Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:02:03 GMT

کرونا در اروپا؛ سرعت بالای شیوع، توزیع کند واکسن

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۶۱۳

کرونا در اروپا؛ سرعت بالای شیوع، توزیع کند واکسن

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های غربی، هیچ نشانه ای از کند شدن سرعت سرایت این بیماری دیده نمی شود به طوری که شمار مبتلایان در سراسر جهان از ۹۴ میلیون نفر گذشته و بیش از ۲ میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند و اروپا جزو مناطقی در جهان است که بیشترین تاثیر را از این همه گیری متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین کارزار واکسیناسیون در تاریخ، اکنون در سراسر جهان در حال اجراست. بیش از ۴۲.۲ میلیون دُز واکسن در ۵۱ کشور جهان توزیع شده که این میزان به طور متوسط، حدود ۲.۴۳ میلیون دُز در روز است.

اما نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تاخیر در تحویل واکسن فایزر-بایون‌تک به روند توزیع واکسن در کشورهای اروپایی که همین حالا هم به دلیل کند بودن این فرآیند زیر تیغ انتقاد هستند، خدشه وارد کند.

قبل از تاخیری کوتاه مدت در توزیع واکسن، قرار است تحویل واکسن ها به اتحادیه اروپا از ۲۵ ژانویه (۶ بهمن) به برنامه ریزی اولیه بازگردد.

چند کشور اسکاندیناوی و حوزه بالتیک شرایط را غیرقابل قبول خوانده اند و نیروی اقدام راهبرد واکسیناسیون بلژیک از شرکت فایزر به دلیل مشورت نکردن با این نیرو انتقاد کرده است.

فرانسه که شمار فوتی های کرونایی اش از ۷۰ هزار نفر فراتر رفته، قرار است از روز دوشنبه عملیات واکسینه کردن افراد بالای ۷۵ سال را آغاز کند. روسیه نیز واکسیناسیون عمومی را در همین روز آغاز می کند.

پروسه طولانی مدت توزیع واکسن به منزله آن است که کشورهای مختلف همچنان گزینه دیگری به جز اتکا به قرنطیه، منع رفت و آمد و فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل گسترش بیماری ندارند.

سوئیس و ایتالیا محدودیت ها را از روز دوشنبه تشدید می کنند و انگلیس نیز لزوم قرنطینه و منفی بودن آزمایش کرونا را شرط ورود به این کشور تعیین کرده است.

اتریش که در حال حاضر سومین دوره قرنطینه ملی را می گذراند، از تمدید محدودیت ها تا ۸ فوریه (۲۰ بهمن) درصورت افزایش موارد ابتلا و گسترس گونه های ویروس که احتمال مسری بودنشان بیشتر است، خبر داده است.

در این میان، اسپانیا از روز یکشنبه اجرای دُز دوم واکسن به افرادی را که دُز اول را اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) دریافت کردند، آغاز کرده است.

در نروژ که ۱۳ فرد میانسال و نحیف پس از اولین دور واکسیناسیون فوت کردند، مرکز داروهای پزشکی این کشور پس از ارزیابی مواردی اعلام کرد که مرگ این افراد احتمالا با عوارض جانبی واکسن مرتبط بوده است.

از سویی، اعتراض های در کشورهای بسیاری با تمدید سخت گیری های کرونایی افزایش یافته است.

حدود ۱۰ هزار نفر از اتریشی ها روز شنبه در اعتراض به وضعیت موجود در شهر وین تظاهرات کردند و خواستار استعفای دولت شدند.

اکثر معترضان اتریشی از زدن ماسک یا رعایت فاصله گذاری اجتماعی خودداری کردند.

همچنین چندین هزار نفر از مردم هلند روز یکشنبه در شهر آمستردام نسبت به اعمال قرنطینه اعتراض کردند که در نهایت جمعیت معترض با دخالت پلیس متفرق شدند.

هیچ یک از تظاهرات کنندگان ماسک بر صورت نداشتند و تعداد اندکی فاصله اجتماعی را رعایت می کردند. پلیس ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت معترض از خودروهای آب پاش استفاده کرد.

دولت هلند مدارس و اکثر فروشگاه ها را در ماه دسامبر برای کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا تعطیل و این هفته قرنطینه را برای دستکم سه هفته دیگر تمدید کرد.

در همین حال، برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مقادیر کمتر از حد انتظار دُز واکسن فایزر را دریافت کرده اند. انگلیس کنترل مرزی اش را برای جلوگیری از شیوع گونه های جدیدی از کووید – ۱۹ افزایش داده است و روسیه قصد دارد به طور کامل مدارس را از هفته آینده بازگشایی کند.

در یونان بخشی از محدودیت های کرونایی کاهش یافته و منطقه کاتالونیا انتخابات پارلمانی را که قرار بود در روز ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) برگزار شود تا ۳۰ می (۹ خرداد ۱۴۰۰) به تعویق انداخته است.

شرکت فایزر تلاش می کند نگرانی ها در اروپا در مورد تحویل واکسن را کاهش دهد.
عملیات در کارخانه فایزر در بلژیک برای افزایش ظرفیت تولید جریان دارد.

فشار بر آژانس دارویی اروپا برای تایید سریع واکسن آمریکایی-اروپایی

 روزنامه فرانسوی لوموند فاش کرد اسناد مربوط به واکسن کرونا که ماه گذشته از سوی هکرها ربوده شدند نشان می دهد آژانس دارویی اتحادیه اروپا برای تایید فوری واکسن کرونای آمریکایی-اروپایی فایزر و بیون تک تحت فشار بوده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، لوموند  بعد از بررسی پرونده های کشف شده در شبکه های هکری گزارش داد: اسناد مربوط به واکسن کرونا که ماه گذشته درمعرض حمله هکرها به آژانس داروی اروپا در آمستردام قرار گرفت نشان می دهد که این آژانس  با وجود نگرانی ها برای تایید هر چه سریع تر واکسن فایزر و بیون تک تحت فشار بوده است.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا روز جمعه مدعی شد اسناد هک شده قبل از انتشار دستکاری شده اند.

فایل های هک شده ظاهرا شامل ۱۹ نامه است که بین ۱۰ تا ۲۵ نوامبر (۱۹ آبان تا ۷ آذر) بین کارمندان آژانس رد و بدل شده است ، از جمله ایمیل هایی که برای چندین گیرنده ارسال شده است (بنابراین احتمال دستکاری در آنها دشوارتر است).

این اسناد شامل  نامه مورخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) بین کارمندان آژانس دارویی اتحادیه اروپا و استلا کریاکیدس رئیس کمیساریای بهداشت این اتحادیه است که ظاهرا به آژانس دارویی اتحادیه به عنوان نهاد تنظیم کننده مقررات دارویی گفته شده که کشورهای اروپایی باید «به طور همزمان واکسن دریافت کنند» و به آنها توصیه می شود که  باید کشورها  برای تایید روند های نظارتی ملی به منظور جلوگیری از تاخیر بیشتر در تایید واکسن «تحت فشار قرار دهد.»

برچسب‌ها ویروس کرونا اتحادیه اروپا واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا واکسن کرونا ویروس کرونا اتحادیه اروپا واکسن کرونا اخبار کنکور آژانس دارویی اتحادیه اتحادیه اروپا واکسن کرونا روز دوشنبه برای تایید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا