است وی در جریان این سفر با جمعه عناد، همتای عراقی خود، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور و مسؤولان دیگر دیدار و رایزنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز دلایل انجام این سفر یا اینکه در خصوص چه مسائلی رایزنی خواهد شد، مشخص نشده است.

پیشتر، یک عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق نسبت به طمع‌ورزی‌های توسعه طلبانه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در عراق و احتمال نفوذ آنکارا در شمال عراق هشدار داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلوصی آکار بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالامیر الشمری با بیان این مطلب خاطر نشان کرد که دولت عراق اجازه نخواهد داد حزب کارگران کردستان (پ ک ک) بهانه‌ای برای هدف قرار دادن خاک عراق شود.

وزیر کشور عراق با اشاره به آغاز روند اعطای مجوز حمل سلاح سبک برای شهروندان عراقی و خریداری اسلحه سنگین از شهروندان توسط دولت، تاکید کرد که سلاح باید تنها در اختیار دولت باشد.

پیشتر، تهران و بغداد در مارس ۲۰۲۳ با امضای یک توافقنامه امنیتی در خصوص خلع سلاح گروه‌ های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق به توافق رسیدند. در این توافقنامه بر عدم تبدیل خاک عراق به مرکزی برای حضور گروه‌های مسلح یا نقطه شروعی برای هدف قرار دادن همسایگان این کشور و عدم تضعیف حاکمیت عراق تاکید شده است.

الشمری که با العربیه گفتگو می‌کرد، در ادامه اظهار داشت که مرز دهوک در شمال عراق در معرض مداخله نظامی ترکیه است و به منطقه‌ای برای درگیری با «پ‌ک‌ک» تبدیل شده است.

وی افزود: «دولت در خصوص حزب کارگران کردستان با ترکیه هماهنگی کرده است، اما این موضوع به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه از نظر جغرافیایی نیاز به زمان دارد.»

عراق می‌گوید عملیات نظامی ترکیه در شمال، حاکمیت این کشور را نقض می‌کند، اما آنکارا با تاکید بر ضرورت ادامه این حملات برای محافظت از خاک خود، درباره تهاجم جدید هشدار داد.

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • رایزنی روسیه و آفریقای مرکزی درباره همکاری نظامی
  • رایزنی روسیه و آفریقای میانه درباره همکاری نظامی
  • جزئیات تازه از تفاهمات عراق و ترکیه درباره مقابله با «پ.ک.ک»
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم