Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه، پس از تجربه بالاترین حد خود در طول ۱۱ماه اخیر، با افت بیشتری همراه شد و پس از روند صعودی که در اواخر اکتبر به دنبال کاهش تولید و تقاضای قابل توجه از سوی چین داشت، چشم‌انداز این بازار بر اثر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا زیر سوال رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت خام برنت پس از سقوط ۲.۳درصدی در روز جمعه، امروز نیز با افت ۰.۵درصدی یا ۳۰سنت مواجه شد و با قیمت ۵۴.۷۹دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. نفت ایالات متحده نیز پس از تجربه کاهش ۲.۳درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، روز دوشنبه ۲۱سنت یا ۰.۴درصد سقوط کرد و ۵۲.۱۵دلار در هر بشکه معامله شد.

این معیارها در هفته‌های اخیر به دنبال آغاز عرضه واکسن کووید-۱۹ و کاهش غافلگیرانه تولید نفت خام توسط بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، عربستان سعودی، قدرت گرفته بودند. با این حال، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، سبب افزایش تردیدها در خصوص اینکه وضعیت تقاضا تا چه زمانی با مشکل مواجه خواهد بود، شده است.

در چین، که موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در حال افزایش است، بیش از ۲۸میلیون نفر در قرنطینه به سر می‌برند، زیرا پکن در تلاش است از احیای مجدد ویروس کرونا در کشوری که برای اولین بار آن را تجربه کرد، جلوگیری کند.

پربیننده ترین مسیر رفع تحریم‌های نفتی ایران در اولویت‌های آخر است ایران نفت ندارد؟! واکنش سازمان انرژی اتمی به بیانیه سه کشور اروپایی نحوه دریافت خسارت ناشی از قطعی برق حامل‌های انرژی در ایران ارزان است؟!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت خام برنت طلای سیاه عرضه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز

به گزارش جام جم آنلاین، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۷۳۶ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان کشف قیمت شد‌.

همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۳ هزار و ۲۲۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار ثابت مانده است.

کاهش ۹۵هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۳۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۴۱۹ هزار تومانی به قیمت ۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن افزایش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۵۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۵ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۹۵ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) ، با کاهش ۱. ۳۴ درصدی به نرخ ۲۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار