Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:20:50 GMT

۳ خبر زیست محیطی از اشنویه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۶۰۳

۳ خبر زیست محیطی از اشنویه

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک بال پرنده شکاری سارگپه پاکوتاه که توسط دوستداران محیط زیست برای مداوا به این اداره تحویل داده شده بود، پس از مداوا در یکی از زیستگاه‌های اصلی این شهرستان در دامن طبیعت رهاسازی شد.

کریم خضری افزود: این بهله سارگپه پا کوتاه که از ناحیه بال مصدوم شده‌ بود توسط یکی از دوستداران حیات وحش تحویل اداره محیط زیست این شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخلفان شکار کل و بز با ۶۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند

وی اضافه کرد: پرونده سه نفر از شکارچیان حرفه‌ای کل و بز نیز پس از طی مراحل قانونی با صدور حکم برای متخلفان مختومه شد و برابر حکم صادره علاوه بر پنج سال حبس تعزیری از بابت خسارت وارده، آنها به پرداخت ۶۷۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

خضری ادامه داد: از این مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال وصول شده‌ است و مابقی نیز طی یک فقره چک به حساب جرایم ناشی از شکار و صید واریز می‌شود.

وی افزود: این شکارچیان از یکی از شهرهای همجوار در ارتفاعات حوزه این شهرستان اقدام به شکار سه راس کل و بز و دیگر وحوش کرده بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شدند.

شناسایی چهار شکارچی غیرمجاز

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه در خصوص شناسایی شکارچیان متخلف در منطقه آغبلاغ نیز افزود: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شنیده شدن صدای تیر در ارتفاعات روستاهای "رشگند" و "علیان" یگان حفاظت محیط زیست در معیت نیروی انتظامی در محل حضور یافتند و تعداد چهار شکارچی متخلف را مورد تعقیب قرار دادند که اقدامات لازم پس از شناسایی شدن آنها صورت خواهد گرفت.

خضری با اشاره به وضعیت تنوع زیستی این شهرستان افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه، این اداره در تلاش است محدوده ۳۰ هزار هکتاری را تحت عنوان منطقه حفاظت شده موسوم به "هوارمامز" را ثبت کند که با به سرانجام رساندن این مهم و ارتقای وضعیت حفاظتی، می‌توان به پایداری و ثبات تنوع زیستی در این منطقه امیدوار بود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اشنویه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اشنویه سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اشنویه اخبار کنکور حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  شهند اظهار کرد: در حوزه یگان حفاظت تلاشهای بسیاری برای صیانت از محیط زیست انجام شده است و ۳۵۷ تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز کشف و ضبط و ۳۶۷ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی ادامه داد: در همین راستا ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز و مجاز از متخلفان کشف و ضبط و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هزار و ۷۰۰ راس دام غیر مجاز از مراتع تحت مدیریت محیط زیست اخراج شد و در ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت که اغلب حاشیه تالابها بود اطفای حریق شد.

 وی با اشاره به افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: این اعتبارات افزایش ۲.۵ برابری داشت و به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال رسید در حالیکه قبل آن ۲۰۰ میلیارد ریال بود که رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تمامی اعتبارات در سال گذشته جذب و در پروژه های زیست محیطی هزینه شده است.

 آذربایجان غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱منطقه تحت مدیریت تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند؛ ۱۵.۱درصد مساحت استان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

 

 

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی