Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شورای برنامه‌ریزی این استان به واحدهای صنعتی که مبتنی بر فناوری نو نباشد، مجوز فعالیت نمی‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی در نشست "روز ملی هوای پاک" که به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار شد اظهار داشت: صنایع یکی از 2 محور اصلی سند آمایش سرزمین اصفهان است اما با توجه به چالش‌ها و مسائلی مانند آلودگی هوا، به واحدهای صنعتی فاقد فناوری‌های نو، مجوز فعالیت داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دومین محور سند آمایش سرزمین استان اصفهان را گردشگری خواند و افزود: شاید این قابلیت فراموش شده و تمرکز بیشتر بر صنعتی کردن استان بوده است درحالی‌که گردشگری باعث رونق اقتصادی بدون آلایندگی می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه رونق صنعت گردشگری برای کلانشهر اصفهان و سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: یکی دیگر از مباحث مهم در مقابله با آلودگی هوا توجه به زیرساخت ها است و تکمیل رینگ چهارم اصفهان در دستور کار قرار دارد.

مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره رگبار و تندبادهای موقتی هشدار داد مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال لغو نمی‌شود انتقاد تند اعضای شورای شهر از انفعال استانداری اصفهان درباره مسدود کردن جاده‌های استان

وی یکی از راهکارهای اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا را توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی خواند و گفت: اتصال چهار محور اصلی با قطار شهری اصفهان در حال پیگیری است که خطوط اول تا سوم در اولویت قرار دارد و به موازات آن شرق، غرب، شمال و جنوب را هم در دستور کار داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه کار محور قطار شهری اصفهان - شاهین شهر آغاز شده است، ادامه داد: محورهای بعدی خط نجف آباد به اصفهان و ذوب آهن - فولاد شهر - اصفهان است که با راه اندازی این خطوط بخش عمده ای از ناوگان حمل و نقل عمومی به ریلی منتقل می شود.

وی با اشاره به صنایع شعاع 50 کیلومتری اصفهان، تصریح کرد: یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، جابه‌جایی صنایع آلاینده و ساماندهی کوره های آجر و گچ است که مطالعات جانمایی آن انجام شد.

غلامی با تاکید بر اینکه این کار بسیار هزینه‌بر با برآورد 400 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید آنها نیز باید بررسی شود که در سطح استانی، ملی یا صادرات باشد.

وی اظهار داشت: در بخش شهری نیز اقدام‌های خوبی در بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی آغاز شده است.

معاون استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: سال آینده نیز گواهی پایان کار به ساختمان‌هایی که مبحث 19 مقررات ساختمان و کاهش مصرف انرژی را رعایت نکرده باشد داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت هوای اصفهان همزمان با روز ملی هوای پاک در شرایط خوب نیست، گفت: مطالعات خوبی در دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان در این زمینه انجام شد که امید است با همکاری شهرداری اصفهان به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تبدیل شود تا با راهبرد مشخصی به مقابله با آلودگی هوا بپردازیم.

غلامی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده، صنعت به عنوان کانون بزرگ آلاینده و حمل و نقل به عنوان کانون متحرک در آلودگی هوای اصفهان مطرح هستند و مباحثی مانند حاشیه کویر بودن و کانون های گرد و غبار نیز در استان وجود دارد، گفت: در یک میلیون و 90 هزار هکتار از وسعت استان اصفهان کانون گرد و غبار داریم که نیاز به تثبیت دارد و تا کنون حدود یک سوم آنها تثبیت شده است.

انتهای پیام/163/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری اصفهان آلودگی هوا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس ضمن تأیید آبگرفتگی در برخی نقاط شیراز، گفت: این سامانه نهایتاً امشب از استان خارج خواهد شد.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که از ظهر امروز در شیراز شدت گرفت، گفت: این سامانه به صورت نقطه‌ای در استان و حتی در سطح شهر شیراز فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش‌هایی از نقاط شیراز مثل بلوار گلستان، چهار راه زند، دروازه سعدی و... شاهد آبگرفتگی معابر هستیم، افزود: با توجه به حجم بارش‌های طی ساعات اخیر این آبگرفتگی طبیعی است البته نیروهای شهرداری در سطح شهر برای رفع آبگرفتگی در حال فعالیت هستند.

غلامی در خصوص وضعیت شهرک سعدی نیز گفت: در شهرک سعدی به دلیل بند خاکی که زدیم، از ورود آب به سطح شهر جلوگیری شده است و آب به آرامی وارد شهر می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس درباره دروازه قرآن هم گفت: وضعیت دروازه قرآن آرام است و هنوز آب وارد لوله‌هایی که جدیداً برای جلوگیری از سیلاب کارگذاری شده، نشده است.

وی با بیان اینکه درباره آبگرفتگی در بازار وکیل هم گزارشی نداشتیم، گفت:‌ به دلیل حفظ امنیت شهروندان، تا اطلاع ثانوی کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز مسدود شده است البته هنوز آب رودخانه خشک سرریز نشده است اما چون بارش‌ها غیر قابل پیش‌بینی است، این کار انجام شده است.

غلامی با تصریح اینکه این سامانه نهایتاً تا امشب در استان فعالیت دارد و بعد از آن استان خارج می‌شود، گفت: پیک بارش‌ها همین ساعات بوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص وضعیت شهرستان‌ها هم گفت: وضعیت شهرستان‌ها خوب است و تاکنون گزارشی از آبگرفتگی یا سیلاب نداشتیم.

وی با بیان اینکه همچنین وضعیت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی فارس روان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: این سامانه بارشی در شیراز تاکنون ۲۰ میلی‌متر بارندگی همراه داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد
  • با مدارس فوتبال فاقد مجوز برخورد می‌شود
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ۱۰ تن عسل فاقد مجوز کشف شد
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • کشف بیش از ۱۰ تن روغن جامد قاچاق در مراغه